Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe
Xzar
by Karanith & Shinigami


Siła: 14 Imię: Xzar
Zręczność: 16 Rasa: Człowiek
Kondycja: 10 Płeć: Mężczyzna
Inteligencja: 17 Klasa: Nekromanta
Mądrość: 16 Charakter: Chaotyczny Zły
Charyzma: 10

Biografia:

Zapytany o przeszłość XZAR miał tylko kilka sensownych rzeczy do powiedzenia. Jego pragnienie wyjaśnienia przyczyny niedoboru żelaza wydaje się wynikać z dobroczynności, choć motywy i tak pozostają niejasne. Wydaje się być osobą dość chaotyczną, ale jest wystarczająco zdolny, by być adeptem magii. Bełkotał coś na swój temat i na temat związanego z nim Montarona, wspominając, że są zatrudnieni przez potężną organizację. Kiedy jednak został przyciągnięty i "poproszony" o szczegóły, stał się niezwykle nerwowy i przez dłuższy czas nic nie mówił. Z pewnością jest nieco szalony, a organizacja, która go zatrudniła, musi być naprawdę niezwykle mroczna.


Miejsce spotkania:

Nabrzeżny Trakt do Candlekeep (2700) (4), stoi wraz z Montaronem na drodze, na wschód od miejsca, w którym zaczął się pierwszy rozdział.

Ocena:
Karanith:

Jeden z dwóch "złych" magów. Szalony nekromanta przegrywa jednak z Edwinem pod względem przydatności w drużynie, jak i każdym innym. Wpływa na to mniejsza ilość komórek na czary oraz brak czarów ze szkoły Iluzji (Niewidzialność, Lustrzane Odbicia). Nie czyni to jednak Xzara słabym NPC. Pozostaje on drugim, po Edwinie, najlepszym magiem w grze. Tak więc, jeśli komuś znudził się egocentryczny czerwony mag, to spokojnie może przyjąć do drużyny tego uroczego szaleńca.

Ocena: Zalety: Wady:
6/10

• niezłe cechy "fizyczne"
• nie traci żadnych mocniejszych czarów

• brak czarów ze szkoły Iluzji
• gorszy od Edwina


Shinigami:

Xzar przyłącza się wraz z Montaronem. Jeśli ktoś chce go mieć w drużynie, to proszę bardzo, jednak lepszym wyjściem będzie Edwin.

Ocena: Zalety: Wady:
5/10

• w miarę dobre cechy "fizyczne"
• brak większych zalet

• brak czarów ze szkoły Iluzji
• gorszy od Edwina

Kinski:

"Zjadłem jego wątróbkę z niezłym Chianti i odrobiną fasoli". Chaotyczny zły nekromanta podszyty Hannibalem Lecterem, wcielona śmierć i niszczyciel światów (i nie jest uroczy, ale charakterny). Brak Lustrzanych odbić może być bolesny w przenośni i dosłownie, więc warto pomyśleć o alternatywnym rozwoju maga. "Technicznie" przegrywa z Edwinem, ale ma wysokie dwie cechy - zręczność i mądrość, więc może dwuklasować po użyciu grimuarów w dwóch klasach - w klasie złodzieja (ale jest Montaron, z którym tworzy "parę") i kapłana. Ta druga opcja jest ciekawsza (nekromanta/kapłan 6/8). Jako kapłan może używać młotów, hełmów, tarcz, Rękawic siły ogra. Dojdą też czary wspomagająco-osłaniające (Przywołanie boskiej mocy, Ochrona przed złem) oraz przywołujące (Animacja martwego - szkielety będzie mógł poprawić Przyspieszeniem ruchów). Straci biegłość w lekkich mieczach, ale zachowa w broniach strzeleckich (dojdą biegłości w broniach obuchowych i z kolcami). W "gratisie" dostaje Szatę złego arcymaga po Davaeornie.