Dzieci Bhaala - Children of Bhaal
Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Kolczugi, zbroje paskowe, plytowe i skorzane

by Shinigami


Kolczugi


Kolczuga

Kolczuga jest wykonana z przeplatających się metalowych kółeczek. Zawsze nakłada się ją na kubrak z pikowanego materiału; ma to zapobiec bolesnym otarciom i złagodzić siłę ciosów.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Waga: 25
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Uwagi: Kolczuga waży 40, a nie 25. Zapewnia dodatkowo +2 do KP przeciw broniom siecznym ale daje karę -2 przeciw broniom obuchowym. Taka sobie zbroja. Na początek może być, choć lepszym nabytkiem okaże się zbroja paskowa. Im szybciej zrezygnujemy z noszenia jej, tym lepiej. Nosząc ją możemy używać magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów.


Kolczuga +1

Kolczuga jest wykonana z przeplatających się metalowych kółeczek. Zawsze nakłada się ją na kubrak z pikowanego materiału; ma to zapobiec bolesnym otarciom i złagodzić siłę ciosów.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4
Waga: 20
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Miejsce: Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Na drugim piętrze w jednej ze skrzyń.
Lokacja 1100 (Wrota Baldura). W piwnicy w siedzibie Płomiennej Pięści. Leży w skrzyni.
Lokacja 1400. Leży w jaskini ankhegów, w skrytce w ścianie.
Lokacja 2600 (Candlekeep). Po infiltracji siedziby Żelaznego Tronu. Na 3. piętrze przebywają przywódcy Żelaznego Tronu. Jeśli ich zabijemy, zabieramy tę zbroję z ich ciał.
Lokacja 3300 (Beregost). Można kupić w gospodzie Feldeposta.
Lokacja 5000 (Chmurne szczyty). Leży w jednym grobowcu, w jednej z 3 jaskiń.
Uwagi: Zapewnia dodatkowo +2 do KP przeciw broniom siecznym, ale daje karę -2 przeciw broniom obuchowym. Umagiczniona wersja zbroi. Kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów chyba, że zainstalowaliśmy odpowiedni komponent modu EoU.


Kolczuga +2: 'Kolczuga umarłych'

Czarodziej może stać się niezwykle skutecznym zabójcą, jak to udowodnił Vorusta ponad 400 lat temu. Tworzył on szkielety-wojowników, ubierając ich w tą magiczną zbroję i wyposażając w potężną broń, a potem dając diadem mocy upatrzonej ofierze jako przyjacielski podarunek - nie informując jej oczywiście co to jest. Gdy stworzona przez niego maszyna do zabijania uporała się ze swym zadaniem, Vorusta zabierał ekwipunek i złoto ofiary i zaczynał cały proces od początku.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3
Waga: 10
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Miejsce: Lokacja 4000 (Gullykin). Grupa 4 zabójców na południu lokacji nas zaatakuje.
Uwagi: Zapewnia dodatkowo +2 do KP przeciw broniom siecznym, ale daje karę -2 przeciw broniom obuchowym. Jeszcze lepiej umagiczniona wersja zbroi. Kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów chyba, że zainstalowaliśmy odpowiedni komponent modu EoU.


Kolczuga +3

Ta znakomicie wykonana kolczuga jest typową zbroją najlepszych krasnoludzkich wojowników. Została wykonana z mitrylu i mogą ją przebić jedynie najpotężniejsze ciosy.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 2
Waga: 9
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Miejsce: Lokacja 1000 (Broda Ulgotha). Po powrocie z wyspy wilkołaków, atakujący nas Baresh.
Uwagi: Zapewnia dodatkowo +2 do KP przeciw broniom siecznym, ale daje karę -2 przeciw broniom obuchowym. Jeszcze lepiej umagiczniona wersja zbroi. Kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów chyba, że zainstalowaliśmy odpowiedni komponent modu EoU. Szkoda, że pojawia się tak późno. Najpewniej do tej pory będziemy już mieli porządne zbroje płytowe.


