Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

AR0224 - Kanaly zachodnie
by Alvarez (+ korekta by morgan)



Wstęp

Jeśli to pierwsza Twoja wizyta w rozciągajacych się pod Wrotami Baldura Kanałach, po wejściu odpali się klimatyczny filmik.

Jeśli zdecydujesz się odpoczywać w tej lokacji, Twój sen przerywany jest przez Olbrzymie pająki (450 PD/sztuka).

W tej części kanałów z odnawialnych przy każdym wejściu i wczytaniu przeciwników można spotkać (w południowo-zachodniej odnodze centralnego kolektora) Pająki przenikające (1400 PD/sztuka) oraz (w północnym kolektorze) Ghule (175 PD/sztuka) lub Ghasty (650 PD/sztuka).

[Mapa - Miejsca odradzania się potworów]

1. Ghul/Ghast

2. Pająk przenikający

3. Pająk przenikający

4. Pająk przenikający



Komunikacja

System połączeń podziemno-naziemnych sprawia, że z Kanałów zachodnich możesz wyjść w:

Dzielnicy północno-zachodniej Wrót Baldura (mapa 0100) - wyjścia oznaczono A1-A6

Dzielnicy zachodniej Wrót Baldura (mapa 0600) - wyjście oznaczono D1

Dzielnicy południowo-zachodniej Wrót Baldura (mapa 1100) - wyjścia oznaczono G1-G7

Z Kanałów zachodnich możesz także przejść do:

Kanałów centralnych (mapa 0225) - przejścia oznaczono S1, S2, S3

Głębokich Piwnic (mapa 0300) - przejście oznaczono U1

Piwnic w siedzibie Żelaznego Tronu (mapa 1200) - przejście oznaczono O1



Szlumpsza Król Kanałów

Nieco na północ (2) od kolektora południowego zagadnie Cię Szlumpsza Król Kanałów (2500 PD); towarzyszy mu pięciu Mieszkańców kanałów (ogrillon - 175 PD, zombie - 65 PD, ghast - 650 PD, ogr - 650 PD oraz niziołek - 35 PD), sam Szlumpsza stanowi coś w rodzaju galarety musztardowej. Mówi on, że jesteś dzieckiem ksiąg i tym podobne rzeczy. Można uniknąć walki lub walczyć - zależy to od sposobu, w jaki poprowadzisz rozmowę.



Inne

W kolektorze centralnym spotkasz (1) Shvertszchego (7 PD), którego ciało zostało zeszlamione za sprawą przedstawionego powyżej Szlumpszy - poza tym nie ma nic ciekawego do powiedzenia.

Jeśli stamtąd podążysz odnogą prowadzącą na południowy-zachód, to oprócz wspomnianych we wstępie Pająków przenikających spotkasz (3) także kolejne dwa pająki - Olbrzymiego (450 PD) i Ogromnego (270 PD).

Ponadto w znajdziesz tu to, co w kanałach być powinno czyli Szczury, w ilości 3 (1 PD/sztuka) - dwa kręcą się w pobliżu ciała leżącego w kolektorze południowym, jeden w północnym.

W lokacji znajdują się dwie skrytki - w południowym kolektorze spoczywa ciało w skrytce o takim kształcie, drugie znajduje się nieco na północ, przy wyjściu do dzielnicy zachodniej, w wannie - oba to Ciało mężczyzny.



Zakończenie

Niestety Kanały w Baldur's Gate stanowią przerost formy nad treścią - na pewno imponują, stanowią największy tego typu kompleks w całej Sadze, jednak jeśli chodzi o wypełnienie, to z tym już cieniutko. Rażą też mimo wszystko nieumarli.

Odwiedziny tego miejsca jest nieodzowne - pozwalają na (w miarę) bezstresową komunikację w rozdziale VII (a i wcześniej, o ile pozwoliłeś sobie na spadek swojej reputacji poniżej 3).