by Karanith & Shinigami
![]() |
Siła: 16 | Imię: Montaron |
Zręczność: 17 | Rasa: Niziołek | |
Kondycja: 15 | Płeć: Mężczyzna | |
Inteligencja: 12 | Klasa: Wojownik/Złodziej | |
Mądrość: 13 | Charakter: Neutralny Zły | |
Charyzma: 9 | ||
Biografia: | ||
Zapytany o przeszłość MONTARON otwarcie zagroził, że może ci się przydarzyć coś niezbyt miłego. Wygląda na dość niebezpiecznego faceta, który z przyjemnością stosuje przemoc. Chyba niezbyt interesuje go szanowanie życia - tak innych, jak i własnego. Współpracuje z Xzarem, aczkolwiek niechętnie, bowiem najwyraźniej nim gardzi. Kimkolwiek są ich pracodawcy, z pewnością posiadają wielką potęgę. Tych dwóch z radością zabiłoby się nawzajem, gdyby nie strach przed pracodawcami. Montaron pewnie mógłby przedyskutować z tobą całą tę sprawę, ale masz dziwne uczucie, że następnego ranka mógłbyś się nie obudzić. |
||
Miejsce spotkania: | ||
Nabrzeżny Trakt do Candlekeep (2700) (4), stoi wraz z Xzarem na drodze, na wschód od miejsca, w którym zaczął się pierwszy rozdział. |
||
![]() |
||
Ocena: | ||
Karanith: | ||
Montaron, przymusowy towarzysz nekromanty Xzara, nieźle radzi sobie zarówno jako wojownik, jak i złodziej. Idealny na drużynowego złodzieja w "złej" grupie. A z np. kuszą w łapie wspomagałby zbrojnych w czasie bitwy oraz służył za zwiadowcę, gotowego wbić nóż w plecy, kogo trzeba. Ogólnie całkiem przydatna postać, wystarczy tylko dobrze nim pokierować. |
||
Ocena: | Zalety: | Wady: |
7/10 | • wojownik/złodziej |
• brak większych wad |
Shinigami: | ||
Montaron jest wojownikiem/złodziejem. Jest to jedna z moich ulubionych klas. Dobrze się spisuje w walce w zwarciu jak i na dystans. Jego umiejętności złodziejskie też nie są złe. Ponadto można go przyłączyć na początku gry. Jednym słowem dobra postać. |
||
Ocena: | Zalety: | Wady: |
8/10 | • w miarę wysoka siła i zręczność |
• brak większych wad |
Kinski: | ||
"A rzeki spływają krwią!". Standard - brakuje rasowych premii +4 do rzutów obronnych (śmierć, różdżki, czary) - po awansie sytuacja normalizuje się. Niziołek ma także nieprawidłowe wartości PŻ i wiedzy (poziomy 1/2 - 15 PŻ zamiast 11, poziomy 3/4 - 30 PŻ zamiast 27, poziomy 5-6 - 45 PŻ zamiast 43). Dość wysoka zręczność 17 pkt, jak na złodzieja, w zasadzie wystarczająca, bo niziołki mają całkiem spore rasowe premie do umiejętności złodziejskich. Specjalizuje się w kradzieży kieszonkowej i kryciu się w cieniu, więc rozwijać go w ciosie w plecy (jako wojownik może używać mikstur siły gigantów). Biegłości - lekkie miecze, topory, bronie strzeleckie (**). Dostępny od początku, ale tworzy parę z Xzarem, co wpływa na skład drużyny. |