Bransolety ochrony, KP 6: 'Bransolety śmierci' |
Przez dekady bransolety te posiadał niepokonany
gladiator, który z powodzeniem używał ich podczas walk. Ze śmiercią
czempiona wiąże się zniknięcie tego przedmiotu. Jeśli jednak wierzyć
plotkom, bransolety po dziś dzień używane są podczas walk.
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 6
Waga: 2
Nie może używać:
Miejsce: Lokacja 1800 (Kopalnia w Kniei Otulisko). Ma je na ostatnim
piętrze kopalni mag Davaeorn, którego musimy zabić.
Uwagi: Tego rodzaju rękawice zapewniają bonus do KP zamiast zbroi.
Jeśli założymy pancerz który zapewnia lepsze KP niż rękawice, wtedy ten
przedmiot staje się bezużyteczny. Najbardziej na tych rękawicach mogą
skorzystać magowie, którzy nie mają dostępu do jakiejś potężnej szaty na
początku gry. |

|
Bransolety ochrony KP 7 |
Bransolety są pasami metalu lub skóry, które nakłada się
na przedramiona lub na nich zawiązuje. Zwykle magia, którą bransolety są
nasycane pomaga tylko podczas walki, gdyż większość z nich chroni noszącego
przed obrażeniami lub zwiększa szansę trafienia przeciwnika. Od tej reguły
istnieją wyjątki, chociaż tak działające bransolety należą do rzadkości.
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 7
Waga: 2
Nie może używać:
Miejsce: Lokacja 0100 (Wrota Baldura). W gospodzie "Hełm i Płaszcz" jest
grupa błaznów. Jeżeli z nimi porozmawiamy, to zostaniemy zaatakowani przy
wyjściu przez innych poszukiwaczy przygód.
Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Wieża Żelaznego Tronu, przebywający tam
pułkownicy.
Lokacja 1400. Grupa rybaków prosi o zabicie Teny na mapie 0900. Jeżeli
uwierzy się rybakom i zabije Tenyę, zabieramy te rękawice.
Lokacja 3500. Ma je grupa poszukiwaczy przygód, która rzuca nam wyzwanie do
walki na polanie bazyliszków.
Uwagi: Tego rodzaju rękawice zapewniają bonus do KP zamiast zbroi.
Jeśli założymy pancerz, który zapewnia lepsze KP niż rękawice, wtedy ten
przedmiot staje się bezużyteczny. Najbardziej na tych rękawicach mogą
skorzystać magowie, którzy nie mają dostępu do jakiejś potężnej szaty na
początku gry. |

|
Bransolety ochrony KP 8 |
Bransolety są pasami metalu lub skóry, które nakłada się
na przedramiona lub na nich zawiązuje. Zwykle magia, którą bransolety są
nasycane pomaga tylko podczas walki, gdyż większość z nich chroni noszącego
przed obrażeniami lub zwiększa szansę trafienia przeciwnika. Od tej reguły
istnieją wyjątki, chociaż tak działające bransolety należą do rzadkości.
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 8
Waga: 2
Nie może używać:
Miejsce: Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Na skale w jednym z wielu
schowków na czwartym poziomie.
Lokacja 3300 (Beregost). Można kupić w gospodzie Feldeposta.
Lokacja 4700. Leżą w jaskini na północnym wschodzie mapy.
Uwagi: Tego rodzaju rękawice zapewniają bonus do KP zamiast zbroi.
Jeśli założymy pancerz, który zapewnia lepsze KP niż rękawice, wtedy ten
przedmiot staje się bezużyteczny. Najbardziej na tych rękawicach mogą
skorzystać magowie, którzy nie mają dostępu do jakiejś potężnej szaty na
początku gry. |

|
Bransolety łucznictwa: 'Obrońca Doliny' |
Podczas niebezpiecznych spotkań z rywalem, król Wielkiej
Doliny zażyczył sobie ochrony najlepszych łuczników, którzy mieli wesprzeć
jego zwykłą gwardię. Wszyscy łucznicy byli wyposażeni w zaczarowane łuki i
bransolety, a ukryli się w pewnej odległości od miejsca spotkania. Jak
przewidywano, wrogie oddziały próbowały pojmać króla, nie spodziewały się
jednak tak zadziwiającej celności ukrytych łuczników, którzy zabili
przeciwników. Król zdołał umknąć nie draśnięty, bowiem żadnemu z wrogów nie
udało się nawet do niego zbliżyć.
PARAMETRY:
TraK0: +2 (tylko broń strzelecka)
Waga: 2
Nie może używać: Druid, Mag, Kapłan
Miejsce: Lokacja 5300 (Chmurne szczyty). Ma je jeden z zabójców: Zal.
Uwagi: Rękawice bardzo przydatne dla postaci posługującej się w walce
bronią dystansową. Dla innych będą bezużyteczne. |

