Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe
Montaron
by Karanith & Shinigami


Siła: 16 Imię: Montaron
Zręczność: 17 Rasa: Niziołek
Kondycja: 15 Płeć: Mężczyzna
Inteligencja: 12 Klasa: Wojownik/Złodziej
Mądrość: 13 Charakter: Neutralny Zły
Charyzma: 9

Biografia:

Zapytany o przeszłość MONTARON otwarcie zagroził, że może ci się przydarzyć coś niezbyt miłego. Wygląda na dość niebezpiecznego faceta, który z przyjemnością stosuje przemoc. Chyba niezbyt interesuje go szanowanie życia - tak innych, jak i własnego. Współpracuje z Xzarem, aczkolwiek niechętnie, bowiem najwyraźniej nim gardzi. Kimkolwiek są ich pracodawcy, z pewnością posiadają wielką potęgę. Tych dwóch z radością zabiłoby się nawzajem, gdyby nie strach przed pracodawcami. Montaron pewnie mógłby przedyskutować z tobą całą tę sprawę, ale masz dziwne uczucie, że następnego ranka mógłbyś się nie obudzić.


Miejsce spotkania:

Nabrzeżny Trakt do Candlekeep (2700) (4), stoi wraz z Xzarem na drodze, na wschód od miejsca, w którym zaczął się pierwszy rozdział.

Ocena:
Karanith:

Montaron, przymusowy towarzysz nekromanty Xzara, nieźle radzi sobie zarówno jako wojownik, jak i złodziej. Idealny na drużynowego złodzieja w "złej" grupie. A z np. kuszą w łapie wspomagałby zbrojnych w czasie bitwy oraz służył za zwiadowcę, gotowego wbić nóż w plecy, kogo trzeba. Ogólnie całkiem przydatna postać, wystarczy tylko dobrze nim pokierować.

Ocena: Zalety: Wady:
7/10

• wojownik/złodziej
• wysokie cechy "fizyczne"

• brak większych wad


Shinigami:

Montaron jest wojownikiem/złodziejem. Jest to jedna z moich ulubionych klas. Dobrze się spisuje w walce w zwarciu jak i na dystans. Jego umiejętności złodziejskie też nie są złe. Ponadto można go przyłączyć na początku gry. Jednym słowem dobra postać.

Ocena: Zalety: Wady:
8/10

• w miarę wysoka siła i zręczność
• wojownik/złodziej

• brak większych wad

Kinski:

"A rzeki spływają krwią!". Standard - brakuje rasowych premii +4 do rzutów obronnych (śmierć, różdżki, czary) - po awansie sytuacja normalizuje się. Niziołek ma także nieprawidłowe wartości PŻ i wiedzy (poziomy 1/2 - 15 PŻ zamiast 11, poziomy 3/4 - 30 PŻ zamiast 27, poziomy 5-6 - 45 PŻ zamiast 43). Dość wysoka zręczność 17 pkt, jak na złodzieja, w zasadzie wystarczająca, bo niziołki mają całkiem spore rasowe premie do umiejętności złodziejskich. Specjalizuje się w kradzieży kieszonkowej i kryciu się w cieniu, więc rozwijać go w ciosie w plecy (jako wojownik może używać mikstur siły gigantów). Biegłości - lekkie miecze, topory, bronie strzeleckie (**). Dostępny od początku, ale tworzy parę z Xzarem, co wpływa na skład drużyny.