Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Amulety i naszyjniki

by Shinigami


Amulety


Amulet metaczarów: 'Wzmacniacz'

Ten amulet jest znany z tego, iż wspomaga rzucanie zaklęć i dlatego poszukuje go wielu magów. Stworzył go Elairdrin Mellwith, mieszkający w Górach Gwiezdnych. Przyczyna, dla której wykonano ten przedmiot, była bardzo przyziemna - miał zwyczaj często odwiedzać domy uciech, gdzie Wzmacniacz okazywał się dość przydatny. Później Elairdrinowi amulet zabrał mag o znacznie mniej przyziemnych intencjach, ale zapiski dotyczące zmiany właścicieli różnią się od siebie.

PARAMETRY:

Specjalne: pozwala zapamiętać dodatkowy czar z poziomu drugiego.
Miejsce: Lokacja 0200 (Wrota Baldura). Ma go mag Ramazith.
Uwagi: Każdy z amuletów waży 1 choć nie zostało to wspomniane w żadnym z opisów. Tego amuletu może używać bard, mag i wszelkie jego dwu- i wieloklasowości. Jest to dobry amulet dla maga, gdyż zapewnia jedno dodatkowe zaklęcie. Nie znajdziemy dla czarodzieja nic lepszego. Ze względu na to, że amulet jest własnością Ramazitha, można zdobyć dwie sztuki (podobnie jak Pierścień ochrony +2).


Amulet ochrony +1 : 'Protektor'

Ten amulet był wręczany gwardzistom króla Pyronan, władcy Impiltur, jako oznaka statusu i honoru. Niestety strażnicy mieli pewne problemy z ustaleniem, komu przedmiot się należy. Po latach wewnętrznych sporów amulet zaginął, a gwardzistów zastąpiono osobnikami mniej chciwymi.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Rzuty obronne: +1
Miejsce: Lokacja 0100 (Wrota Baldura). Leży na półce w domku w północno - zachodniej części dzielnicy.
Lokacja 0600 (Wrota Baldura). Ma go Ragefast który znajduje się w swoim domu.
Lokacja 3300 (Beregost). Można kupić w gospodzie Feldeposta.
Lokacja 4900 (Jarmark z Nashkel). Amulet można kupić w jednym z namiotów.
Uwagi: Amulet zapewniający nam bonus do KP i rzutów obronnych. Jest dość przydatny, jednak z powodu ograniczeń gry nie można go założyć z magicznym pancerzem lub pierścieniami. Dlatego należy albo użyć odpowiedniego komponentu moda EoU, albo nosić zwykły pancerz.


Amulet tarczy

Ten amulet uaktywnia się wypowiadając prosty wyraz i dotykając go; każde użycie to jeden ładunek. Efekt duplikuje działanie "Tarczy" - pierwszopoziomowego zaklęcia czarodzieja. Na czas działania zaklęcia osoba nosząca amulet ma Klasę Pancerza 4, kumulującą się z modyfikatorami wynikającymi z tarczy i innej magii.

PARAMETRY:

Zasięg: 0
Obszar działania: Osobisty
Klasa Pancerza: bazowo 4
Specjalne: +2 przeciw atakom pociskami
Czas działania: 5 tur
Miejsce: Lokacja 1500 (Wyspa Wilkołaków). Wrak Statku.
Lokacja 4900 (Jarmark z Nashkel). Amulet można kupić w jednym z namiotów.
Uwagi: Amulet ochronny na ładunki. Jego moc kumuluje się ze sobą, więc w razie potrzeby możemy skorzystać z kilku ładunków, by spotęgować całkiem przydatny efekt (wielu przeciwników atakuje z dystansu). Po zużyciu wszystkich ładunków przedmiot ulega zniszczeniu. Można je odnowić - należy sprzedać amulet i kupić z powrotem.


Amulet wilczej jagody

Srebrny amulet, zawierający suszoną wilczą jagodę.

Miejsce: Lokacja 1500 (Wyspa Wilkołaków). Leży w skrzyni w domu Dradeela.
Uwagi: Amulet użyteczny przeciw likantropom, które możemy spotkać na wyspie. Zapewnia nam lepszą ochronę kiedy z nimi walczymy. W walce z innymi przeciwnikami jest bezużyteczny.


