by Shinigami (+ korekta by Alvarez)
Wstęp
Na lokację tę najprościej się dostać udając się na wschód od Beregostu. Możesz stąd przejść na północ do Kniei Larsa, na południe do ruin Ulcastera oraz na wschód na mapę 3500 (Równina Ostrych Kłów).
W kilku miejscach możesz natrafić na losowo pojawiających się przeciwników: Dziki pies (35 PD/sztuka), Pies bojowy (65 PD/sztuka), Wilk (65 PD/sztuka), Hobgoblin (35 PD/sztuka), Straszny Wilk (650 PD/sztuka), Czarny niedźwiedź (175 PD) i Niedźwiedź brunatny (420 PD).
Świątynia
Znajduje się tutaj Świątynia Pieśni Poranka (1) a tuż obok niej Westybul (2). Wewnątrz Blane Kapłan Świtu trudni się czyszczeniem posadzki a Bram Kapłan Świtu się nią zachwyca.
Od Keldatha Ormlyra możesz dowiedzieć się, że wyznaczono nagrodę za głowę szaleńca o imieniu Bassilus, który skrył się gdzieś w dziczy i zabija wszystkich, którzy się na niego natkną. Jako dowód wykonania zadania należy dostarczyć do świątyni jego święty symbol Cyrika. Bassilusa można znaleźć na mapie 3700. Za wykonanie zadania otrzymasz 5000 szt. zł. oraz 1000 PD. Do Keldatha można również przynieść głowę Wywerny z Kniei Otulisko IV - jednorazowa nagroda 2000 szt. zł.
Keldatha Ormlyra można okraść z Mikstury leczenia i Eliksiru zdrowia, a każdą z obecnych w świątyni czterech Sirin z perły.
Inne
Na północnym zachodzie spotykasz Pijaka (3), który będzie uparcie twierdzić, że jest liszem (Wiecie, kim ja jesztem?! Powiem wam z szekrecie... Jesztem LICZEM. Taaaak, to ja, władam potęszną magią, a teraz mnie wkuszyliszcie) i zażąda Twoich pieniędzy. Możesz mu je oddać lub go zignorować.
Mniej więcej na środku mapy stoi Galileus (4) - astrolog pochłonięty do reszty obserwacją gwiazd. Przepowiada on ciekawe czasy a na horyzoncie widzi wielkie konflikty.
Na południowym zachodzie spotkasz Ashena (5), szlachcica, który przybył na Wybrzeże Mieczy w interesach i chciałby być już w Waterdeep, powrót utrudnia jednak wszechobecność bandytów.
Na wschód od niego (6) zaczepi Cię hobgoblin Cattack (120 PD), członek bandyckiej organizacji "Chłód". Jeśli nie oddasz mu całego posiadanego złota, zaatakuje Cię wraz z szóstką swoich kamratów (35 PD/sztuka). Starcie nie powinno być wyzwaniem nawet dla mało doświadczonych drużyn, gdyż nie posługują się oni bronią dystansową.
W północno-wschodniej części mapy (7) natrafisz na dość sporą watahę: dwa Straszne wilki (650 PD/sztuka), trzy Worgi (120 PD/sztuka) i dwa Wilki-wampiry (2000 PD/sztuka). Te ostatnie odporne są na broń niemagiczną oraz mogą unieruchamiać przy trafieniu.