by Shinigami (+ częściowa korekta by morgan)
Eldoth
Spotkamy barda Eldotha (1), który chce, byśmy mu pomogli wymusić pieniądze. Mamy porwać Skie, córkę Wielkiego Księcia Entara Srebrnej Tarczy. Eldoth twierdzi, że Skie chce uciec z domu i chętnie pomoże w realizacji naszego planu. Jeśli się zgodzimy, Eldoth dołącza do drużyny. Uwaga: zadanie jest zależne od naszej reputacji i charyzmy. Jeśli charyzma będzie na poziomie około 12, a reputacja poniżej przeciętnej, wtedy Eldoth nie będzie chciał z nami rozmawiać.
Laskal
Po przekroczeniu mostu zaczepi nas Laskal (2) (1000 PD, mikstura niewrażliwości), obrońca Kniei Otulisko. Jeśli nie będziemy chcieli z nim rozmawiać, od razu nas atakuje i trzeba go zabić (reputacja obniża się). Jeśli będziemy chcieli z nim rozmawiać, zapyta, czy służymy Żelaznemu Tronowi, bo ma dla nas wiadomość. Jeśli powiemy, że tak - atakuje nas, jeśli natomiast powiemy, że nie - dostaniemy miksturę niewrażliwości i odejdzie w pokoju. Jeśli mamy w drużynie Faldorn, wtedy mówi tylko parę słów i odchodzi niczego nam nie dając.
Izefia
Spotkamy też druida cienia o imieniu Izefia (3) (120 PD). Jeśli mamy w drużynie Jaheirę, od razu nas zaatakuje. Jeśli jej nie mamy, to w zależności od tego, jak przeprowadzimy rozmowę, zaatakuje nas lub nie. Ponadto wspomni o człowieku, który więzi leśne zwierzęta w jaskini na północnym zachodzie. Jeśli mamy w drużynie Faldorn, odejdzie w pokoju.
Jaskinia
Udajemy się do tej jaskini (4), o której wspomniał Izefia. W środku spotkamy Petera z Północy (240 PD, strzały +1 i strzały lodowe), który przedstawi się jako leśnik-grotołaz. Nieważne, jak poprowadzimy rozmowę, trzeba z nim walczyć. Do ubicia też dwie małe wywerny (450 PD).
Takiyah
Zaczepi nas też Takiyah (5) (120 PD), następny druid cienia i sytuacja toczy się podobne jak z Izefiem: Jaheira = atak, Faldorn = odejście w pokoju, rozmowa = walka lub odejście w pokoju.
Amarande
W domku w drzewie (6) spotkamy Amarande (120 PD), arcydruida cienia. Sytuacja podobnie się potoczy jak z Izefiem i Tekiyahem: Jaheira = atak, Faldorn = odejście w pokoju, rozmowa = walka lub odejście w pokoju. Warto przeszukać też skrzynie w drzewie, bo można w nich znaleźć mikstury: wzmocnienia, uzdrowienia, wolności i antidotum, oprócz tego pociski +1.
Faldorn
W kamiennym kręgu spotkamy Faldorn (7), którą można przyłączyć do drużyny. Chce ona zniszczyć tych, co zanieczyszczają Knieję Otulisko. Mówi o organizacji Żelazny Tron.
Uwaga: Zadanie jest zależne od naszej reputacji i charyzmy. Jeśli charyzma będzie na poziomie około 12, a reputacja poniżej przeciętnej, wtedy Faldorn nie będzie chciała z nami rozmawiać.
Bohaterowie przyłączalni
Eldoth - bard, człowiek, neutralny zły, mężczyzna.
Statystyki: 16|12|15|13|10|16.
Uwagi: Konieczny, by móc przyłączyć Skie.
Faldorn - druid, człowiek, neutralny dobry, kobieta.
Statystyki: 12|15|11|10|16|15.