Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Pierscienie

by Shinigami


Pierścienie


Pierścień czarów: 'Wieczna Pamięć'

Dawno temu wielki czarodziej z Amn ponoć rzucił wyzwanie ograniczeniom magicznej sztuki, które nałożyła Mystra. Legendy powiadają, iż był on w stanie rzucać zaklęcia bez konieczności zapamiętywania ich. W końcu odkryto, iż jego moc pochodzi z kilku magicznych pierścieni, które własnoręcznie wykonał. Jego opowieści o "wiecznej pamięci" były jedynie żartami, ale i tak pierścienie pozostają jednymi z najbardziej poszukiwanych skarbów.

PARAMETRY:

Czary: Podwaja liczbę czarów 1. poziomu, które mag może zapamiętać
Może używać tylko: Mag
Miejsce: Lokacja 1100 (Wrota Baldura). W domu na południowym zachodzie mag Sunin, ze swoimi sługami Joularem i Maką, próbują bronić domu.
Lokacja 2300 (Pomocna Dłoń). Leży ukryty pod drzewem, położenie x - 2552, y - 3760.
Uwagi: Wszystkie pierścienie za wyjątkiem Szponu Kazgarotha nic nie ważą. Podstawowe wyposażenie każdego maga. Dzięki temu pierścionkowi znacznie zwiększy się liczba slotów, dzięki którym będzie on mógł rzucać dodatkowe zaklęcia. Można nosić dwa takie pierścienie, więc zwykły mag na 8. poziomie będzie dysponował 16. czarami 1. poziomu.


Pierścień energii: 'Zwycięzca'

Ta broń - wykonana przez magów mrocznych elfów ze Świata Mroku - rozwiązała spór między dwoma rywalizującymi ze sobą domami. Każdy walczący mógł wykorzystać jeden magiczny przedmiot podczas starcia. Ten pierścień został wykorzystany przez zwycięzcę, który jednak nigdy go nawet nie dotknął. Miał go zaś na palcu jego sługa, który z tłumu zaatakował przeciwnika od tyłu. Wszyscy świadkowie zgodzili się, że była to błyskotliwa interpretacja reguł.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2K6 (bez obrony)
Zasięg: 40 m
Obszar: 1 istota
Miejsce: Lokacja 3000. Pewna grupa Czerwonych Magów, którzy nas zaatakują, jak tylko do nich podejdziemy.
Uwagi: 2k6 bez rzutu obronnego (odporność na magię ochroni przed mocą pierścienia). Na pewno się przyda, zwłaszcza na początku gry.


Pierścień infrawizji: 'Laska ślepego'

Kupcy obawiają się ryzyka związanego z handlem z mrocznymi elfami z Wielkiej Rozpadliny; te pierścienie pomagają im poruszać się po podziemiach.

PARAMETRY:

Specjalne: zapewnia noszącemu infrawizję na odległość 40 m
Miejsce: Lokacja 4800 (Naskhel). Ma go zabójca Nimbul (pojawia się dopiero w 3. rozdziale po oczyszczeniu kopalni z koboldów).
Lokacja 4900 (Jarmark z Nashkel). Amulet można kupić w jednym z namiotów.
Uwagi: Bezużyteczny pierścionek. Infrawizja w Baldur's Gate w zasadzie nic nie znaczy.


Pierścień niewidzialności: 'Pierścień Piaskowego Złodzieja'

Ten pierścień, znajdujący się przez niemal pokolenie w posiadaniu pewnego mistrza złodziei, był wiele razy używany na targach Waterdeep. Korzystający z mocy pierścienia łotrzyk pracował nad tłumem w jasnym świetle dnia i ukradł szlachetnie urodzonym niezliczone ilości sakiewek, zastępując je woreczkami z piaskiem, dzięki czemu kradzież przez pewien czas pozostawała niezauważona. Personaliów złodzieja nigdy nie odkryto, ale przylgnęło do niego, głośno przeklinane, miano "Piaskowy Złodziej". Powiadają, że teraz przeszedł on na emeryturę i żyje pośród szlachty, którą niegdyś okradał.

PARAMETRY:

Specjalne: noszący pierścień na palcu pozostaje niewidzialny dopóki nie zaatakuje; w takim przypadku pierścień trzeba zdjąć i raz jeszcze założyć, by znów stać się niewidzialnym
Nie może używać:
Miejsce:
Lokacja 1000 (Broda Ulgotha). Można kupić w miejscowej gospodzie.
Uwagi: Opis zdolności przedmiotu jest całkowicie błędny. Zdjęcie i założenie pierścienia nie sprawi, że staniemy się niewidzialni. Pierścień posiada ładunki, które zużywamy. Kiedy wykończą się wszystkie, wtedy pierścień ulega zniszczeniu.


