Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Bransolety i rekawice

by Shinigami


Bransolety


Bransolety ochrony, KP 6: 'Bransolety śmierci'

Przez dekady bransolety te posiadał niepokonany gladiator, który z powodzeniem używał ich podczas walk. Ze śmiercią czempiona wiąże się zniknięcie tego przedmiotu. Jeśli jednak wierzyć plotkom, bransolety po dziś dzień używane są podczas walk.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6
Waga: 2
Nie może używać:
Miejsce:
Lokacja 1800 (Kopalnia w Kniei Otulisko). Ma je na ostatnim piętrze kopalni mag Davaeorn, którego musimy zabić.
Uwagi: Tego rodzaju rękawice zapewniają bonus do KP zamiast zbroi. Jeśli założymy pancerz który zapewnia lepsze KP niż rękawice, wtedy ten przedmiot staje się bezużyteczny. Najbardziej na tych rękawicach mogą skorzystać magowie, którzy nie mają dostępu do jakiejś potężnej szaty na początku gry.


Bransolety ochrony KP 7

Bransolety są pasami metalu lub skóry, które nakłada się na przedramiona lub na nich zawiązuje. Zwykle magia, którą bransolety są nasycane pomaga tylko podczas walki, gdyż większość z nich chroni noszącego przed obrażeniami lub zwiększa szansę trafienia przeciwnika. Od tej reguły istnieją wyjątki, chociaż tak działające bransolety należą do rzadkości.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 7
Waga: 2
Nie może używać:
Miejsce:
Lokacja 0100 (Wrota Baldura). W gospodzie "Hełm i Płaszcz" jest grupa błaznów. Jeżeli z nimi porozmawiamy, to zostaniemy zaatakowani przy wyjściu przez innych poszukiwaczy przygód.
Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Wieża Żelaznego Tronu, przebywający tam pułkownicy.
Lokacja 1400. Grupa rybaków prosi o zabicie Teny na mapie 0900. Jeżeli uwierzy się rybakom i zabije Tenyę, zabieramy te rękawice.
Lokacja 3500. Ma je grupa poszukiwaczy przygód, która rzuca nam wyzwanie do walki na polanie bazyliszków.
Uwagi: Tego rodzaju rękawice zapewniają bonus do KP zamiast zbroi. Jeśli założymy pancerz, który zapewnia lepsze KP niż rękawice, wtedy ten przedmiot staje się bezużyteczny. Najbardziej na tych rękawicach mogą skorzystać magowie, którzy nie mają dostępu do jakiejś potężnej szaty na początku gry.


Bransolety ochrony KP 8

Bransolety są pasami metalu lub skóry, które nakłada się na przedramiona lub na nich zawiązuje. Zwykle magia, którą bransolety są nasycane pomaga tylko podczas walki, gdyż większość z nich chroni noszącego przed obrażeniami lub zwiększa szansę trafienia przeciwnika. Od tej reguły istnieją wyjątki, chociaż tak działające bransolety należą do rzadkości.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 8
Waga: 2
Nie może używać:
Miejsce:
Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Na skale w jednym z wielu schowków na czwartym poziomie.
Lokacja 3300 (Beregost). Można kupić w gospodzie Feldeposta.
Lokacja 4700. Leżą w jaskini na północnym wschodzie mapy.
Uwagi: Tego rodzaju rękawice zapewniają bonus do KP zamiast zbroi. Jeśli założymy pancerz, który zapewnia lepsze KP niż rękawice, wtedy ten przedmiot staje się bezużyteczny. Najbardziej na tych rękawicach mogą skorzystać magowie, którzy nie mają dostępu do jakiejś potężnej szaty na początku gry.


Bransolety łucznictwa: 'Obrońca Doliny'

Podczas niebezpiecznych spotkań z rywalem, król Wielkiej Doliny zażyczył sobie ochrony najlepszych łuczników, którzy mieli wesprzeć jego zwykłą gwardię. Wszyscy łucznicy byli wyposażeni w zaczarowane łuki i bransolety, a ukryli się w pewnej odległości od miejsca spotkania. Jak przewidywano, wrogie oddziały próbowały pojmać króla, nie spodziewały się jednak tak zadziwiającej celności ukrytych łuczników, którzy zabili przeciwników. Król zdołał umknąć nie draśnięty, bowiem żadnemu z wrogów nie udało się nawet do niego zbliżyć.

PARAMETRY:

TraK0: +2 (tylko broń strzelecka)
Waga: 2
Nie może używać: Druid, Mag, Kapłan
Miejsce: Lokacja 5300 (Chmurne szczyty). Ma je jeden z zabójców: Zal.
Uwagi: Rękawice bardzo przydatne dla postaci posługującej się w walce bronią dystansową. Dla innych będą bezużyteczne.


