Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

AR4600 - Niedzwiedzi ruczaj
by Shinigami (+ częściowa korekta by Alvarez)



Wstęp

Na początek słów kilka o przeciwnikach. Większa ich część pojawia się losowo, są to: Ogry - 270 PD, Ogrilliony - 175 PD, Ogry berserkery – 650 PD, Elity Hobgoblinów - 95 PD, Niedźwiedzie brunatne – 420 PD, Czarne niedźwiedzie - 175 PD, Niedźwiedzie jaskiniowe - 650 PD, Psy bojowe - 65 PD i Dzikie psy - 35 PD.

Na górnym moście (2) stoją 2 Ogry berserkery – po 650 PD oraz 3 Elity Hobgoblinów – po 95 PD (strzelają Strzałami ukąszeń).

Z lokacji tej możesz przejść do dwóch sąsiednich - na południe do Twierdzy Gnolli (mapa 5100) oraz na wschód do Wioski Xvartów (mapa 4700).



Neville

Na północnym wschodzie spotkasz najuczciwszego z uczciwych bandytów - Nevilla (1), pyta w czym może pomóc, prawda, że słodko?

1. Możesz od razu przejrzeć intrygę (na początek mógłbyś powiedzieć swoim ludziom, aby opuścili łuki i wyszli na otwartą przestrzeń), co sprowokuje go do walki – 600 PD, Miecz długi +1 i zwój Rozproszenia magii. Pojawi się też grupa pięciu Hobgoblinów – po 35 PD. Jeśli poprosisz o bezpieczne przeprowadzenie przez swój teren, scenariusz jest ten sam.

2. Możesz sam zażądać od niego i jego towarzyszy okupu, bandyta potraktuje to jako żart (Czym byłaby ta smutna egzystencja bez odrobiny śmiechu?) i daruje Ci życie; Neville zabiera Ci 55 sztuk złota, po czym znika - 100 PD.



Laurel i gibberlingi

Niedaleko na południe spotkasz Laurel (4) – paladynkę Najszlachetniejszego Zakonu Lśniącego (nie Promiennego, niekonsekwencja tłumaczy) Serca. Spotkanie może potoczyć się na kilka sposobów:

1. Jeśli twoja reputacja jest niższa niż 8 pkt., Laurel stanie się wroga (mam obowiązek oczyszczać bezdroża z takich ja wy. Wyjmijcie broń i stawajcie!) – 60 PD, reputacja spada.

2. Jeśli reputacja jest wyższa niż 8. pkt., poprosi Cię o pomoc w walce z gibberlingami. Możesz odmówić argumentując, że zgraja gibberlingów nie powinna sprawić jej kłopotu – Laurel obruszy się i odejdzie; albo zgodzić się jej pomóc - po trzech sekundach pojawi się horda (zaledwie 12 sztuk) tych stworzonek (35 PD/sztuka), po ich zabiciu ponownie porozmawiaj z paladynką – zdobędziesz 250 PD.

Ciekawostka: tak naprawdę zadanie zostaje zaliczone po 15 sekundach od pojawienia się gibberlingów, nie trzeba ich wcale zabijać;)



Jared

Na południowym wschodzie koło mostu stoi samotny i przerażony Jared (5), który prosi o zabicie Niedźwiedzia górskiego (6) – 900 PD. Po zabiciu misia (biedny misio...) wróć do kupca, a zdobędziesz nagrodę. Jeśli twoja reakcja jest niższa niż 8 pkt. musisz zadowolić się dobrym słowem (Eee... powodzenia), zdobędziesz 100 PD; jeśli wyższa niż 7, lecz niższa niż 15 pkt. – 150 PD i 50 sztuk złota; jeśli wyższa niż 14 pkt., zyskasz 150 PD i Buty północy. Buty można mu również ukraść.



Inne

Na zachodzie przy ognisku siedzi sobie Ogr (3), ma bardzo ładny zielonooliwkowy odcień skóry. Jeśli będzie się go nękać tak trudną czynnością, jaką jest rozmowa, to już przy drugim podejściu nabierze apetytu i będzie chciał Cię zjeść (Moja walczyć teraz! Zrobić z twoja deser! Włożyć do budyń! Mniam... budyń) – 270 PD.