Mitrylowa kolczuga +4

Mitrylowa kolczuga +4. Jest to osobista zbroja Drizzta, słynnego mrocznego elfa łowcy. Kolczugę tę wykuł dla niego jego przyjaciel Bruenor.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1
Waga: 7
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Miejsce: Lokacja 4200. Spotkamy tam Drizzta walczącego z gnolami. Jeśli go zabijemy, możemy mieć tę zbroję.
Uwagi: Zapewnia dodatkowo +2 do KP przeciw broniom siecznym, ale daje karę -2 przeciw broniom obuchowym. Kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów chyba, że zainstalowaliśmy odpowiedni komponent modu EoU. Najlepsza kolczuga jaką da się zdobyć. Wojownik/złodziej kiedy będzie ją nosił wciąż może korzystać ze swoich umiejętności złodziejskich.

Paskowe


Zbroja paskowa

Zbroja paskowa jest odmianą zbroi folgowej, w której metalowe pasy są przynitowane pionowo, a nie poziomo, do spodniej warstwy, miękkiej, szytej z materiału i skóry. Ponieważ zbroja ta nie jest zbyt elastyczna, w znacznym stopniu ogranicza w walce noszącego ją wojownika.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4
Waga: 40
Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
Uwagi: Zapewnia dodatkowo +1 do KP przeciw broniom siecznym  i kłutym, ale daje karę -2 przeciw broniom obuchowym. Nosząc ją możemy używać magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów. Taką zbroje możemy kupić u Winthropa. Na początek dla zbrojnego będzie w sam raz, przynajmniej dopóki nie zdobędziemy zbroi płytowej.


Zbroja paskowa +1

Zbroja paskowa jest odmianą zbroi folgowej, w której metalowe pasy są przynitowane pionowo, a nie poziomo, do spodniej warstwy, miękkiej, szytej z materiału i skóry. Ponieważ zbroja ta nie jest zbyt elastyczna, w znacznym stopniu ogranicza w walce noszącego ją wojownika.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3
Waga: 20
Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
Miejsce: Lokacja 0100 (Wrota Baldura). W jednym z domów na zachodzie lokacji (w tym domu jest mag Degrodel) w szafce znajdziemy tę zbroję.
Lokacja 0100 (Wrota Baldura). W jednym z domów bliźniaczki Laerta i Luise skarżą się na to, że w nocy ktoś zakrada się pod ich okno. W szafie leży ta zbroja.
Lokacja 1100 (Wrota Baldura). Na pierwszym piętrze w siedzibie Płomiennej Pięści. Leży w skrzyni.
Uwagi: Umagiczniona wersja zbroi paskowej. Zapewnia dodatkowo +1 do KP przeciw broniom siecznym  i kłutym, ale daje karę -2 przeciw broniom obuchowym. Kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów chyba, że zainstalowaliśmy odpowiedni komponent modu EoU.

Płytowe


Zbroja płytowa

Zbroja płytowa to połączenie kolczugi z mocnymi blachami, które chronią żywotnie ważne części ciała - klatkę piersiową, brzuch, krocze. Jej ciężar jest równo rozłożony na całe ciało, zaś całość połączona metalowymi spinkami i rzemieniami.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3
Waga: 50
Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
Uwagi: Zapewnia dodatkowo +3 do KP przeciw broniom siecznym. Nosząc ją możemy używać magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów. Zbroje płytowe to podstawowe wyposażenie każdego zbrojnego. Ta zbroja będzie najprawdopodobniej pierwszą zbroja płytową jaką zdobędziemy.


Zbroja płytowa +1: 'Pancerz Falloraina'

Kapitan Fallorain, dowódca 12. brygady kawalerii Calimshanu, po raz ostatni miał na sobie ten pancerz podczas Bitwy o Bagna Pająka, w której zginął wraz z całą swą armią, próbując przegnać z tego obszaru nieznane złe moce.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 2
Waga: 20
Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
Miejsce: Lokacja 1800 (Kopalnia w Kniei Otulisko). Przy wejściu do obozu prowadzącego do kopalni spotkamy 4-osobowy komitet powitalny.
Uwagi: Zapewnia dodatkowo +3 do KP przeciw broniom siecznym. Kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów chyba, że zainstalowaliśmy odpowiedni komponent modu EoU. Lepsze Kp = lepsza ochrona. Brać, jeśli nie mamy nic lepszego pod ręką.


