Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Bestiariusz - S

by Shinigami


Nazwa: Siewca Zagłady
Statystyki
PŻ: 78
KP: -10
Poziom: 0
Charakter: Praworządny Zły
PD za zabicie: 4000
Trak0: 5
Liczba ataków: 3
Siła: 18/10
Zręczność: 17
Kondycja: 15
Inteligencja: 11
Mądrość: 14
Charyzma: 13
Rzuty obronne
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
Berła/Różdżki/Laski: 8
Petryfikacja/Polimorfia: 7
Zionięcie: 8
Czary: 7
Odporności: (Magiczny) Ogień, (Magiczne) Zimno, Kwas: 50%
Elektryczność: 125%
Pociski 100%
Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
Obrażenia
Zwarcie (sieczne) 1k2 +4, +1k4 (ogień)
Uwagi:

Spotkamy go np: w labiryncie pod gildią złodziei we Wrotach Baldura. Atakować magią i w zwarciu. Jego broń można spróbować rozproszyć zaklęciem: Rozproszenie Magii.



Nazwa: Sirina
Statystyki
PŻ: 49
KP: 6
Poziom: 5
Charakter: Neutralny
PD za zabicie: 2000
Trak0: 14
Liczba ataków: 1
Siła: 14
Zręczność: 18
Kondycja: 12
Inteligencja: 14
Mądrość: 14
Charyzma: 20
Rzuty obronne
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
Berła/Różdżki/Laski: 13
Petryfikacja/Polimorfia: 13
Zionięcie: 13
Czary: 8
Odporności: (Magiczny) Ogień, (Magiczne) Zimno, Elektryczność, Kwas: 50%
Obrażenia
Dystans (pocisk) 0k6, +5 do Trak0, 11 dodatkowego ataku
Zwarcie (obuchowe) 1k2, może unieruchomić przeciwnika
Uwagi:

Do spotkania na mapach z wybrzeżem. Potrafi stać się niewidzialna i rzuca Okropne Zauroczenie. Atakuje też z łuku zatrutymi strzałami. Jak najszybciej wyeliminować za pomocą magii i łuku.



Nazwa: Sobowtórniak
Statystyki
PŻ: 28
KP: 5
Poziom: 1
Charakter: Neutralny
PD za zabicie: 420
Trak0: 19
Liczba ataków: 1
Siła: 14
Zręczność: 9
Kondycja: 9
Inteligencja: 9
Mądrość: 9
Charyzma: 9
Rzuty obronne
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
Berła/Różdżki/Laski: 15
Petryfikacja/Polimorfia: 14
Zionięcie: 16
Czary: 16
Odporności: Brak
Obrażenia
Zwarcie (sieczne) 1k12
Uwagi:

Spotkamy go dopiero w dalszym etapie gry np: w podziemiach Candlekeep czy w Lidze Kupieckiej we Wrotach Baldura. Nie są to zbyt potężni przeciwnicy, choć możemy spotkać ich w grupie.



Nazwa: Sobowtórniak Większy
Statystyki
PŻ: 65
KP: 0
Poziom: 9
Charakter: Brak
PD za zabicie: 4000
Trak0: 9
Liczba ataków: 4
Siła: 14
Zręczność: 9
Kondycja: 9
Inteligencja: 9
Mądrość: 9
Charyzma: 9
Rzuty obronne
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 2
Berła/Różdżki/Laski: 2
Petryfikacja/Polimorfia: 2
Zionięcie: 2
Czary: 3
Odporności: Brak
Obrażenia
Zwarcie (sieczne) 1k12
Uwagi:

Spotkamy go dopiero w dalszym etapie gry np: w podziemiach Candlekeep czy w Lidze Kupieckiej we Wrotach Baldura. Rzucają Przyśpieszenie i Lustrzane Odbicia. Należy ich jak najszybciej wyeliminować.



Nazwa: Strażnik Feniksa
Statystyki
PŻ: 48
KP: 6
Poziom: 7
Charakter: Chaotyczny Neutralny
PD za zabicie: 100
Trak0: 6
Liczba ataków: 21
Siła: 14
Zręczność: 3
Kondycja: 9
Inteligencja: 11
Mądrość: 9
Charyzma: 11
Rzuty obronne
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
Berła/Różdżki/Laski: 14
Petryfikacja/Polimorfia: 15
Zionięcie: 16
Czary: 16
Odporności: Magiczny Ogień: 100%
Ogień: 120
Elektryczność: 50%
Magiczne Zimno: -100%
Zimno: -50%
Obrażenia
Zwarcie (kłute) 1k6 +1
Uwagi:

Do spotkania tylko w Nashkel i w Wieży Duralga. Kiedy zginą, wybuchają kulą ognia. Mogą też powstać następne. Bez wysokiej odporności na ogień lepiej z nimi nie walczyć.



