Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe



AR3700 - Czerwone jary
by Shinigami (+ korekta by Alvarez)



Wstęp

Na tej lokacji można spotkać Bassilusa, za którego zgładzenie nagrodę wyznaczył Kelddath Ormlyr ze Świątyni, a w centrum Beregostu obwieszczał o tym Herold.

Można stąd przejść na wschód do Beregostu, na zachód na Wybrzeże mieczy (mapa 3100), na północ na Nabrzeżny Trakt (mapa 2700) i na południe do lokacji 4200.



Footy

We wschodniej części lokacji zostaniesz zaczepiony przez Footy'ego (2), który szpieguje Bassilusa i jego strachy (Są nawet zabawni). Chłopiec nie ma dokąd wrócić, gdyż jego matka zniknęła wraz z jego bratem Jankiem (a jego spodenki ma na sobie jeden ze strachów). Footy powie też parę słów o Bassilusie - ciągle opowiada on o tym jaki był szczęśliwy jako dziecko, ale nikt go nie słucha.



Bassilus

Gdy zbliżysz się do kamiennego kręgu (1), rozpocznie się dialog z Bassilusem. Kapłan pochodzi z Twierdzy Zhentil a jego rodzina została wymordowana, gdy zniszczono to miasto. Najwyraźniej kosztowało go to utratę zmysłów - wmawia on sobie, że uratował wszystkich i ciągle żyją. Bassilus weźmie Cię za swojego rodzica, odpowiednio prowadząc rozmowę (odpowiedzi: 1, 3, 1, 1) możesz uzmysłowić mu, że oszukuje samego siebie i odbiera innym tych, których kochali, by zastępowali mu bliskich, których dawno już zdradził. Wraz ze zniszczonymi wspomnieniami zniszczeniu ulegnie jego obstawa - 11x Szkielet (65 PD/sztuka), 4x Zombie (65 PD/sztuka), pozostaje uporać się z Bassilusem (975 PD, Młot bojowy +2: 'Ashideena', Rękawice niezdarności, święty symbol Bassilusa).

Po walce zabierz święty symbol Bassilusa do Kelddatha Ormlyra w Świątyni, a otrzymasz 1000 PD i 5000 szt. zł a o Twoim wyczynie zakomunikuje w centrum Beregostu zakomunikuje Herold.



Melicamp

W okolicach punktu 5 zaczepi Cię przerażony Kissiq, twierdzi on, że na wschodzie natknął się na diabelską kurę - kiedy ją podniósł przemówiła ludzkim głosem. I tak jest w istocie - na północnym-wschodzie spotkasz wzywającego pomocy kurczaka Melicampa (6) w towarzystwie wilka - 120 PD (nie atakuje on Melicampa, więc bez obaw). W rozmowie z Melicampem okaże się, że nie jest on zwykłym gadającym kurczakiem a magiem, który źle przeczytał inkantację i od miesiąca nie może powrócić do dawnej postaci. Jedyną osobą, która może rozproszyć zaklęcie jest jego mistrz Thalantyr. Jeśli zaoferujesz swoją pomoc, Melicamp wyląduje w Twoim plecaku, a Ty powinieneś udać się w stronę Wysokiego żywopłotu.

Uwaga: Jeśli raz odmówiłeś pomocy Melicampowi, możesz ją jeszcze zaoferować tylko z reakcję powyżej 7 punktów.



Inne

Niedaleko Bassilusa natkniesz się na trzy hobgobliny (3) - Zargala (650 PD, Miecz krótki +2: Gwiżdżący Miecz), Geltika (165 PD) i Malkaxa (165 PD). Możesz z nimi walczyć, albo oddać im całe złoto (tak naprawdę do 100 tys. szt. zł.).

Spotkasz tu jeszcze kuriera Rogera (4), który wspomni o napiętych relacjach między Amnem a Wielkimi Książętami Wrót.