Zbroja płytowa +3: 'Praktyczny obrońca'

Nieustannie podróżujący poszukiwacz przygód nie mógłby zapewne życzyć sobie lepszej zbroi. Ten pancerz, specjalnie i za WIELKIE pieniądze zamówiony przez Bolhura "Grzmiący topór", był jego ulubionym, chociaż nie najbardziej ozdobnym. Niezwykle praktyczny Bolhur żądał zbroi, która dawałaby znakomitą ochronę, a jednocześnie jak najmniej go krępowała. Przez "krępowanie" rozumiał nie tylko ograniczenia ruchu czy wagę: jego idealna zbroja miała wytrzymywać trudy podróży nie wymagając ciągłego czyszczenia i konserwacji. Nie znaczy to wcale, że Bolhur "Grzmiący topór" zaniedbywał swoje zbroje - byłoby to twierdzenie mocno przesadzone - ale surowy reżim plucia i polerowania, wymagany przy "jaśniepańskich" zbrojach, był bardzo odległy jego naturze. Pozłoty i ozdóbki pełnych zbroi płytowych niech służą królom i głowom państw - pracujący krasnolud bardziej ceni praktyczność niż piękny wygląd.

PARAMETRY:

Klasa Zbroi: 0
Waga: 18
Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
Miejsce: Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Leży w skrzyni na pierwszym poziomie podziemi.
Uwagi: Zapewnia dodatkowo +3 do KP przeciw broniom siecznym. Kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów chyba, że zainstalowaliśmy odpowiedni komponent modu EoU. Ta zbroja należy do tych najlepszych jakie możemy zdobyć w grze. Nosić i nie narzekać :).


Pełna zbroja płytowa

Najlepsza (i najcięższa) zbroja, jaką wojownik może zdobyć - zarówno pod względem wyglądu, jak i ochrony, którą daje. Jej znakomicie dopasowane, połączone elementy z litego metalu są specjalnie modelowane, by jak najlepiej odbijały tak uderzenia broni różnego typu, jak i strzały. Zwykle zbroja tego rodzaju jest bogato zdobiona - artystycznie grawerowana i upiększana różnymi dodatkami.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1
Waga: 70
Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
Miejsce: Lokacja 1900 (Obóz Bandytów). Ma ją Taugosz Khosann, przywódca Czarnych Szponów.
Lokacja 3300 (Beregost). Można kupić u kowala Grzmiącego Młota.
Uwagi: Zapewnia dodatkowo +3 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom oraz +4 przeciw broniom siecznym. Nosząc ją możemy używać magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów. Moja ulubiona zbroja. Kp=1 + dobre modyfikatory dodatkowe. Polecam wszystkim. Jedyna jej wada to dość spory ciężar ale zbrojnemu nie powinno to przeszkadzać.


Pełna zbroja płytowa +1: 'Pancerz mroku'

Mroczny Lord Hertious, nieumarły Wojownik Bane'a, nosił tę zbroję przez ponad 500 lat. Mówiono, że w tym czasie mieszkań on w zamku, ukrytym gdzieś w Górach Earthfast. Nie jest jasne, w jaki sposób ta zbroja znalazła się gdzie indziej, ale z pewnością rozdzielenie zbroi i jej właściciela wiązało się z jakimś mocno niemiłym wydarzeniem.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 0
Waga: 35
Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
Miejsce: Lokacja 0123 (Podziemne Miasto). Ma ją Tamoko, która staje nam na drodze.
Uwagi: Zapewnia dodatkowo +3 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom oraz +4 przeciw broniom siecznym. Kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów chyba, że zainstalowaliśmy odpowiedni komponent modu EoU. Pojawia się dopiero pod sam koniec gry, ale mimo to warto ją założyć przed finałowym starciem.


