by Shinigami (+ korekta by Alvarez)

Wstęp
Do lokacji tej możesz się dostać udając się na zachód od Świątyni, na północ od Gullykin lub na południe od Lasu Ostrych Kłów (lokacja 3000).
Natkniesz się tu na bazyliszki (mniejsze po 1400 PD, większe 4 lub 7 tys. PD). Jeśli jeszcze nie miałeś z nimi do czynienia, to musisz o nich wiedzieć tyle, że swoim spojrzeniem zamieniają w kamień, jeśli tylko nie powiedzie się rzut obronny przeciw śmierci z modyfikatorem -4. Można się przed nimi zabezpieczyć na parę sposobów:
a) mikstura lustrzanych oczu;
b) ochrona przed petryfikacją - zwój lub 2-poziomowy czar maga;
c) niskie rzuty obronne i odrobina szczęścia;
d) Korax Ghul (1), którego możesz tu przyłączyć na pewien czas do drużyny. Jest on odporny na spojrzenia bazyliszków, więc dobrze jest wysłać go przodem i samemu atakować z drugiej linii. Niestety w pewnym momencie (po 600 sekundach) Korax zapali się na czerwono i trzeba go będzie utłuc.
Ponadto dobrze jest się zawczasu zaopatrzyć w przynajmniej jeden zwój Zamiany kamienia w ciało.
Kręcą się tu również inni przeciwnicy, którzy jednak nie stanowią większego wyzwania: Tasloi (35 PD/sztuka), Gibberling (35 PD/sztuka), Gnoll (35 PD/sztuka), Elita Gnolli (65 PD/sztuka), Siepacz Gnolli (65 PD/sztuka), Weteran Gnolli (65 PD/sztuka), Flind (120 PD/sztuka), Czarny niedźwiedź (175 PD/sztuka), Niedźwiedź brunatny (420 PD/sztuka) i Niedźwiedź jaskiniowy (650 PD/sztuka).

Poszukiwacze przygód
Mniej więcej na środku mapy spotkasz grupę poszukiwaczy przygód (2) z Waterdeep w składzie: Kirian (900 PD, Złoty pas, Bransolety ochrony KP 7, Miecz długi +1, zwoje Zauroczenia, Infrawizji, Ochrony przed złem), Peter (1200 PD, Morgensztern +1, Mikstura wybuchów, Olej wściekłego płomienia), Baerin (300 PD) i Lindin (600 PD, Miecz długi +1, Mikstura wchłaniania i niewidzialności). Przewodzącej tej grupie smarkuli Kirian z niezwykłą łatwością przychodzi obrzucanie Cię najrozmaitszymi inwektywami. Warto dać całej gromadce nauczkę, ale można też uniknąć walki.

Mutamin
Na północy od nich spotkasz Mutamina (3) (1200 PD, mikstury lecznicze i zwoje: Horror, Śmierdząca chmura, Szata łowcy przygód) z obstawą bazyliszków. Tworzy on sobie kamienny ogródek z nieszczęśników, którzy tędy przechodzą. Tobie również nie odmówi przyjemności dołączenia do jego kolekcji kamiennych dzieł sztuki. Gnomowi totalnie odbiło i trzeba z nim walczyć. Po ubiciu go można wytłuc bazyliszki: jednego Bazyliszka mniejszego (1400 PD) i dwa Bazyliszki większe (jeden warty 4000 PD, drugi 7000 PD). Poza nimi na mapie znajduje się jeszcze 7 Bazyliszków mniejszych.

Tamah
Ponadto jedna z rzeźb (4) jest inna od pozostałych i można ją odczarować. Potrzebny jest do tego zielony zwój "Zamiana kamienia w ciało". Zamienioną w kamień jest wojowniczka o imieniu Tamah, która nawet nie bardzo zdaje sobie sprawę z położenia w jakim się znajdowała (Pamiętam, że biliśmy się z gnollami, jeden skamieniał na moich oczach, a potem... jakiś jaszczurowaty stwór... i wy). Możesz pozwolić jej odejść i nie żądać nic w zamian (300 PD, reputacja +1). Jeśli zażądasz zapłaty, Tamah odda Ci swój dom (tylko na słowo, bez wypisania aktu własności) znajdujący się na południe od Beregostu (lokacja 3800, już dawno zalała go woda) a Twoja reputacja obniży się o 1. Jeśli mimo początkowego żądania, zrezygnujesz z wynagrodzenia, wojowniczka odejdzie i nie wystawi wam złego świadectwa, jeśli ktoś zapyta (reputacja bez zmian).

Shar-Teel
Jest tu też wojowniczka Shar-Teel (5), która wyzywa najlepszego z was na pojedynek. Walczy tylko z mężczyznami. Nie ma czasu na rozmyślania, jeśli nie staniesz w szranki - odejdzie. Zasady są następujące: jeśli Shar-Teel wygra, zabierze od Ciebie 20 szt. złota, jeśli przegra - dołączy do Twojej misji. Pojedynek kończy się w chwili, gdy liczba punktów życia którejś ze stron spadnie poniżej 50%. W grę wchodzi tylko zachowanie fair - jeśli Shar-Teel zostanie trafiona przez którąś z niewiast, walka będzie musiała się toczyć do samego końca (Pożałujesz, że mnie uderzyłaś, kobieto... ty i cała twoja drużyna!).

Bohaterka przyłączalna
Shar-Teel - wojownik, człowiek, chaotyczny zły, kobieta.
Statystyki: 18/58|17|9|14|7|11.