by Shinigami
Wstęp
Na wschodzie znajduje się przejście na Jarmark i do Wieży Durlaga, na północy do Mostu Firewine, na południu do lokacji 5500 (Chmurne szczyty). Można natknąć się na losowe potwory: Szkielety, Wilki, Psy bojowe – wszyscy po 65 PD lub Ankhegi – 975 PD.
Hentold
Na południowym zachodzie podejdzie do ciebie wystraszony Hentold (1), który przerażony błaga o odniesienie ukradzionego Sztyletu +2 "Serce Golema" do grobowca znajdującego się niedaleko na wschodzie (2). Można też odmówić Hentlodowi pomocy, wtedy ucieka i już go nie zobaczysz, tak samo jak i sztyletu.
Revenant
W grobowcu znajduje się Revenant – żąda on oddania sztyletu, bo chce odzyskać spokój. Jeśli się zgodzisz, zdobędziesz 900 PD. Jeśli sztyletu nie masz lub odmówisz oddania go, wtedy trzeba walczyć z Ravenantem – 3000 PD (i sztylet). Revenant jest odporny na zwykłą broń, można go zranić tylko magiczną lub magią. W grobowcu znajdziesz Miksturę niewidzialności i wolności oraz złoto. Jak powie Revenant, wcześniej został zabity przez Alatosa, do niego właśnie należał sztylet.
Pozostałe grobowce
W lokacji znajdują się też dwa inne grobowce (3 i 4). Warto je przeszukać, bo można w nich znaleźć kilka przydatnych przedmiotów: Kolczugę +1, Różdżkę przywołania potwora, Miksturę siły giganta lodowego, Strzały +2, klejnoty i złoto. Grobowców strzegą 3 Ghasty – po 650 PD i Ghul – 175 PD (uwaga na Unieruchomienie!).
Narcillicus Harwilliger Neen
Na południowym wschodzie, niedaleko grobowca, można spotkać Narcillicusa Harwilligera Neena (5), który stworzył właśnie nowy czar. Można powiedzieć, że nie chcesz mieć z tym nic wspólnego, wtedy odchodzi. Jeśli zapytasz go, co to za zaklęcie i stwierdzisz, że to bardzo niebezpieczne wypuszczać stwory na wolność, nim zobaczy się, czym są, wtedy zorientuje się, że coś pokręcił, sam ucieka, a ty musisz walczyć z czterema Zielonymi śluzami – po 65 PD. Jak zapytasz go, co to za zaklęcie, a potem poprosisz, by podzielił się z nim, wtedy się zdenerwuje i trzeba będzie z nim walczyć, dodatkowo przywoła 2 Galarety musztardowe – po 2000 PD, są odporne na magię i zwykłą broń oraz obrażenia obuchowe. Za pokonanie Narcillicusa zdobędziesz 1400 PD, Szatę łotrzyka, zwoje Pajęczyny, Płonących dłoni, Błyskawicy i Miksturę percepcji.
Wyjście z kopalni
Na północy znajduje się zawalone wejście, do którego nie można wejść (6), jednak można z niego skorzystać od wewnątrz. Prowadzi ono z kopalni w Nashkel.
Amazonki
Dalej na północy spotkasz (7) wrogą grupę najemniczek wysłanych przez Żelazny Tron w celu twojego uśmiercenia: Lamalha – 1200 PD, Zeela – 900 PD, Telka – 600 PD i Maneira – 600 PD. Przy zwłokach znajdziesz sporo magicznych przedmiotów: Mikstury (mocy, kamiennego ciała, siły giganta wzgórzowego, olej wściekłego płomienia i tłumienia magii), Zbroję skórzaną +2, Zbroję skórzaną ćwiekowaną +1, Strzały ogniste, Strzałki zranień i zwykłą broń, w tym Zbroję płytową.