Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe
Branwen
by Karanith & Shinigami


Siła: 13 Imię: Branwen
Zręczność: 16 Rasa: Człowiek
Kondycja: 15 Płeć: Kobieta
Inteligencja: 9 Klasa: Kapłan
Mądrość: 16 Charakter: Neutralny
Charyzma: 13

Biografia:

Zapytana o przeszłość BRANWEN ujawni, że jako dziecko opuściła dom w Seawolf na wyspach Norheim. Została wyklęta przez swój lud za to, że pragnęła zostać kapłanem, a tego zaszczytu mogli dostąpić tylko mężczyźni. Nie nosi urazy, doszła, bowiem do wniosku, że jej wiara musi oprzeć się wszelkim przeciwnościom - inaczej nie będzie jej godna. Wędrowała wzdłuż wybrzeża, oferując swe usługi miejscowym, aż w końcu znalazła "zatrudnienie" w grupie poszukiwaczy przygód kręcącej się po okolicach Nashkel. Nie miała jednak pojęcia, że drużyna ta zajmuje się bandycką działalnością i już przy pierwszym napadzie, w którym brała udział - na karawanę nieuzbrojonych kupców - zaczęła mieć wątpliwości. Zbuntowała się i podczas walki mag imieniem Tranzig przemienił ją w kamień. Mimo nie najlepszego rezultatu, Branwen czuła, iż Tempus aprobuje jej czyny. Wszak atakowanie nieuzbrojonych jest niegodne.


Miejsce spotkania:

Stoi zamieniona w kamień na Jarmarku (4900) w Nashkel (16). Zwój Zamiany Kamienia w Ciało do kupienia w świątyni Helma w mieście lub u Zeke, stojącego niedaleko posągu, lecz po dużo wyższej cenie.

Ocena:
Karanith:

Branwen to bardzo dobra, wcześnie dostępna kapłanka. Przyzwoita mądrość i jednoklasowość czyni ją najlepszą uzdrowicielką w grze. Niestety, jak na kapłankę boga bitew, kiepsko radzi sobie w zwarciu, więc najlepszym rozwiązaniem będzie trzymanie jej z tyłu. Ustępuje też Viconii pod względem przydatności ze względu na wysoką odporność na magię drowki. Nie ma jednak lepszego uzdrowiciela dla dobrej drużyny. Polecam!

Ocena: Zalety: Wady:
7/10

• przyzwoita mądrość
• świetna uzdrowicielka
• niska KP
• umiejętność specjalna: Duchowy Młot: 3 razy na dzień

• kiepska w zwarciu

Shinigami:

Branwen to jedna z najlepszych kapłanek dostępnych w grze. Choć jest kiepska w zwarciu, to jednak dzięki swojej mocy będzie nas znacznie wspierać w grze. Jej specjalna umiejętność Duchowy Młot również będzie dla nas bardzo przydatna, zwłaszcza na początku gry.

Ocena: Zalety: Wady:
8/10

• bardzo dobra uzdrowicielka
• umiejętność specjalna: Duchowy Młot: 3 razy na dzień

• kiepska w zwarciu
Kinski:

"Na przeklęte sople Auril". Kapłanka Tempusa jest dość szybko dostępna, co pozwala ukierunkować jej rozwój. Jej kapłański zwój jest nie do końca taki, jaki być powinien. Na naszą korzyść - na 2. poziomie ma 4 sloty na czary zamiast dwóch. Przy przyłączeniu jej na 5. poziomie - ma 5 slotów na poziomach 1-2 zamiast trzech. Może rzucać - podobnie jak inni kapłani - bardzo przydatne druidzkie Oplątanie (ma lepsze działanie niż w części drugiej).
Posiada zdolność specjalną Młot duchowy (działa jak czar kapłana, może użyć aż 3 razy dziennie). Operuje "standardowymi" biegłościami kapłańskimi - bronie obuchowe i strzeleckie (*). Niestety, brakuje jej jednego punktu. Ma całkiem wysokie cechy fizyczne (kondycja, zręczność), które może łatwo podnieść Przywołaniem boskiej mocy.
Alternatywny rozwój kapłanki wojny - we Wrotach Baldura zdobywamy Grimuar Szybkiego Działania. Po podniesieniu kapłance zręczności, dwuklasujemy ją na złodzieja. Można ją rozwijać w kierunku ciosu w plecy (Kij uderzania lub Płomienne ostrze, Przywołanie boskiej mocy, Rękawice siły ogra). Jest neutralna, więc pasuje do każdej drużyny.