Amulet z nefrytem

Osadzony w tym amulecie nefryt wydaje się błyszczeć wewnętrznym światłem, jakby był żywą istotą. Amulet ten, nawet bez potężnej magii, która została nań nałożona, byłby cennym uzupełnieniem każdej kolekcji kosztowności.

PARAMETRY:

Ten amulet chroni noszącą go osobę przed wszystkimi zauroczeniami, strachem, dominacją, ESP, próbami wykrycia charakteru, unieruchomienia, uśpienia itp., jak czar maga z 8 poziomu - Zasłonicie umysłu. Niestety, każde użycie kosztuje 1 ładunek, a ochrona trwa tylko 1 turę.
Miejsce: Lokacja 1000 (Broda Ulgotha). Można kupić w miejscowej gospodzie.
Uwagi: Kolejny amulet na ładunki. Chroni przed zawartymi w opisie czarami. Warto z niego korzystać w starciach z wrogami, którzy używają takich zaklęć.

Naszyjniki


Naszyjnik pocisków: 'Utracony Dar'

Nazwę naszyjnik zawdzięcza swemu jedynemu właścicielowi - Ikaidzie Mourneve - który poszukiwał porwanej córki. Niewielu zechciało pomóc zrozpaczonemu ojcu, ale przyjacielski i hojny mag wręczył mu ten przedmiot, wspierając go w ten sposób. Niestety Ikaida walcząc z bandytami na wiszącym moście stracił naszyjnik, który wpadł do Rzeki Immerflow. Na szczęście - jak powiadają - okazało się, że naszyjnik nie był potrzebny do ponownego połączenia rodziny.

PARAMETRY:

Zasięg: 20 m
Obszar: w promieniu 10 m
Obrażenia: 6K6 (połowa przy udanym rzucie obronnym przeciw magii)
Miejsce: Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Na skale, w jednym z wielu schowków na czwartym poziomie (9 ładunków).
Lokacja 4900 (Jarmark z Nashkel). Amulet można kupić w jednym z namiotów (10 ładunków).
Uwagi: Przydatny do eliminowania słabszych przeciwników (koboldy itp.) i osłabiania średnich. Skorzystają na nim zbrojni Dzięki jego mocy można rzucić kulę ognia. Na pewno znajdzie się wiele sytuacji do skorzystania z jego mocy. Jest na ładunki, ale można je odnowić metod sprzedaż-kupno.


Róg Kazgarotha

Ten róg wykonano ponoć z kła wielkiej bestii Kazgarotha. Nieznana jest osoba, która nasączyła go magią, choć właśnie dzięki niej przedmiot posiadł tak wielką moc. Kiedy zadmie się w róg, nie dobędzie się z niego żaden dźwięk. Zamiast tego grającego na pewien czas otoczy kula energii, zapewniająca częściową odporność na magię i premię do rzutów obronnych, a także lepszą Klasę Pancerza względem pocisków. To działanie utrzymuje się tylko przez 18 sekund, a trzeba pamiętać, że róg czerpie z sił życiowych przy każdym użyciu.

PARAMETRY:

Odporność na zaklęcia 1. i 2. poziomu
Rzut obronny przeciw śmiertelnej magii: +2
Rzut obronny przeciw różdżkom: +2
Rzut obronny przeciw polimorfii: +2
Rzut obronny przeciw zionięciom: +2
Rzut obronny przeciw czarom: +2
Klasa Pancerza względem pocisków: +5
Obrażenia otrzymywane przez właściciela: nieznane
Nie może używać: Kapłan (każde połączenie z druidem lub kapłanem), Druid, Złodziej
Miejsce: Lokacja 3200 (Wysoki Żywopłot). Można kupić u Thalantyra.
Uwagi: Przedmiot, który zapewnia świetne ochrony, ale nie znaczy to, że jest potężny. Amulet posiada 15 ładunków, które można odnowić, sprzedając go. Wtedy zwiększy liczbę ładunków (i cenę) do 30. Efekt ochronny trwa tylko (albo aż) 3 rundy i się kumuluje. Podczas aktywacji zadaje 10 pkt obrażeń (obuchowych) - można je obejść Lustrzanymi odbiciami. Najważniejsze premie to te, zapewniające bonusy do KP przeciwko pociskom (Lustrzane odbicia działają podobnie, ale szybko schodzą przy intensywnym ataku, np. podczas zasadzek bandytów podczas przejść między lokacjami) i odporność na czary poziomów 1-2.