Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Helmy

by Shinigami


Hełmy


Hełm

Ozdobny typ hełmu, wykonany z utwardzanej skóry lub żelaza, zakrywający twarz i głowę.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: bez zmian
Specjalne:
chroni przed trafieniami krytycznymi
Waga: 2
Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej
Uwagi: Podstawowa ochrona głowy dla wojownika. Występuje w wielu odmianach i kształtach. Rysunek obok to tylko przykładowy wygląd hełmu.


Hełm Baldurana

O słynnym Hełmie Baldurana, legendarnego założyciela Wrót Baldura, przez wiele lat mówiono, że dysponuje potężną ochronną magią. Właściwa natura tej magii, jednakże, nie została określona.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Maksimum punktów życia: +5
Rzuty obronne: +1
TraK0: +1
Specjalne: chroni przed trafieniami krytycznymi
Waga: 1
Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej
Miejsce: Lokacja 0100 (Wrota Baldura). Hełm jest w gospodzie "Hełm i płaszcz" za obrazem na piętrze.
Uwagi: Jeden z najlepszych hełmów w grze. Na pewno będzie bardzo przydatny dla drużynowego wojownika.


Hełm chwały: 'Hełm Szlachetnego'

Ten hełm nazwano ku czci lorda Taina Szlachetnego, który brał udział w wielu bitwach. Po pewnym czasie hełm przeszedł w posiadanie jego giermka, który przez prawie dziesięć lat służył swemu panu. Niestety ten młody mężczyzna nie miał ani siły, ani umiejętności, które pozwoliłyby mu zatrzymać to dziedzictwo. Powiadają, że zaginął on próbując udowodnić swą wartość, czego nie udało mu się uczynić. Od tego czas hełm miał jeszcze wielu właścicieli.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Charyzma: +1
Specjalne: chroni przed trafieniami krytycznymi
Waga: 2
Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej
Miejsce: Lokacja 0200 (Wrota Baldura). W jednym z domów na północy Drelik, sługa Jardaka, atakuje drużynę za wtargnięcie do posiadłości pana. Przebywający na piętrze Jardak ma ten hełm.
Uwagi: Dobry hełm. Zajmuje 3 miejsce po "Hełmie Baldurana" i "Hełmie Ochrony".


Hełm infrawizji: 'Oczy Prawdy'

Babette Maelestrom była swego rodzaju poszukiwaczem przygód, a hełm ten miał pomagać jej w trakcie niebezpiecznych wypraw. Być może pragnęła ona późşniej wykorzystać zdobyte bogactwo do zwiększenia jego mocy, ale najpewniej cały czas myślała o swym przenikliwym wzroku, a nie o czymś innym.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: bez zmian
Specjalne:
Chroni przed trafieniami krytycznymi
Zapewnia noszącemu infrawizję na odległość 40 m.
Waga: 3
Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej
Miejsce: Lokacja 4800 (Nashkel). W gospodzie atakuje nas zabójca Neira, która ma ten hełm.
Uwagi: Mało użyteczny hełm. Może nam zastąpić tylko zwykły hełm. Infrawizja na niewiele się przydaje.


Hełm Kiela

Jest to hełm Kiela Zabójcy Legionów, pierworodnego syna Durlaga Zabójcy Trolli i Klanowego Księcia w nieszczęsnej wieży swego ojca. Podobno osoba, która go nosi staje się odporna na strach zarówno magiczny, jak i naturalny.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: bez zmian
Specjalne:
Chroni przed trafieniami krytycznymi
Chroni przed wszystkimi rodzajami paniki i podnosi morale
Waga: 2
Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej
Miejsce: Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Na drugim piętrze podziemi, tron Kiela.
Uwagi: Odporność na strach i załamane morale bywa dość przydatna, jednak bez problemów może go zastąpić zaklęciem kapłana "Przełamanie strachu".


Hełm ochrony: 'Dar Pokoju'

Ten hełm - ceniony za szlacheckie "pochodzenie" oraz za moce, którymi obdarza właściciela - miał być zwykłym darem. W tych dniach nie zbliżało się żadne niebezpieczeź„stwo czy zło, które trzeba byłoby pokonać. Po prostu jeden przyjaciel zapragnął wręczyć dar innemu. A prezentem mogłaby równie dobrze być ciekawa księga lub butla wina. Niestety, poszukiwacze przygód zwykli obdarzać się bardziej praktycznymi darami. Hełm brał udział w wielu bitwach i zawsze pamiętano o jego skuteczności.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: bez zmian
Rzuty obronne: +1
Odporność na elektryczność: +20%
Odporność na zimno: +20%
Odporność na ogieź„: +20%
Specjalne: chroni przed trafieniami krytycznymi
Waga: 3
Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej
Miejsce: Lokacja 3100 (Wybrzeże Mieczy). Ogrzy mag Droth więżący sirinę Shoal (należy porozmawiać z Shoal, a potem obiecać jej pomoc, dopiero wtedy pojawi się Droth).
Uwagi: Bardzo dobry hełm. Zapewnia dobre bonusy przeciw żywiołom, jak i bonus do rzutów obronnych.


Hełm przeciwnego charakteru

Przeklęty hełm zmiany charakteru jest zaprawdę przerażającym przedmiotem. Jak sama nazwa wskazuje ma moc do zmiany fundamentalnych zasad etycznych, a nawet osobowości osoby, która ma nieszczęście go założyć. Przedmiot ten niszczy więzi rodzinne, przyjaźşnie, całe miasta a nawet narody. Gdyby legiony zła kiedykolwiek zatknęły ją siłą na głowę przepełnionego dobrem Solara, wszechświat, jaki znamy, spotkał by szybki i bolesny koniec.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: bez zmian
Specjalne:
Charakter staje się przeciwny
Chroni przed trafieniami krytycznymi
Może być zdjęty tylko po rzuceniu czaru Zdjęcie Klątwy
Waga: 2
Miejsce: Ma go Jamie z posiadłości szlacheckiej w Nashkel, na pierwszym piętrze trzeba postraszyć Samanthę, a z szafy wyjdzie Jamie, po zabiciu go zostaje ten hełm.
Uwagi: Ten hełm zmienia charakter na przeciwny. Bardzo ciekawe, choć występują problemy ze zdobyciem go, gdyż Jamie często go nie zostawia.