Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe
Alora
by Karanith & Shinigami


Siła: 8 Imię: Alora
Zręczność: 19 Rasa: Niziołek
Kondycja: 12 Płeć: Kobieta
Inteligencja: 14 Klasa: Złodziej
Mądrość: 7 Charakter: Neutralny
Charyzma: 10

Biografia:

Zapytana o przeszłość ALORA wyjawiła, że pochodzi z Iriaebor. Była miłym, ruchliwym i niezwykle ciekawskim dzieckiem, sprawiającym liczne kłopoty rodzicom, którzy próbowali ukrócić jej szalony sposób bycia. Zachęcali ją, by cieszyła się domem i ciepłem jego ogniska, jak przystało na niziołka. Alora uznała to za niezwykle ograniczające i wyruszyła w świat. Szybko wpadła w masę kłopotów, trafiając w nieodpowiednie miejsca i wkurzając nie tych ludzi, co trzeba. W końcu trafiła do Wrót Baldura, gdzie odkryła, kim chce zostać - złodziejem. Jej celem nie było jednak bogactwo; po prostu za zamkniętymi drzwiami kryło się zbyt wiele ciekawych rzeczy. Jako skromna osoba łatwo nabierała władze, a jej słodka natura nieraz uratowała ją przed więzienną celą.


Miejsce spotkania:

Komnata Cudów we Wrotach Baldura (0600) (6), tylko w nocy.

Ocena:
Karanith:

Alora byłaby całkiem niezłą postacią, ze względu na wysoką zręczność, gdyby nie fakt, iż można ją przyłączyć dopiero we Wrotach Baldura. Ma już wtedy dość wysoki poziom oraz rozdzielone punkty umiejętności złodziejskich. Niestety gra wydaje za dużo punktów na skradanie i brakuje ich na wykrywanie pułapek, włamywanie oraz kradzież kieszonkową, co, wg mnie, czyni ją nieprzydatną. Poza tym ma mało punktów życia i szybko ginie. Niestety, Alora nie umywa się do Imoen czy choćby Safany.

Ocena: Zalety: Wady:
3/10 • wysoka zręczność

• mało PŻ
• nie może nosić amuletów
• przyłącza się dopiero we Wrotach Baldura


Shinigami:

Alora to jeden z najgorszych NPC, jakich spotkamy na swojej drodze. Słaba siła i kondycja oraz późne przyłączenie tworzą z niej postać bezużyteczną.

Ocena: Zalety: Wady:
2/10 • wysoka zręczność

• dość późno się przyłącza
• bardzo mało PŻ

Kinski:

"Jest tak słodka, że psują jej się od tego zęby". Podobnie jak inne rasy (krasnolud, gnom), otrzymujące bonusy do rzutów obronnych, radosnej niziołce brakuje premii (+3 przeciwko śmierci, różdżkom i czarom). Ale po awansie wszystko wraca do normy. Dobry złodziej (zręczność 19) specjalizujący się w otwieraniu zamków i kradzieży kieszonkowej. W jakimś stopniu wadą jest jej dość późna dostępność, ale można to rozwiązać instalując Tweak Packa (komponent przeniesienie NPC poza Wrota Baldura). Alorę znajdziemy wtedy w Gullykin, obok wejścia do winiarni. Ze względu na wysoką zręczność najlepiej jest ją wyposażyć w bronie, w których ma biegłości - łuki lub bronie strzeleckie (ma dodatkową rasową premię) - najlepiej strzałki, bo mają 3 ataki na rundę i są różnego rodzaju (łatwo dostępne we Wrotach Baldura). Niestety, Alora, została "skrzywdzona", bo brakuje jej jednego punktu biegłości. Ma swój osobisty przedmiot - Króliczą łapkę, zapewniającą Szczęście. Działa jak czar maga, ale o podwójnej sile - zapewnia +2 do rzutów kostką (na trafienie, obrażenia, rzuty obronne, morale), będzie rzadziej pudłować i częściej trafiać krytycznie. Jej udźwiękowienie to zasługa Imoen z Baldurs Gate 2 (Anna Dużyńska), lecz jest jakby ospałe i pozbawione żwawości. W porównaniu do oryginalnego angielskiego soundsetu - nie odzwierciedla jej entuzjastycznego charakteru ("Chyba nie jesteś dostatecznie szczęśliwy! Ja ci pokażę, jak być szczęśliwym!" i wiele innych, świetnych tekstów).