Bransolety pętania

Te bransolety wyglądają jak Bransolety Specjalizacji, jednak kiedy się je założy nie pozwalają rozłączyć nadgarstków, co bardzo utrudnia posługiwanie się bronią i rzucanie czarów. Mroczne elfy często dają te bransolety jako nagrodę za wykonanie jakiegoś zadania. Obdarowana osoba zakłada je myśląc, że jest to potężny magiczny przedmiot. Wtedy mroczne elfy dla zabawy przyzywają kolczaste koszmary.

PARAMETRY:

Specjalne: 75% szansa niepowodzenia rzucanego czasu
TraK0: -5
Zadawane obrażenia: -5
Miejsce: Lokacja 1500 (Wyspa Wilkołaków). Wrak statku.
Uwagi: Przedmiot przeklęty, zdjęcie możliwe tylko przy użyciu czaru zdjęcie klątwy. Należy trzymać się jak najdalej od tych bransolet. Ponadto ważą one 1 kg, choć nie zostało to zawarte w opisie.


Rękawice


Rękawice biegłości: 'Drugie Zbrojne Ramię Xarrnousa'

Chyba najsłynniejszym posiadaczem tych rękawic był najemnik imieniem Xarrnous. Specjalizował się on w szmuglu, a czasem pożyczał te rękawice klientom, którzy z nim podróżowali. Jego zdaniem drugie zbrojne ramię zawsze mogło się przydać.

PARAMETRY:

TraK0: +1
Waga: 2
Nie może używać:
Miejsce: Lokacja 0300 (Wrota Baldura). Spłoniona Syrena, ma je ogr Larze, który nas atakuje.
Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Leży w skrzyni obok Domu Królowej Wód.
Uwagi: Rękawice, które zwiększą nasze szanse trafienia. Na pewno będą przydatne, zwłaszcza że każdy może ich używać.


Rękawice mistrzostwa: 'Dziedzictwo Mistrzów'

Te rękawice - poszukiwane przez młodych wojowników - były niegdyś własnością królewskiej rodziny z Threskel. Kryły one czcią legendarnych umiejętności bojowych książąt, zapewniając noszącej je osobie znajomość wszelkich broni do walki w starciu. Wszystko wskazuje na to, iż większość wcześniejszych właścicieli tych rękawic nienajlepiej skończyła. Cóż, zapewniają one umiejętności, ale nie mądrość.

PARAMETRY:

TraK0: +1
Obrażenia: +2
Waga: 1
Nie może używać:
Miejsce: Lokacja 4500 (Most Firewine). Ma je Mailum, który uważa się za najlepszego szermierza na Wybrzeżu Mieczy, można się z nim zmierzyć.
Uwagi: Jeszcze potężniejsze od rękawic biegłości. Na pewno nam się przydadzą.


Rękawice niezdarności: 'Elandera Rękawice Przemieszczania'

Porywczy Elander opracowań te przeklęte rękawice z myślą o pokonaniu rywala. Na nieszczęście zwróciły się one przeciwko niemu, kiedy pomylił je z inną parą.

PARAMETRY:

TraK0: -10
Zręczność: -2
Waga: 2
Specjalne: można zdjąć jedynie po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy.
Miejsce: Lokacja 3700. Ma je przy sobie Bassilus.
Uwagi: Przeklęte rękawice, od których należy trzymać się jak najdalej.


Rękawice siły ogra: 'Ręce Takkoka'

Ręce Takkoka są właśnie tym, na co wskazuje ich nazwa - rękami ogra, który stracił je, gdy zaatakował dziwnego człowieka przekraczającego Grzbiet świata. Ten tajemniczy mężczyzna okazał się być magiem o niezwykłej potędze. Wykorzystał on ręce Takkoka do stworzenia rękawic z ogrzej skóry.

PARAMETRY:

Siła: wzrost do 18/00
Waga: 2
Nie może używać: Złodziej, Mag
Miejsce: Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Pochyła latarnia, jedna z pań, które proponują nam entropijną przyjemność Jeśli się zgodzimy, to atakują.
Uwagi: W opisie nie zostało wspomniane, że rękawic nie może używać bard. Rękawice będą najbardziej użyteczne wojownikom z niską siłą np: Khalid będzie wniebowzięty.


Rękawice zręczności: 'Zwinne Ręce'

Te rękawice stworzono w Kara-Tur z myślą o mistrzach sztuk walki, których potęgę miały zwiększyć. Niezbyt szczegółowe legendy powiadają o wielu mistrzach z dalekiego wschodu, którzy podczas podróży przynieśli ze sobą te przedmioty.

PARAMETRY:

Zręczność: wzrost do 18
Waga: 2
Nie może używać:
Miejsce: Lokacja 5100 (Twierdza gnolli). Ma je jeden z ogrillionów przy wejściu do twierdzy, który nas atakuje.
Uwagi: Podobnie jak z rękawicami siły, należy je dać osobie z najniższą zręcznością.