Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe
Jaheira
by Karanith & Shinigami


Siła: 15 Imię: Jaheira
Zręczność: 14 Rasa: Półelf
Kondycja: 17 Płeć: Kobieta
Inteligencja: 10 Klasa: Wojownik/Druid
Mądrość: 14 Charakter: Neutralny
Charyzma: 15

Biografia:

Zapytana o przeszłość, JAHEIRA spojrzy gniewnie. Stwierdzi, że urodziła się w okolicach Tethyru, pod reżimem króla Alemandera, w samym środku wojny domowej. Jej szlachetnie urodzona rodzina była jedną z wielu, które padły ofiarą tłumu wściekłych chłopów. Jej udało się przeżyć tylko dlatego, iż służąca wyniosła ją z zamku tuż przed całym zajściem. Uciekły do lasu Tethyr i trafiły do enklawy druidów, chętnych do wychowania dziecka. Jaheira wyrosła na upartą dziewczynę, która wierzy, że jedyny sposób chronienia natury to czynne działanie. Zdaje się mieć niewiele wspólnego z Khalidem, choć czasem niespodziewanie zaczyna się o niego zbytnio niepokoić. Jej zachwyt Gorionem jest oczywisty i otwarcie stwierdza, że tego, kto jest odpowiedzialny za jego śmierć - kimkolwiek jest - czeka ten sam los.


Miejsce spotkania:

Wnętrze gospody Pod Pomocną Dłonią (2300) (4), stoi razem z Khalidem obok szynkwasu.

Ocena:
Karanith:

Jaheira, tak wojowniczka jak i druidka, jest towarzyszką Khalida i będą razem podróżować, "póki śmierć ich nie rozłączy". Sama półelfka jest bardzo silną postacią. Jej rodzaj wieloklasowości pozwala jej nosić najcięższe zbroje i tarcze, uniemożliwia jej jednak korzystanie z uzbrojenia innego niż pozwala jej klasa druida. Jaheira nie uzdrawia tak dobrze, jak Branwen czy Viconia, jednak znacznie je przewyższa w walce. O ile w niemodowanym BG jest bardzo dobra, to z modem NTotSC jest świetna. Zdecydowanie polecam.

Ocena: Zalety: Wady:
7/10

• może nosić najcięższe zbroje
• niezła w zwarciu i na dystans

• niska mądrość
• wolno awansuje
• może używać tylko broni druida


Shinigami:

Jaheira jest czymś pośrednim pomiędzy Faldorn a Branwen. Potrafi walczyć, ale jest gorszym kapłanem.

Ocena: Zalety: Wady:
7/10

• potrafi sobie radzić w zwarciu

• niska mądrość

Kinski:

"Tak, o wszechpotęgo i władzo?". Kolejna niedopracowana postać. Ogólnie żonka Kha- Kha- Khalida ma techniczne defekty - nieprawidłowe wartości wiedzy, TraK0, płeć, PŻ poniżej minimum dostępnego dla jej klasy i poziomu oraz ma w zwoju czary kapłańskie (przyłączany poziom 1 - Przełamanie strachu, 3 sloty pierwszego poziomu zamiast jednego, poziom 2 - 10 PŻ zamiast 11, 4 sloty na pierwszym poziomie zamiast dwóch, poziom 4 - nieokreślona płeć, 5 slotów na pierwszym poziomie zamiast trzech, poziom 5/6 - nieokreślona płeć, TraK0 = 15 zamiast 16 - po awansie jest ok., 5 slotów na pierwszym poziomie zamiast trzech). Generalnie ma dużo zalet - jest dostępna od początku, więc można zaplanować jej rozwój. Choć w tym przypadku większej metafizyki nie ma - może nosić każdą zbroję i najcięższe tarcze oraz walczyć pałaszem (praktycznie od razu mamy tego typu broń +2 lub +3), a na dystans procą lub strzałkami (3 ataki), dodatkowo ma dostęp do mikstur wojowników, które potrafią nieźle wzmocnić (mikstury siły gigantów, niewrażliwości, heroizmu). Biegłości - lekkie miecze (*), bronie strzeleckie i obuchowe (**). Nie porównywałbym jej do kapłanów (Viconia, Branwen), bo jednak zwój druidzki różni się dość mocno od kapłańskiego (bez rozstrzygania na czyją korzyść, bo to kwestia wykorzystania odpowiednich czarów w odpowiednim momencie oraz sytuacji) - i tak najczęściej używa się kilku czarów z danego poziomu.