Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe
Yeslick
by Karanith & Shinigami


Siła: 15 Imię: Yeslick Orothiar
Zręczność: 12 Rasa: Krasnolud
Kondycja: 17 Płeć: Mężczyzna
Inteligencja: 7 Klasa: Wojownik/Kapłan
Mądrość: 16 Charakter: Praworządny Dobry
Charyzma: 10

Biografia:

Zapytany o przeszłość YESLICK cicho wspomniał, że niegdyś był członkiem krasnoludzkiego klanu Orothiar. Przez pokolenia wydobywali oni rudę żelaza z kopalni, która była ich domem, a która znajdowała się w sercu kniei Otulisko. Jakieś sto lat temu zdarzyło się nieszczęście. Krasnoludy - mimo że są wspaniałymi górnikami - czasem również popełniają błędy. Podczas zagłębiania się coraz dalej natrafili na podziemną rzekę, której wody zalały niemal całą kopalnię, topiąc prawie wszystkich członków klanu. Yeslick jako jeden z niewielu przetrwał i wyruszył do Sembii, by rozpocząć nowe życie. Poznał Rieltara, członka Żelaznego Tronu, który wynajął go jako osobistego kowala. Po pewnym czasie zaprzyjaźnili się i Yeslick opowiedział o swej przeszłości. To był błąd, bowiem Rieltar wykorzystał zdobyte informacje do stworzenia planu ekspansji Żelaznego Tronu na Wybrzeże Mieczy. Fałszywy przyjaciel zdradził Yeslicka i zmusił go do wyjawienia lokalizacji kopalni, jednocześnie więżąc go, by nikomu już o tym nie powiedział. Teraz krasnolud pragnie tylko naprawić zło, do którego się przyczynił, wyjawiając lokalizację kopalni swych przodków.


Miejsce spotkania:

Drugi poziom kopalni w Kniei Otulisko (1800) (4): w komnacie ze schodami w dół znajdują się drzwi, a za nimi stoi sam Yeslick. Jest też ukryte wejście od drugiej strony z korytarza, w którym przebywają ghule.

Ocena:
Karanith:

Yeslick to postać bardzo podobna do Jaheiry; podobny typ wieloklasowości oraz zbliżone umiejętności walki. Yeslick przewyższa ją jednak w uzdrawianiu, tak ze względu na klasę kapłana, jak i wyższą mądrość. Podsumowując: Yeslick to silna postać - można spokojnie brać.

Ocena: Zalety: Wady:
7/10

• nieźle sobie radzi w zwarciu
• duża ilość PŻ
• umiejętność specjalna: Rozproszenie Magii: raz na dzień

• niska zręczność
• wolno awansuje


Shinigami:

Yeslick to jeden z moich ulubionych NPC. Świetnie radzi sobie w zwarciu, jak i dobrze leczy. Niską zręczność można poprawić rękawicami. Dać mu młot lub procę i jazda. Jedyną wadą jest to, że odrobinę za późno się przyłącza.

Ocena: Zalety: Wady:
8/10

• nieźle sobie radzi w zwarciu
• duża ilość PŻ
• dobry uzdrowiciel
• umiejętność specjalna: Rozproszenie Magii: raz na dzień

• niska zręczność
• trochę za późno się przyłącza

Kinski:

"Niech się spełni wola Clangeddina". Brakuje mu bonusów rasowych +4 do rzutów obronnych (różdżki, śmierć, czary), po awansie wracają. Ma też więcej PŻ niż powinien i za dużo czarów (poziomy 2/3 - 26 PŻ zamiast 22, 4 sloty na czary pierwszego poziomu zamiast dwóch, 3 sloty drugiego poziomu zamiast jednego, poziom 4/5 - 43 PŻ zamiast 40, 5 slotów na poziomie 1-2 zamiast trzech, na drugim poziomie są 3 a powinien być 1), zna też druidzkie Oplątanie. Ma dobre połączenie wieloklasowości i w zwarciu lepiej będzie sobie radził niż jednoklasowcy (lepsze TraK0, więcej ataków). Przywołanie boskiej mocy najlepiej rzucać PO poprawieniu zręczności i siły (rękawice, mikstury). Nie warto traktować go jako chodzącej apteczki pierwszej pomocy. Od czasu do czasu może rzucić jakiś czar leczący, ale jego głównym zadaniem będzie wspomaganie drużyny (Ochrona przed złem, Psalm, Animacja martwego, Jedność obronna) i walka w pierwszym szyku (nie rozdwoi się - czary leczące długo się rzuca, łatwo je przerwać i leczą za mało PŻ, podczas walki tracą swoje znaczenie). Ma dość użyteczną zdolność specjalną - Rozproszenie magii. Biegłości - bronie obuchowe i strzeleckie (**), bronie z kolcami (*). No i głos Mariana Opani ("Oto, czego wam trzeba")..