Pierścień niezdarności: 'Szaleństwo Błazna'

Najdziwniejszy właściciel tego pierścienia - Głupiec Gregoria - wykorzystań jego przeklętą naturę i uczynił z niej istotny element swojego życia. Ten błazen z zawodu był niezwykle zręczny i potrafił zamienić swój pierścień z pierścieniem któregoś z widzów. Reszta przestawienia opierała się na wyśmiewaniu niezdary, co zwykle zachwycało towarzyszy nieszczęśnika. Błazen zdejmował pierścień (sobie tylko znanym sposobem) dopiero po tym, jak ofiara żartu obiecywała nie odgrywać się za te niewybredne dowcipy. Mimo to Gregoria wiele razy musiał szybko uciekać. Powiadają, że jego ostatnie przedstawienie oglądał mag z Twierdzy Zhentil, który nie był w najlepszym humorze. Tym razem Gregoria nie był ponoć wystarczająco szybki.

PARAMETRY:

Zręczność: -50%
Krycie się: -50%
Czary: 75% szans na nieudane rzucenie
Specjalne: można zdjąć jedynie po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy.
Miejsce: Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Magowie przebywający na piętrze Czarodziejskich Rozmaitości.
Uwagi: Jak łatwo się domyślić, trzymamy się od tego pierścienia jak najdalej.


Pierścień ochrony +1: 'Pierścień Książąt'

Ten pierścień i kilka jemu podobnych wykonano po to, by chroniły synów króla Castter De'wessa; nie wiadomo jednak, kto nasączył je magią. Historyczne zapiski mówią, iż pierścienie pozostawały w rodzinie przez co najmniej 13 pokoleń, ale ich liczba powoli malała, aż w końcu zostań tylko jeden. Wielu wini za to wrogość pomiędzy królem i rodem twórcy pierścieni.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Rzuty obronne: +1
Nie może używać:
Miejsce:
Lokacja 0123 (Podziemne Miasto). Dwa takie pierścienie mają zabójcy wysłani, by zabić Sarevoka. Atakują również nas.
Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Leży pod płytką chodnikową w piwnicy Wieży Durlaga.
Lokacja 2600 (Candlekeep). Po infiltracji siedziby Żelaznego Tronu. Na 6. piętrze leży ten pierścień w jednej ze skrzyń.
Lokacja 2800 Ukryty w skale, położenie x - 1004, y - 1114.
Lokacja 3300 (Beregost). W jednym z domów Mirianna oczekuje wieści od swego męża. Jednak posłaniec został zabity, a wiadomość przejęły orgiliony na lokacji 3800. Za dostarczenie listu Mirianne dostaniemy ten pierścień (można też go ukraść).
Lokacja 3300 (Beregost). W Gospodzie Feldeposta (pojawia się dopiero w 3. rozdziale) na piętrze znajduje się Tranzig, kontakt Mulahey'a, można go zabić.
Uwagi: Pierścień ochronny to podstawowa dodatkowa ochrona. Niestety nie można go zakładać z magicznymi pancerzami czy płaszczami. Ponadto naraz można mieć założony tylko jeden taki pierścień. By móc z niego korzystać z dowolnym pancerzem, musimy posłużyć się odpowiednim komponentem modu EoU.


Pierścień ochrony +2: 'Pierścień Strażnika'

Strażnik był nieśmiertelnym wartownikiem, mającym chronić grobowiec, w którym złożono ciało księżniczki Akanal. Przez millennia szacunek dla miejsca pochówku wyparował z pamięci królewskiej rodziny, i wielu poszukiwaczy przygód próbowało szczęścia w starciu ze Strażnikiem. Oczywistym było, że w końcu zostanie pokonany, a kiedy tak się stało, pierścień był jednym z wielu skarbów wyniesionych z grobowca przez zwycięzcę.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Rzuty obronne: +2
Nie może używać:
Miejsce:
Lokacja 0200 (Wrota Baldura). Ma go mag Ramazith.
Uwagi: Potężniejsza wersja pierścienia ochrony. Posiada podobne ograniczenia do magicznych pancerzy, jak słabsza wersja tego pierścionka. Jedyne wyjście to EoU (lub Tweak Pack do BG1). Można zdobyć takie 2 pierścienie. Pierwszy można zdobyć, okradając Ramazitha podczas zlecania nam zadania dotyczącego nimfy. Drugi - zdjąć z jego zwłok po walce z magiem w jego wieży.


