Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Amunicja: belty, pociski, strzaly

by Shinigami


Bełty


Bełt

Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza
Uwagi: Podstawowa amunicja do kuszy. Można ją kupić w zasadzie u każdego kupca.


Bełt +1

Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni. Ten szczególny bełt jest magiczny; lecąc w kierunku celu sprawia wrażenie, jakby sam nakierowywał się na cel.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 + 1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza
Uwagi: Umagiczniona amunicja do kuszy. Zwiększa obrażenia i szanse trafienia. Ponadto należy jej używać przeciwko przeciwnikom odpornym na zwykłą broń.


Bełt +2

Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni. Ten szczególny bełt jest magiczny; lecąc w kierunku celu sprawia wrażenie, jakby sam nakierowywał się na cel.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 + 2
TraK0: +2
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza
Uwagi: Umagiczniona amunicja do kuszy. Zwiększa obrażenia i szanse trafienia. Ponadto należy jej używać przeciwko przeciwnikom odpornym na zwykłą broń.


Bełt błyskawic

Kiedy trzymasz w ręku ten bełt, niemalże wyczuwasz energię, która została w nim zamknięta. Lecąc, pozostawia za sobą zapach naelektryzowanego powietrza. Po trafieniu wyładowuje się z całej elektryczności.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne: 4K4 obrażeń od elektryczności (lub połowa, po udanym rzucie przeciw zionięciu)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza
Uwagi: Zwykły bełt zadający dodatkowe obrażenia od elektryczności. Można używać zamiennie za zwykłą amunicję.


Bełt polimorfii

Ten bełt jest magiczny; otacza go zielona poświata. Trafiona przez niego osoba, która nie wykona rzutu przeciw różdżkom, zostanie zmieniona w wiewiórkę.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne: rzut przeciw polimorfii/petryfikacji albo ofiara zmienia się w wiewiórkę.
Czas trwania: na stałe
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza
Uwagi: Jeśli ofiara nie wykona udanego rzutu obronnego, przemieni się w wiewiórkę. Niestety cały jej ekwipunek również ulegnie zniszczeniu. Mimo to warto stosować go w walce. Może nam wiele ułatwić.


Bełt ukąszeń

Kąsający bełt jest śmiercionośnym dodatkiem w rękach każdego kusznika. Jego zakończony zadziorami grot jest zatruty; trująca substancja dostaje się po trafieniu do krwiobiegu, powodując agonię i, bardzo często, śmierć.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Trucizna: 30 obrażeń po 15 sekundach (lub 0 po rzucie przeciw śmierci)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza
Uwagi: Zwykły bełt zadający obrażenia od trucizny. Trucizna w BG 1 jest bardzo niebezpieczna, gdyż mało który przeciwnik może przeżyć 3 udane trafienia taką amunicją. Polecam na trudniejszych wrogów, szczególnie na magów i postaci czarujące (przerywa rzucane zaklęcia).

Pociski


Pocisk

Pocisk jest zwykłym, okrągłym kamieniem lub kulką wypalonej gliny, czy też ołowianą kulką i służy jako amunicja do procy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 + 1
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: proca
Uwagi: Podstawowa amunicja do procy. Można kupić prawie u każdego kupca.


Pocisk +1

Magia sprawia, że te pociski są lżejsze i lepiej wyważone niż zwykłe.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 + 2
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Broń: proca
Uwagi: Umagiczniona amunicja do procy. Zwiększa obrażenia i szanse trafienia. Ponadto należy jej używać przeciwko przeciwnikom odpornym na zwykłą broń. Do obrażeń wliczana jest premia za siłę.


Pocisk +2

Magia sprawia, że te pociski są lżejsze i lepiej wyważone niż zwykłe.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 + 3
TraK0: +2
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Broń: proca
Uwagi: Umagiczniona amunicja do kuszy. Zwiększa obrażenia i szanse trafienia. Ponadto należy jej używać przeciwko przeciwnikom odpornym na zwykłą broń. Do obrażeń wliczana jest premia za siłę.

Strzały


Strzała

Strzały lekkie, jest sama nazwa wskazuje, służą do strzelania na daleki dystans. Często wykorzystuje się je do polowań. Większość z nich jest wykonanych z jesionu lub brzozy i mierzy od 75 do 100 cm.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Kapłan, Druid, Mag
Uwagi:
Podstawowa amunicja do łuku. Można kupić prawie u każdego kupca, a i znajdziemy jej dość sporo w trakcie podróży.


Strzała +1

Strzały lekkie, jest sama nazwa wskazuje, służą do strzelania na daleki dystans. Często wykorzystuje się je do polowań. Większość z nich jest wykonanych z jesionu lub brzozy i mierzy od 75 do 100 centymetrów.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 + 1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Kapłan, Druid, Mag
Uwagi:
Umagiczniona amunicja do łuku. Zwiększa obrażenia i szanse trafienia. Ponadto należy jej używać przeciwko przeciwnikom odpornym na zwykłą broń.


Strzała +2

Te strzały zostały obdarzone magią podczas tworzenia. Wyglądają na troszkę prostsze od zwykłych i wydają się niemal żyć własnym życiem, kiedy zostają wystrzelone i zbliżają się do celu z zabójczą celnością.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 + 2
TraK0: +2
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Uwagi: Umagiczniona amunicja do łuku. Zwiększa obrażenia i szanse trafienia. Ponadto należy jej używać przeciwko przeciwnikom odpornym na zwykłą broń.


