Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Halabardy, kije, wlocznie

by Shinigami


Halabardy


Halabarda

Halabarda to jeden z najczęściej używanych rodzajów broni drzewcowej, zakończony zakrzywionym, toporowatym ostrzem na końcu półtora- do dwu-i-półmetrowego drzewca. Koniec ostrza zwęża się i tworzy długi szpic przypominający włócznię lub pikę. Z drugiej strony znajduje się hak do przebijania zbroi i ściągania konnych z siodła. Halabarda może być najlepiej opisana jako skrzyżowanie włóczni z toporem.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10
Typ obrażeń: kłute
Waga: 15
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: włócznie
Typ: 2-ręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Uwagi: Standardowa halabarda. Osobiście wolałbym już miecz oburęczny.


Halabarda +1

Tak jak inne halabardy broń ta ma toporowaty trzonek, zatknięty na drzewcu o maksymalnej długości 6 stóp. W przeciwieństwie do nich została obdarzona kilkoma magicznymi właściwościami, które czynią ją bardziej efektywną w walce. Jej ostrze tnie ciało jak brzytwa, a zakończony kolcem trzonek przechodzi przez pancerze jak przez masło.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 + 1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 14
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: włócznie
Typ: Oburęczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Na trzecim piętrze na stojaku z bronią.
Lokacja 1100 (Wrota Baldura). W piwnicy w siedzibie Płomiennej Pięści. Leży w skrzyni.
Lokacja 5200 (Chmurne Szczyty). Halabarda ta leży w jaskini na wschód od jeziora.
Uwagi: Umagiczniona wersja halabardy. Trochę potężniejsza od zwykłej. Nadal nic ciekawego.


Halabarda +2: 'Ostrze Suryrisa'

Suryris - biały minotaur, wędrujący poprzez góry Orsraun w Turmish - żył tylko walką i wiążącymi się z nią emocjami. Zachęcał wojowników, by wyzywali go na pojedynki, których stawką była jego magiczna broń: potężna halabarda. Mimo agresywnej natury był honorowym przeciwnikiem i nigdy nie zabijał tych, których przewyższał umiejętnościami czy siłą. Suryris tylko raz spotkał potężniejszego od siebie wojownika - podczas trwającego wiele godzin starcia minotaur nie raz był bliski przegranej. Walka skończyła się w chwili, gdy pękł miecz przeciwnika. Suryris wiedział jednak, że zostałby pokonany, gdyby dalej walczyli. Dlatego też wręczył swą broń zaskoczonemu mężczyźnie, który później każdemu kto chciał opowiadań o szlachetnej istocie.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 + 2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 12
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: włócznie
Typ: 2-ręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Siedziba Żelaznego Tronu na ostatnim piętrze, ma ją Zhalmar.
Uwagi: Najlepsza halabarda jaką możemy mieć w grze. Jeśli zdecydujemy się na biegłości w łukach, to będzie jak znalazł.

Kije


Kij

Ta najprostsza z lasek może mieć długość od 1.8 do grubo ponad 2 metrów. Wykonuje się ją z dębowego drewna i często obijana jest metalem na obu końcach. Do władania nią trzeba używać obu rąk.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 4
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: bronie obuchowe
Typ: 2-ręczna
Nie może używać:
Uwagi:
Zwykły kij dostępny prawie u każdego sklepikarza.


Kij +1

Ta najprostsza z lasek może mieć długość od 1.8 do grubo ponad 2 metrów. Wykonuje się ją z dębowego drewna i często obijana jest metalem na obu końcach. Do władania nią trzeba używać obu rąk. Ten egzemplarz jest bardzo szczególny, gdyż zostań obdarzony magicznymi właściwościami.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 + 1
TraK0: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 4
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: bronie obuchowe
Typ: 2-ręczna
Nie może używać:
Miejsce:
Lokacja 3300 (Beregost). Ma go Silke związana z zadaniem dla Garricka.
Lokacja 3300 (Beregost). Można kupić u kowala Grzmiącego Młota.
Uwagi: Ulepszona wersja kija. Oczywiście bardziej przydatna. Każdy mag będzie zachwycony.


