by Alvarez (+ korekta by morgan)
Wstęp
Jeśli to pierwsza Twoja wizyta w rozciągajacych się pod Wrotami Baldura Kanałach, po wejściu odpali się klimatyczny filmik.
Jeśli zdecydujesz się odpoczywać w tej lokacji, Twój sen przerywany jest również przez Pełzacze ścierwojady (420 PD/sztuka).
W tej części kanałów z odnawialnych przy każdym wejściu i wczytaniu przeciwników można spotkać (w kolektorze północnym, pośrodku korytarza północnego oraz w miejscu, gdzie spotkasz Ogrzego Maga) wyłącznie wspomniane Pełzacze ścierwojady.
[Mapa - Miejsca odradzania się potworów]
1. Pełzacz ścierwojad |
2. Pełzacz ścierwojad |
3. Pełzacz ścierwojad |
Komunikacja
System połączeń podziemno-naziemnych sprawia, że z Kanałów wschodnich możesz wyjść w:
Dzielnicy północno-wschodniej Wrót Baldura (mapa 0300) - wyjścia oznaczono C1, C2
Dzielnicy wschodniej Wrót Baldura (mapa 0800) - wyjścia oznaczono F1-F6
Dzielnicy południowo-wschodniej Wrót Baldura (mapa 1300) - wyjścia oznaczono I1-I3
Z Kanałów wschodnich możesz także przejść do:
Kanałów centralnych (mapa 0225) - przejścia oznaczono S4, S5
Głębokich Piwnic (mapa 0300) - przejście oznaczono U3
Ogrzy mag
W zachodniej części lokacji (1) przebywa Ogrzy Mag (650 PD, Miecz półtoraręczny +1, Pierścień z rubinem - pamiętaj by zostawić jeden dla Scara) w towarzystwie trzech Pełzaczy ścierwojadów (420 PD/sztuka), rzuca on czary: Lustrzane odbicie, Zamęt, Horror i Kwasowa strzała Melfa. Warto zachować ostrożność, bo w korytarzu ciągnącym się ku północy znajdują się kolejne dwie z tych przerośniętych gąsienic, które nie omieszkają dołączyć do bitwy; ponadto kiedy wkroczysz do jego siedziby, pojawi się jeszcze jeden Pełzacz. Jeszcze jedna uwaga - zanim zaczniesz walczyć, należy z nim porozmawiać - powie o motywach, dzięki czemu załapiesz sie na lepsze wynagrodzenie za zrealizowane zadanie. Kiedy już go pokonasz - możesz wrócić do koszar Płomiennej Pięści i zameldować Scarowi o efektach.
Inne
W okolicach centralnego kolektora natrafisz na dwa Pająki przenikające (1400 PD/sztuka).
Ponadto w znajdziesz tu to, co w kanałach być powinno czyli Szczury, w ilości 4 (1 PD/sztuka) - dwa kręcą się w pobliżu ciała leżącego pośrodku północnego tunelu, jeden nieco na południe, ostatni na końcu południowo-wschodniego zaułku.
W lokacji znajdują się cztery skrytki - wszystkie to kokony usytuowane w odchodzącym na zachód korytarzu za Ogrzym magiem. Umieszczono w nich: 5x Ciało mężczyzny, Mikstura ochrony przed magią, Olej szybkości, Pierścień z rubinem (pamiętaj, by mieć jeden podczas meldowaniu Scarowi o rezultacie tej misji) oraz 299 sztuk złota.
W jednej z powyżej przedstawionych powyżej skrytek znajdziesz ciało dla Arkiona - kiedy zabierzesz jedno, udaj się z powrotem do maga.
Zakończenie
Niestety Kanały w Baldur's Gate stanowią przerost formy nad treścią - na pewno imponują, stanowią największy tego typu kompleks w całej Sadze, jednak jeśli chodzi o wypełnienie, to z tym już cieniutko. Rażą też mimo wszystko nieumarli.
Odwiedziny tego miejsca jest nieodzowne - pozwalają na (w miarę) bezstresową komunikację w rozdziale VII (a i wcześniej, o ile pozwoliłeś sobie na spadek swojej reputacji poniżej 3).