Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Lowca

by Shinigami


Tworzenie postaci


Rasa: Łowcą może zostać tylko człowiek, elf lub półelf. Ludzie mogą dualować, w przypadku łowcy wybór jest ograniczony tylko do kapłana, jednak taki łowca/kapłan będzie posiadał zaklęcia zarówno druida, jak i kapłana. Jeśli nie zamierzasz dualować postaci, elfy będą najlepszym wyborem, gdyż otrzymują dwa bardzo dobre bonusy – dodatkowy punkt zręczności i rasową premię do posługiwania się łukami i mieczami (+1 do TraK0 i obrażeń przy posługiwaniu się sejmitarem, mieczem długim, półtoraręcznym, krótkim i in.). Karę -1 do kondycji da się przeżyć. Większa zręczność wpływa na szanse trafienia przeciwnika z dystansu oraz naszą umiejętność krycia się w cieniu. Półelf posiada największy wybór wieloklasowości i może być Łowcą/Kapłanem, podobnie jak zdualowany łowca, posiada zaklęcia druida i kapłana, jednak awansuje w dwóch klasach jednocześnie.

Charakter: Łowca posiada ograniczenie charakteru. Może mieć tylko: chaotyczny dobry, neutralny dobry i praworządny dobry.

Cechy: Najważniejsze dla łowcy, podobnie jak w przypadku wojownika, są: siła (najlepiej nie schodzić poniżej 18/91), zręczność i kondycja. W mądrość dajemy minimum 14 pkt. (ograniczenie klasowe). Pozostałe cechy można ustawić na 10, choć wysoka charyzma wpłynie na część dialogów, a co za tym idzie dodatkowe zadania i możliwości zapłaty za naszą pracę. Będzie też miała wpływ na ceny w sklepach. Natomiast inteligencja na poziomie 10 pozwoli nam na korzystanie z zielonych zwojów, dlatego lepiej nie schodzić poniżej 10 punktów.

UWAGA! Jeśli zdecydujemy się na dual łowcy/kapłana należy dać 18 punktów w mądrość, gdyż wpłynie to na liczbę czarów możliwych do zapamiętania.



Umiejętności specjalne


- umiejętność krycia się w cieniu; możemy z niej korzystać tylko jeśli nosimy zbroję nie cięższą niż skórzana ćwiekowana. Jej podstawowy poziom jest uzależniony od naszej zręczności i rasy. Umiejętność ta zwiększa się sama co poziom o 5%.

- możliwość wyboru wroga rasowego; w czasie walki z nim otrzymujemy premię +4 do trafienia i -4 do reakcji

- zdolność zauroczenia zwierzęcia; co 2 poziomy, dodatkowo jedna na pierwszym poziomie.

- dostęp do niskopoziomowych czarów druidycznych; niestety z powodu ograniczenia doświadczenia nie będziemy mogli korzystać z tego bonusu.

Pamiętaj, że przy awansie na wyższy poziom punkty życia są losowane. Na pierwszym poziomie otrzymasz zawsze maksymalną ich ilość. Zanim klikniesz przycisk awansowania, zrób zapis gry. Jeśli otrzymasz za mało punktów, po prostu wczytaj grę i powtórz operację, aż uzyskasz maksymalną liczbę punktów życia.

UWAGA: Dla łowcy bardzo ważna jest reputacja. Jeśli spadnie poniżej 6 punktów, wtedy staje się on upadłym łowcą. Traci wszystkie umiejętności specjalne łowcy. Zmiany nie można cofnąć.



Biegłości


Łowca w przeciwieństwie do wojownika może przydzielić tylko dwa punkty biegłości w daną broń i uzyskać zwykłą specjalizację (+1 do TraK0, +2 do obrażeń, dodatkowe 1/2 ataku na rundę). Bezapelacyjnie najlepszym wyborem są łuki. W Baldur's Gate I to potęga (łuk ma 2 ataki na rundę, gdy miecz tylko 1 na rundę). Dlatego najlepiej jest dać 2 gwiazdki w łuki, a potem w ciężkie miecze. Następne punkty możemy rozdać wedle uznania.

UWAGA: Jeśli zamierzasz dualować postać na kapłana, nie przydzielaj punktów w ciężkie miecze i łuki, bo i tak nie będziesz ich mógł używać (etos kapłana pozwala mu na korzystanie tylko z broni obuchowych), więc stracisz punkty biegłości. Zainwestuj wtedy w bronie obuchowe i bronie strzeleckie.



Wyposażenie


Używaj mikstur, przede wszystkim w początkowych etapach gry, bardzo wzmacniają postać – np. Mikstury heroizmu dodają punkty życia i premię do TraK0, Mikstury siły olbrzymów dodadzą następne tego typu premie, więc będziesz zadawać więcej obrażeń i częściej uderzać.

Pomiędzy ekwipunkiem łowcy i wojownika nie ma większej różnicy. Należy jednak pamiętać, że nosząc zbroję płytową, nie możemy kryć się w cieniu, jednak warto mieć w plecaku taką zbroję na wszelki wypadek. Jeśli zdecydujemy się walczyć broniami obuchowymi najlepszy młot znajdziemy przy Bassilusie na mapie 3700. W Baldur's Gate nie występują przedmioty których mógłby używać tylko łowca. Po szczegóły na temat przedmiotów i ich lokalizacji zapraszam do pracy Spis przedmiotów w Baldur's Gate.