Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Bestiariusz - A

by Shinigami


Nazwa: Amnijski Żołnierz
Statystyki
PŻ: 16
KP: 5
Poziom: 2
Charakter: Praworządny Dobry lub Praworządny Neutralny
PD za zabicie: 15 lub 75
Trak0: 19
Liczba ataków:
Siła: 14
Zręczność: 10
Kondycja: 9
Inteligencja: 13
Mądrość: 13
Charyzma: 10
Rzuty obronne
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
Berła/Różdżki/Laski: 15
Petryfikacja/Polimorfia: 16
Zionięcie: 17
Czary: 17
Odporności: Brak
Obrażenia
Dystans (pocisk) 1k6, +1 do Trak0, 1 dodatkowy atak
Zwarcie (sieczne) 1k8
Uwagi:

Amnijscy Żołnierze występują tylko na obszarze Nashkel i kopalni Nashkel. Nie są do nas wrogo nastawieni, więc nie musimy z nimi walczyć. Nie stanowią dla nas większego zagrożenia.



Nazwa: Ankheg
Statystyki
PŻ: 52
KP: 2
Poziom: 3
Charakter: Neutralny
PD za zabicie: 975
Trak0: 15
Liczba ataków: 2
Siła: 9
Zręczność: 9
Kondycja: 9
Inteligencja: 9
Mądrość: 9
Charyzma: 9
Rzuty obronne
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
Berła/Różdżki/Laski: 12
Petryfikacja/Polimorfia: 11
Zionięcie: 12
Czary: 13
Odporności: Ogień: 25%
Obrażenia
Dystans (pocisk) 4k4, + 4k4 (rzut obronny przeciw śmierci neguje obrażenia), +4 do Trak0
Zwarcie (obuchowe) 3k6 + 1k4 (kwas)
Uwagi:

Ankheg występuje w zasadzie tylko na mapie 1400. Najczęściej atakuje pojedynczo, choć pary też się zdarzają. Jeśli jesteśmy daleko od niego, wtedy atakuje nas z dystansu kwasem. Ponadto potrafi zniknąć pod ziemią i pojawić się zaraz koło nas. Najlepsze wyjście to ostrzał z łuków i jakiś zbrojny z niskim KP na przynętę. W ostateczności możemy się posłużyć magią np: Unieruchomienie czy Grozą. Może stanowić zagrożenie tylko dla niskopoziomowych grup.



Nazwa: Ashirukuru
Statystyki
PŻ: 30
KP: -5
Poziom: Wojownik (8) / Złodziej (8)
Charakter: Chaotyczny Zły
PD za zabicie: 2000
Trak0: 8
Liczba ataków:
Siła: 18/3
Zręczność: 18
Kondycja: 9
Inteligencja: 11
Mądrość: 9
Charyzma: 11
Rzuty obronne
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 4
Petryfikacja/Polimorfia: 6
Zionięcie: 7
Czary: 7
Odporności: (Magiczny) Ogień, (Magiczne) Zimno, Elektryczność, Kwas: 90%
Obrażenia
Zwarcie (kłute) 1k4
Uwagi:

Spotkamy go tylko w Wieży Durlaga. Najczęściej atakuje z ukrycia zadając nam cios w plecy. Należy go jak najszybciej wyeliminować posługując się wszystkimi możliwymi sposobami. Na przynętę najlepiej jest wystawić kogoś z niską KP.



Nazwa: Aspekt Powietrzny
Statystyki
PŻ: 110
KP: -4
Poziom: 10
Charakter: Neutralny Zły
PD za zabicie: 4000
Trak0: 7
Liczba ataków: 2
Siła: 21
Zręczność: 9
Kondycja: 18
Inteligencja: 9
Mądrość: 9
Charyzma: 9
Rzuty obronne
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
Berła/Różdżki/Laski: 5
Petryfikacja/Polimorfia: 4
Zionięcie: 5
Czary: 4
Odporności: (Magiczny) Ogień, (Magiczne) Zimno, Elektryczność, Kwas: 30%
Magia: 20%
Pociski: 70 %
Swoboda ruchu
Obrażenia
Zwarcie (kłute) 2k6, otrucie przeciwnika (rzut obronny -4)
Zwarcie (obuchowe) 2k8
Uwagi:

Tego potwora również spotkamy tylko w Wieży Durlaga. Najlepsze wyjście to atakować go magią i walczyć w zwarciu. Należy mieć ze sobą antidotum, gdyż może nas otruć, a trafia bardzo często. Broń dystansową możemy sobie darować ze względu na jego wysoką odporność na pociski.