Kij +3: 'Kij Aule'a'

Ten delikatnie rzeźbiony kij znajdował się wśród łupów, zdobytych na napastnikach na Wieżę Durlaga. Jest bardzo skuteczny w walce i zapewne należał do czarownika, który lubił znajdować się w pierwszej linii walczących. Wydaje się, że ten kij ma żelazny rdzeń, jednak jego waga nie odbiega od typowej dla tego typu broni. Część jego magicznej natury wydaje się być związana ze skórą, która wzmacnia uchwyt, pochodzącą bez wątpienia z jakiejś walecznej istoty. Biorąc pod uwagę dobrze znane upodobania i inklinacje napastników na Wieżę Durlaga, ta skóra może pochodzić z czegokolwiek... lub kogokolwiek.

PARAMETRY:

TraK0: +3
Obrażenia: 1K6 +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: bronie obuchowe
Typ: 2-ręczna
Nie może używać:
Miejsce:
Lokacja 1000 (Broda Ulgotha). Można kupić w miejscowej gospodzie.
Uwagi: Najpotężniejszy kij, a zarazem jedna z najlepiej umagicznionych broni w BG 1. Cóż dodać, obowiązkowy dla każdego maga.


Kij Uderzania

Kije Uderzania wytwarzane są przez Złote Elfy z Drelagary na wyspie Evermeet. Kije te żyją własnym życiem i podczas walki same rwą się do ciosu. Elficcy rzemieślnicy rzadko sprzedają je przedstawicielom innych ras, jednak od czasu do czasu można jakąś z tych potężnych broni ujrzeć i w Faerunie. Jednak każdy atak zużywa ładunek, a gdy wszystkie ładunki zostaną zużyte, kij ulega zniszczeniu.

PARAMETRY:

TraK0: +3
Obrażenia: 1K6 + 9
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 4
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: bronie obuchowe
Nie może używać:
Miejsce:
Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). W jednej ze skrzyń obok czwartego grobowca na czwartym poziomie.
Uwagi: Opóźnienie broni wynosi 2, a nie 1. Bardzo ciekawy kij, niestety na ładunki. Kiedy się zużyją, broń ulega zniszczeniu i pozostajemy bez broni. Dlatego w razie czego należy mieć jakąś inną broń pod ręką. Ładunki można odnawiać sprzedając broń i kupując ją (25 ładunków). Kij nieźle się sprawdza do ciosu w plecy.


Kij-wekiera

Ta kapłańska broń wydaje się być zwykłym drewnianym kijem, jakiego używa się przy podróżach przez bezludzia. Otacza go jednak delikatna aura przemian. Gdy pozna się hasło, nabiera on cech wekiery, przez co staje się jednoręczny. Został on stworzony dla kapłanów i druidów.

PARAMETRY:

TraK0: +2
Obrażenia: 2K4 + 2
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: bronie obuchowe
Typ: 1-ręczny
Nie może używać:
Miejsce:
Lokacja 1500 (Wyspa Wilkołaków). Leży w skrzyni w domu Dradeela.
Uwagi: Jednoręczny kij. Tego jeszcze nie było:). Dobry dla druidów, gdyż mogą równocześnie korzystać z tarczy.


Kij-włócznia +2

Magiczne zbadanie tego zwyczajnie wyglądającego kija ujawnia aurę przemian. Na życzenie właściciela z końca kija wysuwa się długi i ostry grot, zmieniając go we włócznię. Ta broń została stworzona dla magów i kapłanów, ale mogą używać jej wszyscy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 + 3
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 4
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: włócznie
Typ: 2-ręczna
Nie może używać:
Miejsce:
Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Na trzecim piętrze jest sukub, z którym trzeba walczyć, to on ma właśnie ten kij.
Uwagi: Trochę dziwna broń. Zadaje obrażenia większe niż kij czy włócznia. Posiada opóźnienie włóczni i wagę kija. Używać wedle uznania, choć osobiście uważam go za mało użyteczny przedmiot.

Włócznie


Włócznia

Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: włócznie
Typ: 2-ręczna
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Uwagi: Włócznie to najgorszy rodzaj broni w całej grze. Nie warto zawracać sobie nimi głowy.


Włócznia +1

Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej. Ten egzemplarz zostań obdarzony kilkoma magicznymi właściwościami.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 + 1
Waga: 5
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: włócznie
Typ: oburęczna
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Miejsce: Lokacja 1100 (Wrota Baldura). W jednej ze skrzyń w piwnicy Siedmiu Słońc.
Lokacja 1800 (Kopalnia w Kniei Otulisko). Leży w jednej ze skrzyń na trzecim poziomie kopalni.
Uwagi: Włócznie to najgorszy rodzaj broni w całej grze. Nie warto zawracać sobie nimi głowy.