Szata dobrego arcymaga |
Ta
potężna magiczna szata zapewnia ochronę przed wszystkimi fizycznymi atakami,
jednocześnie zwiększając niewrażliwość na magię i rzuty obronne. Jej
magiczna natura jest tak niezwykła, że mogą ją nosić tylko magowie o dobrym
charakterze.
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 5
Niewrażliwość na magię: 5%
Rzuty obronne: +1
Waga: 6
Może używać tylko: Mag (czysty, dwuklasowiec i wieloklasowiec),
Postać o dobrym charakterze
Miejsce: Lokacja 3200 (Wysoki Żywopłot). Można kupić u Thalantyra.
Uwagi: Najlepsza szata dla dobrego maga. Trzeba ją mieć. |

|
Szata łowcy przygód |
Te
szaty sporządzono specjalnie z myślą o potrzebach magów poszukujących
przygód. Chronią one nie tylko przed wszelkiego rodzaju miażdżącymi
obrażeniami, ale także przed petryfikującym spojrzeniem bazyliszka i polimorfującymi mocami rywali. Podobnie w przypadku innych tego rodzaju
szat, szatę poszukiwacza przygód mogą nosić tylko magowie.
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: +1 przeciw broniom miażdżącym
Rzuty obronne: +1 przeciw petryfikacji/polimorfii
Waga: 4
Może używać tylko: Mag (czysty, dwuklasowiec i wieloklasowiec)
Miejsce: Lokacja 0100 (Wrota Baldura). W gospodzie "Hełm i Płaszcz"
jest grupa błaznów. Jeżeli z nimi porozmawiamy, to zostaniemy zaatakowani
przy wyjściu przez innych poszukiwaczy przygód. Przeszukaj zwłoki jednego z
nich.
Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Na drugim piętrze podziemi w pokoju Islanne.
Lokacja 1800 (Kopalnia w Kniei Otulisko). Mag na drugim poziomie kopalni.
Lokacja 3500. Ma ją gnom Mutamin, który nas zaatakuje.
Uwagi: Taka sobie szata, używamy dopóki nie zdobędziemy szaty
arcymaga. |

|
Szata łotrzyka |
Te
ukochane przez złodziei-magów szaty łotrzyka zostały tak zaczarowane, by
nosząca je osoba była chroniona przed ostrzami i truciznami, które często
spotyka się w mrocznych alejkach. Podobnie w przypadku innych tego rodzaju
szat, mogą je nosić tylko magowie.
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: +1 przeciw broniom siecznym
Rzuty obronne: +1 przeciw śmiertelnej magii
Waga: 4
Może używać tylko: Mag (czysty, dwuklasowiec i wieloklasowiec)
Miejsce: Lokacja 0200 (Wrota Baldura). Ma ją mag Ramazith.
Lokacja 0600 (Wrota Baldura). Ma go Ragefast, który znajduje się w swoim
domu.
Lokacja 1000 (Broda Ulgotha). W rękach magów kultu. Pojawiają się po
przyniesieniu "Sztyletu dusz" z wieży Durlaga.
Lokacja 1008 (Lodowa wyspa). Przenosi nas na nią Shandalar w Brodzie Ulgotha.
Znajdziemy ją przy ciele jednego z magów.
Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Pochyła latarnia, mag Yago, którego zabijamy na
polecenie Brielbary.
Lokacja 1500 (Wyspa Wilkołaków). Wrak Statku mag na najwyższym pokładzie.
Lokacja 4500 (Most Firewine). Corsa, opętana przez ogrzego maga Kharka
zamkniętego w butelce, przy próbie odebrania jej butelki wypowiada jego imię
i uwalnia go.
Lokacja 4900 (Jarmark). W jednym z namiotów Zordral chce zabić Benthe. Jeśli
zainterweniujemy, musimy walczyć z magiem.
Lokacja 5000 (Chmurne szczyty). Spotkamy maga, który wymyślił nowe zaklęcie.
Jeśli poprosimy by je nas nauczył, zaatakuje.
Uwagi: Taka sobie szata, używamy dopóki nie zdobędziemy szaty
arcymaga. |