Nazwa: Strażnik Zguby
Statystyki
PŻ: 64
KP: -10
Poziom: 0
Charakter: Neutralny
PD za zabicie: 2000
Trak0: 13
Liczba ataków: 2
Siła: 18
Zręczność: 17
Kondycja: 15
Inteligencja: 7
Mądrość: 14
Charyzma: 13
Rzuty obronne
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
Berła/Różdżki/Laski: 9
Petryfikacja/Polimorfia: 8
Zionięcie: 9
Czary: 10
Odporności: Ogień, (Magiczne) Zimno: 50%
Magiczny Ogień: 51%
Pociski: 100%
Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
Obrażenia
Zwarcie (sieczne) 1k2 +4, +1k8
Uwagi:

Spotkamy go w Wieży Durlaga i Labiryncie pod Gildią Złodziei we Wrotach Baldura. Atakować magią i w zwarciu. Jego broń można spróbować rozproszyć zaklęciem: Rozproszenie Magii.



Nazwa: Szary Szlam
Statystyki
PŻ: 25
KP: 8
Poziom: 3
Charakter: Neutralny
PD za zabicie: 275
Trak0: 19
Liczba ataków: 1
Siła: 14
Zręczność: 9
Kondycja: 9
Inteligencja: 9
Mądrość: 9
Charyzma: 9
Rzuty obronne
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
Berła/Różdżki/Laski: 13
Petryfikacja/Polimorfia: 12
Zionięcie: 13
Czary: 14
Odporności: (Magiczny) Ogień, (Magiczne) Zimno, Magia: 100%
Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
Obrażenia
Dystans (pocisk) 2k8
Uwagi:

Jeden z najsłabszych Szlamów, jakie spotkamy na swojej drodze. Technika zabicia dowolna.



Nazwa: Szkielet
Statystyki
PŻ: 8
KP: 6
Poziom: 1
Charakter: Neutralny
PD za zabicie: 65
Trak0: 19
Liczba ataków: 1
Siła: 9
Zręczność: 9
Kondycja: 9
Inteligencja: 9
Mądrość: 9
Charyzma: 9
Rzuty obronne
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
Berła/Różdżki/Laski: 16
Petryfikacja/Polimorfia: 15
Zionięcie: 17
Czary: 17
Odporności: Zimno: 100%
Obrażenia sieczne, obuchowe: 50%
Pociski 90%
Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
Obrażenia
Dystans (pociski) 1k3, +2 dodatkowe ataki
Dystans (pociski) 0k6+2, +1 do Trak0, +1 dodatkowy atak
Zwarcie (kłute) 1k10
Zwarcie (obuchowe) 1k4+1
Zwarcie (obuchowe) 2k4
Uwagi:

Do spotkania na wielu obszarach. Często różnią się bronią, którą nas zaatakują. Nie stanowią większego zagrożenia.



Nazwa: Szkielet Wojownik
Statystyki
PŻ: 80
KP: 2
Poziom: 9
Charakter: Neutralny Zły
PD za zabicie: 4000
Trak0: 5
Liczba ataków: 31
Siła: 18/40
Zręczność: 9
Kondycja: 9
Inteligencja: 16
Mądrość: 9
Charyzma: 9
Rzuty obronne
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 5
Berła/Różdżki/Laski: 7
Petryfikacja/Polimorfia: 6
Zionięcie: 5
Czary: 8
Odporności: Zimno: 100%
Magia: 90%
Obrażenia sieczne: 40%
Obrażenia obuchowe: 50%
Pociski: 60%
Obrażenia
Zwarcie (sieczne) 1k10+1
Uwagi:

Bardzo niebezpieczny przeciwnik. Można go na szczęście spotkać tylko w Wieży Durlaga i Podziemnym Mieście. Atakować bronią kłutą, najlepiej w zwarciu. Wymagane niskie KP.



Nazwa: Śluz Rozszczepialny
Statystyki
PŻ: 65
KP: 2
Poziom: 7
Charakter: Neutralny
PD za zabicie: 3000
Trak0: 10
Liczba ataków: 7
Siła: 14
Zręczność: 9
Kondycja: 9
Inteligencja: 9
Mądrość: 9
Charyzma: 9
Rzuty obronne
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
Berła/Różdżki/Laski: 10
Petryfikacja/Polimorfia: 9
Zionięcie: 10
Czary: 11
Odporności: Elektryczność, Obrażenia obuchowe: 100%
(Magiczne) Zimno: 50%
Obrażenia sieczne, kłute: 30%
Pociski: 85%
Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
Odporność na zwykłą broń
Obrażenia
Dystans (obuchowe) 5k4, może spowolnić i zatruć przeciwnika
Uwagi:

Spotkamy go w Wieży Durlaga. Jeśli zginie od broni, wtedy rozmnoży się. Należy walczyć z nim ogniem.