by Alvarez (+ korekta by morgan)
Wstęp
Jeśli to pierwsza Twoja wizyta w rozciągajacych się pod Wrotami Baldura Kanałach, po wejściu odpali się klimatyczny filmik.
Jeśli zdecydujesz się odpoczywać w tej lokacji, Twój sen przerywany jest przez Olbrzymie pająki (450 PD/sztuka).
W tej części kanałów z odnawialnych przy każdym wejściu i wczytaniu przeciwników można spotkać (w południowo-zachodniej odnodze centralnego kolektora) Pająki przenikające (1400 PD/sztuka) oraz (w północnym kolektorze) Ghule (175 PD/sztuka) lub Ghasty (650 PD/sztuka).
[Mapa - Miejsca odradzania się potworów]
1. Ghul/Ghast |
2. Pająk przenikający |
3. Pająk przenikający |
4. Pająk przenikający |
Komunikacja
System połączeń podziemno-naziemnych sprawia, że z Kanałów zachodnich możesz wyjść w:
Dzielnicy północno-zachodniej Wrót Baldura (mapa 0100) - wyjścia oznaczono A1-A6
Dzielnicy zachodniej Wrót Baldura (mapa 0600) - wyjście oznaczono D1
Dzielnicy południowo-zachodniej Wrót Baldura (mapa 1100) - wyjścia oznaczono G1-G7
Z Kanałów zachodnich możesz także przejść do:
Kanałów centralnych (mapa 0225) - przejścia oznaczono S1, S2, S3
Głębokich Piwnic (mapa 0300) - przejście oznaczono U1
Piwnic w siedzibie Żelaznego Tronu (mapa 1200) - przejście oznaczono O1
Szlumpsza Król Kanałów
Nieco na północ (2) od kolektora południowego zagadnie Cię Szlumpsza Król Kanałów (2500 PD); towarzyszy mu pięciu Mieszkańców kanałów (ogrillon - 175 PD, zombie - 65 PD, ghast - 650 PD, ogr - 650 PD oraz niziołek - 35 PD), sam Szlumpsza stanowi coś w rodzaju galarety musztardowej. Mówi on, że jesteś dzieckiem ksiąg i tym podobne rzeczy. Można uniknąć walki lub walczyć - zależy to od sposobu, w jaki poprowadzisz rozmowę.
Inne
W kolektorze centralnym spotkasz (1) Shvertszchego (7 PD), którego ciało zostało zeszlamione za sprawą przedstawionego powyżej Szlumpszy - poza tym nie ma nic ciekawego do powiedzenia.
Jeśli stamtąd podążysz odnogą prowadzącą na południowy-zachód, to oprócz wspomnianych we wstępie Pająków przenikających spotkasz (3) także kolejne dwa pająki - Olbrzymiego (450 PD) i Ogromnego (270 PD).
Ponadto w znajdziesz tu to, co w kanałach być powinno czyli Szczury, w ilości 3 (1 PD/sztuka) - dwa kręcą się w pobliżu ciała leżącego w kolektorze południowym, jeden w północnym.
W lokacji znajdują się dwie skrytki - w południowym kolektorze spoczywa ciało w skrytce o takim kształcie, drugie znajduje się nieco na północ, przy wyjściu do dzielnicy zachodniej, w wannie - oba to Ciało mężczyzny.
Zakończenie
Niestety Kanały w Baldur's Gate stanowią przerost formy nad treścią - na pewno imponują, stanowią największy tego typu kompleks w całej Sadze, jednak jeśli chodzi o wypełnienie, to z tym już cieniutko. Rażą też mimo wszystko nieumarli.
Odwiedziny tego miejsca jest nieodzowne - pozwalają na (w miarę) bezstresową komunikację w rozdziale VII (a i wcześniej, o ile pozwoliłeś sobie na spadek swojej reputacji poniżej 3).