|
Szata neutralnego arcymaga |
Ta
potężna magiczna szata zapewnia ochronę przed wszystkimi fizycznymi atakami,
jednocześnie zwiększając niewrażliwość na magię i rzuty obronne. Jej
magiczna natura jest tak niezwykła, że szatę mogą nosić tylko magowie o
neutralnym charakterze.
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 5
Niewrażliwość na magię: 5%
Rzuty obronne: +1
Waga: 6
Może używa tylko: Mag (czysty, dwuklasowiec i wieloklasowiec), Postać
o neutralnym charakterze
Miejsce: Lokacja 3200 (Wysoki Żywopłot). Można kupić u Thalantyra.
Uwagi: Najlepsza szata dla neutralnego maga. Trzeba ją mieć. |

|
Szata ochrony przed chłodem |
Magiczne
szaty ochrony przed chłodem są dość rozpowszechnione po Wybrzeżu Mieczy,
szczególnie wśród podróżników wędrujących na północ, ku Neverwinter i
Dolinie Lodowego Wichru. Wielu młodych magów otrzymuje je w darze od swych
mistrzów, jako nagrodę za ukończenie pierwszych pięciu lat nauki. Szaty te -
podobnie jak w przypadku innych tego rodzaju - mogą nosić tylko magowie.
PARAMETRY:
Ochrona przed chłodem: +20%
Waga: 3
Może używać tylko: Mag (czysty, dwuklasowiec i wieloklasowiec)
Miejsce: Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Ma ją nekromanta Arkion,
którego można zabić. Mieszka w południowej części dzielnicy.
Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Na pierwszym piętrze Czarodziejskich
Rozmaitości jest ekipa 4 magów. Jeśli nie chcemy odejść, to zaatakują.
Lokacja 1200 (Wrota Baldura). W Wieży Żelaznego Tronu spotkamy Cythandire,
która ma tę szatę (dostępna dopiero w 7. rozdziale).
Lokacja 1800 (Kopalnia w Kniei Otulisko). Przy wejściu do obozu prowadzącego
do kopalni spotkamy 4-osobowy komitet powitalny.
Lokacja 3000. Dwie takie szaty ma pewna grupa Czerwonych Magów, którzy nas
zaatakują, jak tylko do nich podejdziemy.
Lokacja 3600 (Wybrzeże Mieczy). Arkushule może nam przepowiedzieć
przyszłość. Jeżeli będziemy ją zmuszać, by dokończyła, to zaatakuje.
Uwagi: Taka sobie szata, używamy dopóki nie zdobędziemy szaty
arcymaga. |

|
Szata ochrony przed elektrycznością |
Magiczne
szaty ochrony przed elektrycznością są rzadsze od swych kuzynów, a można
nawet powiedzieć, że bardzo rzadkie. Niektóre z nich noszą paranoicy
pragnący zabezpieczyć się podczas burzy. Wielu jednak magów również chroni
się nimi przed intrygami swych braci. Szaty te - podobnie w przypadku innych
tego rodzaju - mogą nosić tylko magowie.
PARAMETRY:
Ochrona przed elektrycznością: +20%
Waga: 3
Może używać tylko: Mag (czysty, dwuklasowiec i wieloklasowiec)
Miejsce: Lokacja 0100 (Wrota Baldura). W jednym z domów po walce ze
strażnikami, mag Degrodel zleca nam odzyskanie hełmu Baldurana. Po
przyniesieniu mu go zabijamy maga.
Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Na trzecim piętrze w jednej ze skrzyń.
Lokacja 0700 (Wrota Baldura). W jednym z domów są ludzie przemienieni w
kamień. Jeśli ich odczarujemy i sprowokujemy do walki, wydoestaniemy ją ze zwłok ich maga.
Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Na pierwszym piętrze Czarodziejskich
Rozmaitości jest ekipa 4 magów. Jeśli nie chcemy odejść, to zaatakują.
Lokacja 1100 (Wrota Baldura). W domu na południowym zachodzie mag Sunin, ze
swoimi sługami Joularem i Maką, próbują bronić domu.
Lokacja 1300 (Wrota Baldura). Ma ją nekromantka Nemphere, którą można zabić.
Mieszka w jednym z domów na wschodzie dzielnicy.
Lokacja 3000. Pewna grupa Czerwonych Magów, którzy nas zaatakują, jak tylko
do nich podejdziemy.
Lokacja 5201 (Podziemia mostu Firewine). Mag Lendarn atakuje naszą drużynę.
Uwagi: Bezużyteczna szata, gdyż nie daje 20% odporności na
elektryczność, którą ma w opisie. W zasadzie to nic nie daje. |

