Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

AR1400 - Wioska rybacka
by Shinigami (+ korekta by Alvarez)



Wstęp

Z obszaru tego możesz się udać na północ do Skrzyżowania robala, na południe do Gospody PPD, na wschód do Peldvale oraz w rozdziale trzecim do Obozu bandytów.

Głównymi przeciwnikami z jakimi przyjdzie Ci się tu zmagać są wychodzące z ziemi Ankhegi (975 PD) - mogą stanowić wyzwanie dla niskopoziomowych drużyn, poza nimi można losowo natknąć się również na Bandytów (65 PD) i Hobgobliny (35 PD).



Ajantis

Zaraz na początku, przy drodze natrafisz na Ajantisa (1) – młodego paladyna, który chce zostać pełnoprawnym rycerzem Zakonu Promiennego Serca, tropi bandytów napadających na podróżnych w tych stronach. Możesz go przyłączyć do drużyny.



Zaginiony syn Bruna

Przed domkiem (2) stoi farmer Brun, błaga on o pomoc. Źle się dzieje w jego gospodarstwie a nie ma on już tyle sił co kiedyś, poza swoją wdzięcznością nie może Ci nic zaoferować. Jeśli zdecydujesz się mu pomóc (trzeba to zrobić przy pierwszej rozmowie) powie, że od kilku dni nie ma śladu po jego synu Natanie, który wraz z przyjaciółmi poszedł szukać zaginionych krów. Brun powie również, że jakieś ślady widział na zachodzie. Tam też się udaj, a znajdziesz wejście do jaskini (3) – wygląda jak wielka dziura w ziemi.

[Mapa - Dół Ankgegów]

1. Wejście

2. Skrytka

Na dole czeka Cię walka z Ankhegami – po 975 PD za sztukę (w tunelach jest ich 9), na północnym wschodzie pod ścianą znajduje się kopczyk ze skarbami, a w nim: 560 szt. zł., Kolczuga +1, Sztylet +1, zwoje z Okropnym zauroczeniem i Duchowym pancerzem, mikstury (Antidotum, siły giganta chmurowego i ochrony przed magią), Różdżka ognia, Strzałki zranień i ogłuszania oraz martwy syna Bruna.

Za oddanie ciała syna ojcu zdobędziesz 500 PD. Nieszczęsnemu wieśniakowi można jeszcze pomóc – jeśli ponownie porozmawiasz z farmerem, możesz mu podarować 100 szt. zł. lub skarby tych stworzeń tzn. 100 szt. zł. i Pierścień z rubinem (o ile znajdziesz taki przy zwłokach Ankhega) - zdobędziesz 1000 PD a reputacja wzrośnie o 1 punkt. Zaproponuj to tak, by nie pomyślał, że to jałmużna, inaczej duma nie pozwoli mu jej przyjąć.

Ciekawostka: Proponując Brunowi pieniądze wcale nie musisz posiadać wspominanych 100 sztuk złota, reputacja może wzrosnąć za same dobre chęci;).

W domu farmera, w skrzyniach (30 i 50% do otwarcia) można znaleźć 7 sztuk złota i dwa tanie klejnoty (Cyrkon i Lwie oko).



Tenya i rybacy

Przed domem nad wodą stoi grupa rybaków (4) – Jebadoh, Sonner i Telmen. Zależnie od Twojej reakcji, przywitają Cię w mniej lub bardziej miły sposób, po czym powiedzą co ich trapi. Twierdzą oni, że są gnębieni przez kapłankę Umberlee, która sprawia, że pogoda się psuje jak tylko wyruszają na łowy, dwójkę ich przyjaciół już przez to zabrało morze. Szukają kogoś kto zmusi ją siłą do zostawienia ich w spokoju, oferują w zamian jakąś leciwą magiczną broń, możesz utargować dodatkowo 20 sztuk złota. Jeśli odmówisz wykonania zadania, rybacy odejdą; jeśli podejmiesz sprawę, zostaniesz skierowany do chaty na północy, gdzie znajdziesz rzekomą przyczynę ich zmartwień - kapłankę imieniem Tenya.


Kiedy wrócisz do rybaków, możesz im powiedzieć, że kapłanka jest potężniejsza niż sądziłeś, przez co podbiją stawkę o 50 sztuk złota albo powiedzieć, że znasz jej wersję wydarzeń - biedni rybacy odrzekną, że to wszystko kłamstwa po czym dorzucą do interesu 100 sztuk złota. Jeśli zauroczysz któregoś z nich dowiesz się, że zamordowali oni matkę Tenyi w zamian za pomoc jakiegoś kapłana Talosa.