Strzała kwasowa

Ta strzała została pokryta kwasem. Tak więc nie tylko wbija się w ciało, lecz wyżera ranę, jątrząc ją i czyniąc o wiele poważniejszą.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 + 1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne: 2K6 obrażeń od kwasu
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Kapłan, Druid, Mag
Uwagi: Ulepszona strzała zadająca dodatkowe obrażenia od kwasu. Można używać zamienni ze zwykłą amunicję.


Strzała lodowa

Strzała lodowa zmienia się w lodowy pocisk po wystrzeleniu w przeciwnika. Kiedy uderza w ofiarę, szok wywołany zimnem obejmuje całe ciało, zarazem rozpalając je i mrożąc do szpiku kości.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne: 1K6 obrażeń od zimna
Waga: 0
Broń: łuk
Nie może używać: Kapłan, Druid, Mag
Uwagi: Zwykła strzała zadająca dodatkowe obrażenia od lodu. Można używać w zamian za zwykłą amunicję.


Strzała ognista

Ognista strzała wybucha ogniem po wystrzeleniu w przeciwnika. Efekt jest taki sam, jakby została zamoczona w oleju i podpalona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne: 1K6 obrażeń od ognia (0 po rzucie ochronnym przeciw czarom)
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Kapłan, Druid, Mag
Uwagi: Zwykła strzała zadająca dodatkowe obrażenia od ognia. Można używać zamiennie ze zwykłą amunicję.


Strzała przebicia

Strzała przebicia jest długa i cienka, obdarzona magicznymi właściwościami, które pozwalają jej przebijać zbroje i uderzać prosto w serce ofiary.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
TraK0: +4
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne: +6 fizycznych (kłutych) obrażeń (0 po rzucie ochronnym przeciw śmierci)
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Kapłan, Druid, Mag
Uwagi: Jedna z najlepszych strzał. Dodatkowy bonus do TraK0 i obrażeń. Na pewno się przyda przeciwko tym mocniejszym przeciwnikom.


Strzała rozproszenia magii

Strzała Rozproszenia likwiduje wszystkie zaklęcia, którymi jest otoczona ofiara.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne: cel zostaje objęty Rozproszeniem magii
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Kapłan, Druid, Mag
Uwagi: Strzała najbardziej użyteczna jest w walce z wrogimi magami, którym rozproszy osłony. Na innych lepiej użyć zwykłych strzał.


Strzała ukąszeń

Strzała ukąszeń jest naprawdę śmiercionośnym narzędziem w rękach łucznika. Jej grot jest pełen kolców, zamoczonych w truciĽnie, która przedostaje się do krwiobiegu doprowadzając do agonii i bardzo często śmierci.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Trucizna: ofiara traci 30% maksymalnych punktów życia w 20 sekund po zranieniu, jeżeli nie zostanie wykonany rzut przeciw śmierci.
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Kapłan, Druid, Mag
Uwagi: Bardzo niebezpieczna strzała zadająca dodatkowe obrażenia od trucizny. Używać w trakcie walk z silniejszymi przeciwnikami i przeciwnikami używającymi magii (trucizna przerywa rzucane zaklęcia). Do obrażeń wliczana jest premia za siłę.


Strzała wybuchów

Ta strzała jest szczególnie niebezpieczna dla przeciwników: po uderzeniu w cel eksploduje ogniem i rani odłamkami wszystkie osoby, znajdujące się w obszarze działania.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń
Specjalne: 6K6 obrażeń od eksplozji (połowa po rzucie przeciw czarom)
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Kapłan, Druid, Mag
Uwagi: Opis jest lekko błędny. Strzała zadaje 0k2 a nie 1k6 obrażeń. Mimo to obrażenia od kuli ognia są znacznie większe. Świetnie radzi sobie z grupą słabszych przeciwników. Należy jednak pamiętać, że jeśli wystrzelimy strzałę zbyt blisko nas, wtedy może nas zaboleć, więc wskazana jest odporność na ogień.


Strzała zabójstwa

Ta strzała jest powykręcana i czarna, emanuje złem, jakby była wypełniona jakąś piekielną mocą. Została stworzona tylko w jednym celu: zabicia istoty, należącej do jednego, ściśle określonego gatunku. W tym przypadku jest to Ogrzy Mag.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalna właściwość: dotknięcie zabija Ogra-Maga
Waga: 0
Wyrzutnia: łuk
Nie może używać: Kapłan, Druid, Mag
Uwagi: Strzała wyspecjalizowana w zabijaniu jednego stwora. Najbardziej skuteczna jest w walce właśnie przeciwko nim. Na pozostałych wrogów lepiej jest użyć innych strzał. Dodatkowo strzała zapewnia +15 do TraK0, co nie jest wspomniane w opisie.


Zatruta strzała

To są osobiste zatrute strzały Eldotha. Nauczył się on używać trucizny kiedy był młody, i potrafi zrobić jej tyle, żeby wystarczyło na 5 strzał. Tylko on potrafi bezpiecznie posługiwać się tymi strzałami.

Uwagi: Te strzały tworzy Eldoth i tylko on może ich używać. 5 strzał to nie jest za dużo. Strzały ukąszeń znacznie lepiej się sprawdzą (mocniejsza trucizna, bez ograniczeń odnośnie używania i szybciej dostępne). Podobnie jak ukąszeń - do obrażeń wliczana jest premia za siłę.