Zbroja płytowa z ankhega

Ta zbroja płytowa została wykonana dla ciebie przez Taeroma Fuiruima z Beregostu. Zrobiona z chitynowych łusek ankhega zapewnia lepszą ochronę niż pancerz wykonany z metalu i nie jest podatna na rdzę. Jednakże, jak powie ci to każdy doświadczony poszukiwacz przygód, jej największą zaletą jest niewielka waga oraz to, że nie ogranicza cię za bardzo. Potwory przychodzą i odchodzą, ale wyczerpanie jest stałym zagrożeniem.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1
Waga: 25
Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
Miejsce: Tę zbroję może zrobić dla ciebie Taerom, jeśli dostarczysz mu skorupę ankhega z lokacji 1400.
Lokacja 4800 (Nashkel). Leży na polu, lokacja x - 186, y - 2744.
Uwagi: Zapewnia dodatkowo +1 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom oraz +3 przeciw broniom siecznym. Kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów chyba, że zainstalowaliśmy odpowiedni komponent modu EoU. Konkurent Pełnej zbroi płytowej. Niestety jest od niej trochę gorsza. Mimo to na pewno będzie użyteczna.

Skórzane


Zbroja skórzana

Zbroja skórzana, wbrew obiegowym opiniom, nie jest miękka i elastyczna, jak skóra służąca do wyrobu butów łowcy czy szaty druida. Taki rodzaj materii nie daje lepszej ochrony przed atakami niż zwykłe ubranie.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 8
Waga: 15
Nie może używać: Mag
Uwagi: Nosząc ją otrzymujemy karę -2 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom. Nosząc ją możemy używać magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów. Największa beznadzieja jaką można mieć. Podobnie jest z innymi zbrojami skórzanymi. Naszą przygodę lepiej zacząć od skórzanych ćwiekowanych.


Zbroja skórzana +1

Zbroja skórzana, wbrew obiegowym opiniom, nie jest miękka i elastyczna, jak skóra służąca do wyrobu butów łowcy czy szaty druida. Taki rodzaj materii nie daje lepszej ochrony przed atakami niż zwykłe ubranie.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 7
Waga: 10
Nie może używać: Mag
Miejsce: Lokacja 0123 (Podziemne Miasto). Ma ją jeden z zabójców wysłany by zabić Sarevoka, atakuje również nas.
Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Leży w jednej z beczek w piwnicy.
Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Dom Królowej Wód, ma ją Jolantha Mistmyr.
Lokacja 1800 (Kopalnia w Kniei Otulisko). Leży w zbrojowni na trzecim poziomie kopalni.
Lokacja 3300 (Beregost). Można kupić u kowala Grzmiącego Młota.
Uwagi: Nosząc ją otrzymujemy karę -2 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom. Kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów chyba, że zainstalowaliśmy odpowiedni komponent modu EoU. Najlepiej sobie darować.


Zbroja skórzana +2: 'Obrońca zastępcy'

Była niegdyś elitarna grupa elfich łowców, nazywająca się Mgła z Cieni, która patrolowała las Cormanthor, będąc prawdziwym biczem zarówno na wszelakich bandytów, jak i na potwory. Ta szczególna zbroja była noszona przez Indeerę Lakhan, jednego z najbardziej zasłużonych oficerów w tej grupie i zastępcę jej dowódcy. Właśnie dzięki jej pozycji ta zbroja zyskała swe imię, jednak nie wiadomo w jaki sposób Indeera Lakhan ją utraciła.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6
Waga: 5
Nie może używać: Mag
Miejsce: Lokacja 5000 (Chmurne Szczyty). Na północy obszaru cztery kobiety atakują nas na polecenie Żelaznego Tronu.
Uwagi: Nosząc ją otrzymujemy karę -2 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom. Kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów chyba, że zainstalowaliśmy odpowiedni komponent modu EoU. Najlepiej sobie darować.