Możesz też wprost powiedzieć o śmierci matki dziecka i zabraniu czary oraz wymusić na Sonnerze jej oddanie. Sonner odda czarę i postraszy bogiem chaosu i zniszczenia – Talosem (nie ma się czym przejmować, bo nigdzie nie ma Światyni Talosa...), wszyscy rybacy staną się wrodzy i będą próbowali uciec, można ich bez straty doświadczenia zabić zabić (w sumie 77 PD). Po odzyskaniu czary wróć do Tenyi.

Jeśli pomimo wszystko zabijesz/zabiłeś Teny'ię, rybacy dadzą upust swej radości a Ty otrzymasz 1000 PD, mistyczne cudo czyli Cep bojowy +1 oraz wcześniej utargowaną kwotę pieniędzy (max. 120 szt. zł.).

W domku po lewej, w zamkniętych skrzyniach (30 i 40% do otwarcia) znajdziesz Srebrny naszyjnik i 32 szt. zł., zaś w domku po lewej w dwóch skrzyniach (obie 30%) 27 szt. zł., Procę i 10 pocisków.



Gerde

Na północy przebywa łowczyni Gerde (5), która jest znajomą krasnoluda Fentena z Wrót Baldura. Dowiesz się od niej, że aktualnie trwa okres godowy Ankhegów - ich samice wychodzą na powierzchnię, są głodne i agresywne. Twoim zadaniem jest dokonanie "odstrzału kontrolowanego" - jednej grupie przysługuje nie więcej niż 10 sztuk - trzeba utrzymać populację na rozsądnym poziomie, dzięki Ankhegom ziemia jest bardziej żyzna i szybciej można zagospodarować ugory. Gerde wskaże region największej ich aktywności - 50 jadów na lewo (odnosząc się do mniej względnego układu odniesienia - na północny wschód).

Polecenie Gerdy (Pamiętajcie: tylko dziesięć ankhegów na grupę) może być lekko mylące. Na lokacji bowiem występują dwa rodzaje Ankhegów: stacjonarne (ankhegg) oraz pochodzące z re-spawnów (ankheg); w zadaniu chodzi o te pierwsze, a do jego zaliczenia wystarczy już śmierć jednego, nawiasem mówiąc dziesięciu sztuk nawet się tu nie znajdzie a jedynie sześć. Za wykonanie zadania otrzymasz, istne szaleństwo, całe 75 sztuk złota.

Uwaga: Występuje tu mały translatorski lapsus - Gerde mówi o 50 jardach a w dzienniku pojawia się informacja o 50 metrach.

Ciekawostka: Niewykluczone, że pierwotnie planowana była alternatywna droga zakończenia zadania, przygotowana jest bowiem kwestia dialogowa odnosząca się do nadmiernego odstrzału ankhegów (Chcesz zadrzeć z Działem do Spraw Natury? Jesteście bardzo odważni albo bardzo głupi!), koncept jednak porzucono.


Skorupy z ankhegów są dość ciężkie (100 funtów), więc ich noszenie nie jest zbyt wygodne, z kolei pozostawione na ziemi znikną w czasie 2 dni, dlatego najlepiej je zostawić w jakimś pojemniku, może to być kopczyk ze skarbami w ich jaskini lub skrzynia w którymś z domów. Przydadzą się bowiem do dwóch rzeczy:

1. Można je dostarczać w późniejszym czasie wspomnianemu Fentenowi.

2. Można je zanieść Taeromowi "Grzmiącemu Młotowi" z Beregostu, który jest w stanie wykuć z nich Zbroję płytową z ankhega (KP: 1, waga: 25).



Nestor

Jeśli Twoja reputacja jest niższa niż 4 punkty, na drodze między farmą Bruna a jeziorkiem pojawi się (chyba, że znajdujesz się pod wpływem niewidzialności) elfi łowca Nestor (300 PD) (6) – jeśli przyznasz, że to właśnie Ciebie poszukuje, stanie się wrogi i przywoła do pomocy Niedźwiedzia jaskiniowego (650 PD). Możesz też powiedzieć, że nigdy nie słyszałeś o kimś takim, wtedy Cię ostrzeże (To banda niecywilizowanych opryszków i morderców. (...) Radziłbym bacznie przyglądać się każdemu, kto może odpowiadać rysopisowi), po czym odejdzie.



Bohater przyłączalny

Ajantis - paladyn, człowiek, praworządny dobry, mężczyzna.

Statystyki: 17|13|16|12|13|17.