|
Szata ochrony przed ogniem |
Niezwykła
zmienność magicznej energii sprawia, że magiczne szaty ochrony przed ogniem
są rozpowszechnione pośród młodych uczniów i ich mistrzów. Podobnie jak w
przypadku innych szat tego rodzaju, i te mogą nosić tylko magowie.
PARAMETRY:
Ochrona przed ogniem: +20%
Waga: 3
Może używać tylko: Mag (czysty, dwuklasowiec i wieloklasowiec)
Miejsce: Lokacja 0200 Wrota Baldura. W jednym z domów bliźniaczki
Laerta i Luise skarżą się na to, że w nocy ktoś zakrada się pod ich okno.
Pojawi się też tam mag Gervisse, którego trzeba zabić. To on ma te szatę.
Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Na pierwszym piętrze Czarodziejskich
Rozmaitości jest ekipa 4 magów. Jeśli nie chcemy odejść, to zaatakują. Mają
dwie takie szaty.
Lokacja 1900 (Obóz bandytów). Ma ją jeden z bandytów broniący namiotu Tazoka.
Lokacja 3000. Pewna grupa Czerwonych Magów, którzy nas zaatakują jak tylko
do nich podejdziemy.
Lokacja 4200. Grupa bandytów napada na drużynę, chcąc zabrać złoto.
Uwagi: Taka sobie szata, używamy dopóki nie zdobędziemy szaty
arcymaga. |

|
Szata wędrowcy |
Te
magiczne szaty są idealne dla wędrujących z miasta do miasta magów.
Zapewniają one ochronę przed strzałami bandytów i tymi zawistnymi
złodziejami-magami, którzy kryją się w krzakach ze "śmierdzącą chmurą".
Podobnie w przypadku innych tego rodzaju szat, mogą je nosić tylko magowie.
PARAMETRY: waga 3
Klasa Pancerza: +1 przeciw broniom strzeleckim
Rzuty obronne: +1 przeciw zionięciom
Waga: 4
Może używać tylko: Mag (czysty, dwuklasowiec i wieloklasowiec)
Miejsce: Lokacja 1000 (Broda Ulgotha). W rękach magów kultu.
Pojawiają się po przyniesieniu "Sztyletu dusz" z wieży Durlaga.
Lokacja 1008 (Lodowa wyspa). Przenosi nas na nią Shandalar w Brodzie Ulgotha.
Lokacja 1800 (Kopalnia w Kniei Otulisko). Przy wejściu do obozu prowadzącego
do kopalni spotkamy 4-osobowy komitet powitalny.
Lokacja 1800 (Kopalnia w Kniei Otulisko). Ma ją mag na trzecim poziomie
kopalni.
Lokacja 1800 (Kopalnia w Kniei Otulisko). Przeszukaj zwłoki Daveorna
znajdującego się na ostatnim poziomie kopalni.
Uwagi: Taka sobie szata, używamy dopóki nie zdobędziemy szaty
arcymaga. |

|
Szata złego arcymaga |
Ta
potężna magiczna szata zapewnia ochronę przed wszystkimi fizycznymi atakami,
jednocześnie zwiększając niewrażliwość na magię i rzuty obronne. Jej
magiczna natura jest tak niezwykła, że szatę mogą nosić tylko magowie o złym
charakterze.
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 5
Niewrażliwość na magię: 5%
Rzuty obronne: +1
Waga: 6
Może używać tylko: Mag (pojedynczy, dwuklasowiec i wieloklasowiec),
Postać o złym charakterze
Miejsce: Lokacja 1800 (Kopalnia w Kniei Otulisko). Przeszukaj zwłoki
Daveorna znajdującego się na ostatnim poziomie kopalni.
Uwagi: Najlepsza szata dla złego maga. Trzeba ją mieć. |