Pierścień ochrony Koverasa

Pierścień ochrony +1: 'Pierścień Książąt'
Ten pierścień i kilka jemu podobnych wykonano po to, by chroniły synów króla Castter De'wessa; nie wiadomo jednak, kto nasączył je magią. Historyczne zapiski mówią, iż pierścienie pozostawały w rodzinie przez co najmniej 13 pokoleń, ale ich liczba powoli malała, aż w końcu zostań tylko jeden. Wielu wini za to wrogość pomiędzy królem i rodem twórcy pierścieni.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Rzuty obronne: +1
Nie może używać:
Miejsce:
Lokacja 2600 (Candlekeep). Po infiltracji siedziby Żelaznego Tronu. Na 2. piętrze podejdzie do nas Koveras podający się za przyjaciela Goriona i będzie chciał nam dać ten pierścień.
Uwagi: Ta błyskotka różni się od zwykłego pierścienia ochrony +1 tylko nazwą. Niczym więcej.


Pierścień odporności na ogień: 'Paszport Batalisty'

Wielki mag Batalista opracowań ten przedmiot z myślą o ułatwieniu sobie podróży do wymiaru ognia. Powiadają, że wielokrotnie przyzywał salamandrę z owej przestrzeni, by wsparły go podczas tworzenia. Batalista znany był z braku cierpliwości, ale i tak powinien starać się nie denerwować zbytnio swego "nauczyciela". Ponoć palec z tym pierścieniem faktycznie przetrwał pożogę, która objęła wieżę Batalisty. Gdyby palec wciąż był częścią dłoni maga, to z pewnością i czarodziejowi powiodłoby się lepiej.

PARAMETRY:

Odporność na ogień: +40%
Nie może używać:
Miejsce:
Lokacja 2600 (Podziemia Candlekeep). Jeden z grobowców (dostępne dopiero w 6. rozdziale).
Lokacja 5500 (Chmurne Szczyty). Ukryty w skale, położenie x - 1955, y - 2374.
Uwagi: Bardzo dobry pierścień. Nosząc dwa takie na palcach + Hełm ochrony i mamy 100% odporności na ogień. Zaklęcia oparte na żywiole ognia są też dość popularnym zaklęciem magów jak i często można go spotkać w pułapkach.


Pierścień przyjaciela zwierząt: 'Pierścień Druida'

Ponoć zakon druidów z Cormanthoru bardzo dobrze strzeże tajemnicy tworzenia tych pierścieni i nie widziano nikogo spoza ich kręgu, kto posiadałby jeden z nich. Nie wiadomo, w jaki sposób ten pierścień opuścił chroniący go las; krążą jedynie plotki opowiadające o wyrzutku, który zabrał go ze sobą na wygnanie.

PARAMETRY:

Specjalne: zauroczenie zwierzęcia, które nie obroni się przed różdżkami
Zasięg: 13 m
Obszar: 1 zwierzę
Czas działania: 10 tur
Miejsce: Lokacja 2200 (Knieja Otulisko). Senyiad, z którym walczymy jeśli staniemy po stronie Aldetha.
Uwagi:Traci swoją przydatność ze względu na stosunkowo późną dostępność i konkurencyjność Płaszcza Algernona (urok działa 6 razy dłużej, czyli 60 tur, a modyfikator rzutu wynosi -1). Ale nie można go przekreślać - zauroczone misie są całkiem niezłymi sprzymierzeńcami. Po co zabijać, jak można je wykorzystać.


Pierścień swobody ruchów: 'Dar Edventara'

Ten pierścień otrzymał badacz raf i myśliwy - znany jedynie jako Edventar - od grupy morskich elfów, które przez długi czas były jego przyjaciółmi. Pomoc Edventara przy unikaniu "Królowej Piratów" z Dambrath była podstawą przetrwania elfów. Mimo to Yenandry wciąż obawiano się wszędzie tam, gdzie woda spotykała się z lądem.