|
Bransolety pętania |
Te bransolety wyglądają jak Bransolety Specjalizacji,
jednak kiedy się je założy nie pozwalają rozłączyć nadgarstków, co bardzo
utrudnia posługiwanie się bronią i rzucanie czarów. Mroczne elfy często dają
te bransolety jako nagrodę za wykonanie jakiegoś zadania. Obdarowana osoba
zakłada je myśląc, że jest to potężny magiczny przedmiot. Wtedy mroczne elfy
dla zabawy przyzywają kolczaste koszmary.
PARAMETRY:
Specjalne: 75% szansa niepowodzenia rzucanego czasu
TraK0: -5
Zadawane obrażenia: -5
Miejsce: Lokacja 1500 (Wyspa Wilkołaków). Wrak statku.
Uwagi: Przedmiot przeklęty, zdjęcie możliwe tylko przy użyciu czaru
zdjęcie klątwy. Należy trzymać się jak najdalej od tych bransolet. Ponadto
ważą one 1 kg, choć nie zostało to zawarte w opisie. |

|
Rękawice biegłości: 'Drugie Zbrojne Ramię Xarrnousa' |
Chyba najsłynniejszym posiadaczem tych rękawic był
najemnik imieniem Xarrnous. Specjalizował się on w szmuglu, a czasem
pożyczał te rękawice klientom, którzy z nim podróżowali. Jego zdaniem drugie
zbrojne ramię zawsze mogło się przydać.
PARAMETRY:
TraK0: +1
Waga: 2
Nie może używać:
Miejsce: Lokacja 0300 (Wrota Baldura). Spłoniona Syrena, ma je ogr
Larze, który nas atakuje.
Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Leży w skrzyni obok Domu Królowej Wód.
Uwagi: Rękawice, które zwiększą nasze szanse trafienia. Na pewno będą
przydatne, zwłaszcza że każdy może ich używać. |

|
Rękawice mistrzostwa: 'Dziedzictwo Mistrzów' |
Te rękawice - poszukiwane przez młodych wojowników - były
niegdyś własnością królewskiej rodziny z Threskel. Kryły one czcią
legendarnych umiejętności bojowych książąt, zapewniając noszącej je osobie
znajomość wszelkich broni do walki w starciu. Wszystko wskazuje na to, iż
większość wcześniejszych właścicieli tych rękawic nienajlepiej skończyła.
Cóż, zapewniają one umiejętności, ale nie mądrość.
PARAMETRY:
TraK0: +1
Obrażenia: +2
Waga: 1
Nie może używać:
Miejsce: Lokacja 4500 (Most Firewine). Ma je Mailum, który uważa się
za najlepszego szermierza na Wybrzeżu Mieczy, można się z nim zmierzyć.
Uwagi: Jeszcze potężniejsze od rękawic biegłości. Na pewno nam się
przydadzą. |

|
Rękawice niezdarności: 'Elandera Rękawice
Przemieszczania' |
Porywczy Elander opracowań te przeklęte rękawice z myślą
o pokonaniu rywala. Na nieszczęście zwróciły się one przeciwko niemu, kiedy
pomylił je z inną parą.
PARAMETRY:
TraK0: -10
Zręczność: -2
Waga: 2
Specjalne: można zdjąć jedynie po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy.
Miejsce: Lokacja 3700. Ma je przy sobie Bassilus.
Uwagi: Przeklęte rękawice, od których należy trzymać się jak najdalej. |

|
Rękawice siły ogra: 'Ręce Takkoka' |
Ręce Takkoka są właśnie tym, na co wskazuje ich nazwa -
rękami ogra, który stracił je, gdy zaatakował dziwnego człowieka
przekraczającego Grzbiet świata. Ten tajemniczy mężczyzna okazał się być
magiem o niezwykłej potędze. Wykorzystał on ręce Takkoka do stworzenia
rękawic z ogrzej skóry.
PARAMETRY:
Siła: wzrost do 18/00
Waga: 2
Nie może używać: Złodziej, Mag
Miejsce: Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Pochyła latarnia, jedna z pań,
które proponują nam entropijną przyjemność Jeśli się zgodzimy, to atakują.
Uwagi: W opisie nie zostało wspomniane, że rękawic nie może używać
bard. Rękawice będą najbardziej użyteczne wojownikom z niską siłą np:
Khalid będzie wniebowzięty. |

|
Rękawice zręczności: 'Zwinne Ręce' |
Te rękawice stworzono w Kara-Tur z myślą o mistrzach
sztuk walki, których potęgę miały zwiększyć. Niezbyt szczegółowe legendy
powiadają o wielu mistrzach z dalekiego wschodu, którzy podczas podróży
przynieśli ze sobą te przedmioty.
PARAMETRY:
Zręczność: wzrost do 18
Waga: 2
Nie może używać:
Miejsce: Lokacja 5100 (Twierdza gnolli). Ma je jeden z ogrillionów
przy wejściu do twierdzy, który nas atakuje.
Uwagi: Podobnie jak z rękawicami siły, należy je dać osobie z
najniższą zręcznością. |