Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe
Tiax
by Karanith & Shinigami


Siła: 9 Imię: Tiax
Zręczność: 16 Rasa: Gnom
Kondycja: 16 Płeć: Mężczyzna
Inteligencja: 10 Klasa: Kapłan/Złodziej
Mądrość: 13 Charakter: Chaotyczny Zły
Charyzma: 9

Biografia:

Zapytany o przeszłość TIAX kompletnie cię ignoruje, ogłaszając na głos, co czeka go w przyszłości. Jest niewątpliwie wyznawcą Cyrika, a także posiadł odrobinę jego szaleństwa. Tiax jest całkowicie przekonany, że jego przeznaczeniem jest władza nad światem, i w swej żarliwości nie widzi, jak absurdalny jest jego cel. Na razie Tiax sprawia wrażenie nieszkodliwego.


Miejsce spotkania:

Stoi przed koszarami Płomiennej Pięści (12) w południowo-wschodniej części Wrót Baldura (1100).

Ocena:
Karanith:

Tiax to kapłan/złodziej w służbie Cyrica i nieszkodliwy szaleniec z przerostem ambicji. W małej drużynie może robić zarówno za złodzieja, jak i za uzdrowiciela, ale w większej się nie przyda (zbyt wolno będzie zdobywać poziomy). Przyjemnym dodatkiem jest umiejętność przywołania Ghasta (1/dzień). Tiaxa polecam tylko małym, "złym" drużynom.

Ocena: Zalety: Wady:
5/10

- kapłan/złodziej
- umiejętność specjalna: Przywołanie Ghasta: raz na dzień

- nieprzydatny w dużej drużynie


Shinigami:

Tiax jest dość słabym NPC. Przyłącza się zbyt późno. Ponadto jego siła i mądrość też nie zachwycają.

Ocena: Zalety: Wady:
5/10

- umiejętność specjalna: Przywołanie Ghasta: raz na dzień

- niska siła i mądrość
- przyłącza się dopiero we Wrotach Baldura

Kinski:

"Tiax idzie. Z drogi!" Przy przyłączeniu brakuje rasowych premii +4 do rzutów obronnych (różdżki, czary), ma nieprawidłowe wartości wiedzy i PŻ oraz druidzkie Oplątanie (poziom 2/2 - 17 PŻ zamiast 14, 3 sloty na pierwszym poziomie zamiast dwóch, poziom 4/4 i 5/6 - 4 sloty na pierwszym poziomie zamiast trzech). Ma rzadkie połączenie wieloklasowości (i jeden slot na broń), ale dzięki temu może "odciążyć" drużynę ze złodzieja i kapłana. Jako zły - podobnie jak Viconia - przejmuje kontrolę nad nieumarłymi. Jako kapłan może wzmocnić drużynę i siebie kilkoma zaklęciami. W przypadku działania jako złodziej trzeba się bardziej wysilić, bo ma przeciętnie rozłożone umiejętności. Bazowo wszystkie mają podobny poziom - ok. 30%, ale z rasową premią wyniosą ok. 50% (łatwo je podnieść Przywołaniem boskiej mocy o 10-15%). Biegłości - bronie strzeleckie, obuchowe, z kolcami (*). Ma zdolność specjalną Przywołanie ghasta (10 tur). Nieumarły jest przydatny - ma 3 ataki i jest odporny na efekty w tym petryfikację, przy trafieniu unieruchamia (rzut przeciwko śmierci, dodatkowo obniża TraK0 o -2 - rzut przeciwko zionięciom). Późne przyłączenie można rozwiązać Tweak Packiem (na piętrze Gospody Feldeposta). No i głos Krzysztofa Kowalewskiego.