PARAMETRY:

Specjalne: noszący pierścień jest odporny na każde magiczne i naturalne działanie, które w jakikolwiek sposób wpływa na swobodę ruchów; mimo to może zostać przyspieszony. Trzeba jednak zauważyć, że moc tego przedmiotu zapobiega działaniu butów szybkości.
Miejsce: Lokacja 1000 (Broda Ulgotha). Ma go Dushai stojąca pod drzewem. Należy ją okraść.
Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Wieża Żelaznego Tronu, przebywający tam pułkownicy.
Uwagi: Bardzo dobry pierścień. Chroni przed unieruchomieniem, pajęczyną, oplątaniem i tym podobnym zaklęciom. Efekt unieruchomienia jest zabójczy, a ochrona przed nim to kluczowa kwestia w wielu sytuacjach. Mimo iż pierścień zapobiega działaniu butów szybkości, można tę blokadę łatwo obejść. Należy zdjąć obydwa przedmioty, po czym założyć najpierw buty, a potem pierścień. Dzięki temu można korzystać z mocy butów. Kiedy wczytamy grę, operację trzeba powtórzyć.


Pierścień szaleństwa: 'Dyscyplinator'

Ten pierścień miał uczyć skromności i uniżoności, a z czasem stań się zgubą wielu nieuważnych magów. Hergat Norin - wielki czarodziej z Narfell - wręczał Dyscyplinatora swoim najlepszym i najbardziej samolubnym uczniom. Zaślepieni ignorancją młodzi magowie uważali ten dar za nagrodę za ich "oczywistą błyskotliwość", a nie karę nauczyciela pełnego dezaprobaty.

PARAMETRY:

Inteligencja: spadek do 3
Mądrość: spadek do 3
Specjalne: noszący jest po wpływem "ogłupienia".
Pierścień można zdjąć jedynie po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy.
Miejsce: Lokacja 2100 (Knieja Otulisko). Ten pierścień leży w kryjówce pająków.
Lokacja 3100 (Wybrzeże Mieczy). Przeszukaj wrak statku.
Uwagi: Jak łatwo się domyślić, trzymamy się od tego pierścienia jak najdalej.


Pierścień świętości: 'Honorowy pierścień Sune'

Tego rodzaju pierścienie otrzymywali oddani kapłani Sune, którzy wsławili się prawymi i życzliwymi czynami.

PARAMETRY:

Czary: Zapewnia dodatkowe zaklęcie na każdy z poziomów 1-4
Może używać tylko: Kapłan, Druid
Miejsce: Lokacja 5400 (Kopalnie Naskhel). Przeszukaj zwłoki Mulahey'a na ostatnim poziomie kopalni.
Uwagi: Obowiązkowe wyposażenie kapłana lub druida. Dzięki niemu będzie mógł on rzucać więcej zaklęć.


Szpon Kazgarotha

O przedmiocie tym wiadomo tylko tyle, że sam pazur pochodzi z ciała wielkiej bestii Kazgarotha. Zostań wielokrotnie nasączony magią, która uaktywnia się, gdy pazur włoży się niczym pierścień. Osoba nosząca pierścień ulegnie zamazaniu i trudniej ją będzie trafić zarówno bronią, jak i czarami. Przedmiot ma jednak pewną wadę - zdaje się czerpać moc z krwi posiadacza. Dlatego też właściciel często choruje i jest bardziej podatny na działanie trucizn.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Klasa Pancerza względem pocisków: +4
Rzut obronny przeciw śmiertelnej magii: -4
Rzut obronny przeciw różdżkom: +3
Rzut obronny przeciw polimorfii: +3
Rzut obronny przeciw zionięciom: +3
Rzut obronny przeciw czarom: +3
Modyfikator Kondycji: -2
Miejsce: Lokacja 3200 (Wysoki Żywopłot). Można kupić u Thalantyra.
Uwagi: Ten "pierścień" waży jeden funt, a ponadto kara do rzutów przeciwko śmierci wynosi -3, a nie -4. Kiedy go założymy zostaniemy objęci działaniem klątwy i tylko zaklęcie "Zdjęcie klątwy" może nas uwolnić od tego przedmiotu. Czy warto korzystać z jego mocy? Musicie zdecydować sami.
Kinski: Nie przeceniałbym tego artefaktu. Najprzydatniejsze premie dotyczą bonusów do KP, a nie rzutów obronnych. Zdecydowanie ważniejsze są odporności na efekty, bo rzut obronny prędzej czy później i tak się nie powiedzie... Kara do Kondycji nie m większego znaczenia, bo więlu NPC-ów i tak nie obejmą jej modyfikatory.