Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Buty

by Shinigami


Buty


Buty północy: 'Uścisk Mrozu'

Daviola Mroźnego zdradzili towarzysze dla sakiewki złota i pozostawili na pastwę chłodu na środku Wielkiego Lodowca. Przekleństwa umierającego doszły do uszu Auril, bogini zimy, która uśmiechnęła się, słysząc je. Obdarzyła nieszczęśnika butami, dzięki którym nagi mógł przebyć lodową krainę w pogoni za swoimi niedoszłymi mordercami. Oszalały Daviol zemścił się na byłych przyjaciołach, gdy ci ogrzewali się w gospodzie w najbliższym mieście. Daviol, zaspokoiwszy głód krwi, powrócił do lodowej krainy i nikt nigdy więcej go nie ujrzał.

PARAMETRY:

Odporność na chłód: +50%
Waga: 4
Miejsce: Lokacja 4600 (Chmurne Szczyty), nagroda od Jareda (można go okraść) w zamian za zabicie niedźwiedzia (wymagana wysoka charyzma).
Uwagi: Buty te będą mało przydatne, gdyż mało który wróg posługuje się magią zimna.


Buty szybkości: 'Łapy Geparda'

Te magiczne buty należały do niebezpiecznego zabójcy lubiącego ścigać swe ofiary. Poruszał się on z taką szybkością, iż jego nieszczęsne cele nie miały szansy zareagować, nawet gdy były konno. Z czasem sława zabójcy sięgała coraz dalej, choć jego imię na zawsze pozostało tajemnicą. Wszyscy wiedzieli jedynie, że należy się obawiać ostatnich słów, które słyszą ofiary: "Zdołasz się ukryć, ale nie zdołasz uciec!".

Miejsce: Lokacja 1800 (Kopalnia w Kniei Otulisko). Przy wejściu do obozu prowadzącego do kopalni spotkamy 4 osobowy komitet powitalny. Buty te ma Drasus, jeden z nich.
Uwagi: Buty ważą tyle co każde inne, choć nie zostało to ujęte w opisie. Zdecydowanie najlepsze buty, jakie można zdobyć. Zwiększają prędkość poruszania się. W sam raz dla wojowników.


Buty ukrycia: 'Szepczące Trzewiki'

Żyjący przed wiekami król Rhigaerd znany był z posiadania wielu zdolnych szpiegów. Byli oni tak zręczni, iż żaden zakątek, żadna skrytka nie umknęła ich uwadze. Szpiedzy ci posiadali również dokładne mapy całych zamków i miast. Po latach działalności wrogowie króla Rhigaerda zdołali zniszczyć jego szpiegowską siatkę, wykorzystując w tym celu wielu zdrajców. Wszystkie posiadane przez szpiegów przedmioty znalazły nowych właścicieli, co upewniło zwycięzców, iż nikt nie stworzy podobnej organizacji.

PARAMETRY:

Krycie się: +35%
Waga: 4
Nie może używać: Wojownik, Mag, Kapłan, Druid
Miejsce: Lokacja 1300 (Wrota Baldura). Ma je Nadarin w magazynie. Należy go okraść.
Lokacja 3800. Ma je jeden z hobgoblinów.
Lokacja 3900 (ruiny szkoły Ulcastera) mają je hobgobliny na południu lokacji.
Uwagi: Z tych butów nie może korzystać bard, choć nie jest to wspomniane w opisie. Najlepiej w tych butach będzie czuł się złodziej, gdyż w zasadzie dla niego są przeznaczone, choć łowca również nie będzie narzekał.


Buty uników: 'Kocie Zmysły'

Te magiczne buty stworzono po to, by nosząca je osoba czuła lecące w jej kierunku pociski i łatwiej ich unikała. Zamówił je ponoć nauczyciel ze szkoły łuczniczej, chcący uniknąć "wypadków", które często przydarzały się jego niedoświadczonym uczniom.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +5 przeciw broni strzeleckiej
Waga: 4
Miejsce: Lokacja 4800 (Naskhel). Ma je zabójca Nimbul (pojawia się dopiero w 3. rozdziale po oczyszczeniu kopalni z koboldów).
Uwagi: Również bardzo dobre buty, szczególnie przeciwko przeciwnikom używającym broni dystansowej jak np.: bandyci.


Buty uziemienia: 'Dar Talosa'

Niezliczoną liczbę lat temu Twierdza Półwyspu Starspire wpadła w okrutne łapy Talosa po tym, jak zabito lubianego przez wszystkich Stormheralda. Talos obiecał zniszczyć miasto wywołując trzęsienia ziemi, odcinając ją od świata falami przypływów i sprowadzając burze. Para tych butów miała zapewnić, że tylko jeden człowiek przetrwa jego gniew. Później podróżnicy poszukujący szczęścia w zrujnowanym mieście natrafili na starego człowieka, który stracił rozum spędzając lata wśród zniszczeń. Buty, a wraz z nimi opowieść o mieście zniszczonym mocą boskiego gniewu, trafiły do wielu odległych krain.

PARAMETRY:

Odporność na elektryczność: +50%
Waga: 4
Miejsce: Lokacja 5400 (Kopalnia Nashkel). Ma je Mulahey na ostatnim piętrze kopalni.
Uwagi: Buty te są znacznie bardziej przydatne niż Buty Północy. A to dlatego, że magowie mają w zwyczaju rzucać błyskawice a i niektórzy druidzi gustują w podobnych zaklęciach.