Zbroja skórzana +3

Karajah przez ponad dziesięć lat był mistrzem walk gladiatorów w Calimshan. Ubrany jedynie w cienką zbroję skórzaną i nabijane rękawice, pokonywał wszystkich przeciwników, zaś sam zdawał się być niewrażliwy na ich ciosy. Gdy jednak okazało się, że jego zbroja jest silnie magiczna, wściekli widzowie wrzucili go na arenę razem z uzbrojonym w maczugę ogrem. Potwór połamał Krajahowi wszystkie kości, ale magiczna zbroja pozostała nienaruszona.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Waga: 4
Nie może używać: Mag
Miejsce: Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). W jednej ze skrzyń obok grobowców na czwartym poziomie.
Uwagi: Nosząc ją otrzymujemy karę -2 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom. Kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów chyba, że zainstalowaliśmy odpowiedni komponent modu EoU. Najlepiej sobie darować.


Pancerz cienia

Pancerz cienia to skórzana ćwiekowana zbroja stworzona przez Mistrzów Cieni z Amnu. Mistrzowie Cieni, jak łatwo się domyślić, stoją najwyżej w hierarchii Złodziei Cienia. Ta zbroja zapewnia modyfikator +3 i pozwala zlewać się z cieniami.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4
Specjalne: +15% do krycia się w cieniu
Waga: 8
Może używać tylko: Złodziej (czysty, dwuklasowiec i wieloklasowiec)
Miejsce: Lokacja 3300 (Beregost). Można kupić u kowala Grzmiącego Młota.
Uwagi: Zapewnia dodatkowo +1 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom oraz +2 przeciw broniom siecznym. Kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów chyba, że zainstalowaliśmy odpowiedni komponent modu EoU. Raj dla złodzieja. Najlepiej jednoklasowca. Jeśli gramy w/z można się zastanowić pomiędzy tą zbroją, a Mitrylową kolczugą +4.


Zbroja skórzana ćwiekowana

Zbroja skórzana ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzaną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odległościach nitów. Znajdują się one tak blisko siebie, że tworzą trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje sieczne i kłute ataki. Miękkie skórzane podbicie służy jedynie do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 7
Waga: 25
Nie może używać: Mag
Uwagi: Zapewnia dodatkowo +1 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom oraz +2 przeciw broniom siecznym. Nosząc ją możemy używać magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów. Na początek dla złodzieja będzie w sam raz, potem lepiej korzystać z umagicznionych wersji tej zbroi.


Zbroja skórzana ćwiekowana +1

Zbroja skórzana ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzaną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odległościach nitów. Znajdują się one tak blisko siebie, że tworzą trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje sieczne i kłute ataki. Miękkie skórzane podbicie służy jedynie do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6
Waga: 15
Nie może używać: Mag
Miejsce: Lokacja 0123 (Podziemne Miasto). Ma ją jeden z zabójców wysłany, by zabić Sarevoka, atakuje również nas.
Lokacja 5000 (Chmurne Szczyty). Na północy obszaru cztery kobiety atakują nas na polecenie Żelaznego Tronu.
Uwagi: Zapewnia dodatkowo +1 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom oraz +2 przeciw broniom siecznym. Kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów chyba, że zainstalowaliśmy odpowiedni komponent modu EoU. Coraz lepiej. Złodziej na pewno się ucieszy.


Zbroja skórzana ćwiekowana +2

Ta zbroja należała do słynnego złodzieja Telbara. Nie wiadomo jak i dlaczego ją utracił.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Waga: 8
Nie może używać: Mag
Miejsce: Lokacja 5300 (Chmurne Szczyty). Spotykana przez nas grupa poszukiwaczy przygód z Amn.
Uwagi: Zapewnia dodatkowo +1 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom oraz +2 przeciw broniom siecznym. Kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów chyba, że zainstalowaliśmy odpowiedni komponent modu EoU. Coraz lepiej. Złodziej na pewno się ucieszy.