Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

AR0146 - Labirynt zlodziei
by Shinigami (+ korekta by morgan)



Wstęp

Przed Tobą pierwszy odcinek ostatniej prostej (dość kręta, przyznać trzeba) - Labirynt złodziei. Jest to lokacja dość uciążliwa - powodem są pułapki i przeciwnicy, o czym nieco szerzej poniżej. Spotkasz tu także trochę pouczających przykładów - jak Sarevok rozprawia się z przeciwnikami i wynagradza sprzymierzeńców.



Pułapki

Uwaga na pułapki oznaczone czerwonym kwadratem - jest ich sporo (18) i są śmiertelnie niebezpieczne (jest aż 7 z Kulą ognia i 6 z Błyskawicą, która w takim miejscu z pewnością nie przeminie bez echa, oprócz nich 3 z Magicznym pociskiem i 2 ze Strzałą). Do wykrycia i rozbrojenia (z wyjątkiem jednej, w jednym z zaułków, gdzie potrzebne jest odpowiednio 60 i 90) wymagane są odpowiednie umiejętności złodziejskie na poziomie od 40 do 50%.



Wrogowie

Ponadto tuneli strzegą: 2x Zielony śluz (65 PD/sztuka; 100% odporności na pociski i elektryczność), 1x Galareta ogłuszająca (270 PD; 100% na pociski, 50 na zimna (zwykłe i magiczne), 10 na magię), 2x Galareta musztardowa (2000 PD/sztuka; 125% odporności na magię, 100 na elektryczność i obuchowe, 85 na pociski, 50 na zimna, 30 na sieczne i kłute), 2x Szary szlam (275 PD/sztuka; 100% odporności na ognie, zimna i magię), 3x Strażnik Zguby (2000 PD/sztuka; 100% odporności na pociski, 51 na magiczny ogień, 50 na zimna i (zwykły) ogień), 4x Niewidzialny myśliwy (3000 PD/sztuka; 80% odporności na pociski, 30 na ognie i zimna, elektryczność i kwas), 4x Szkielet-wojownik (4000 PD/sztuka; 100% na (zwykłe) zimno, 90 na magię, 60 na pociski, 50 na obuchowe i 40 na sieczne).

Przyznać trzeba, że wśród tej hałastry zdecydowanie najbardziej irytujący są Niewidzialni myśliwi - sprawiają, że dość trudne zadanie (choć oczywiście możliwe do zrealizowania) stanowi pokonanie tych korytarzy bez czarów rozpraszających iluzje.



Voleta Stiletto

Gdy tylko wejdziesz do labiryntu, zaczepi Cię Voleta Stiletto (1), która weszła w zbyt bliski kontakt z Sarevokiem i teraz mocno poraniona dochodzi do siebie. Poiformuje Cię o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą przejście rozciągającymi się dalej korytarzami oraz o tym, co rozciąga się za nimi, dowiesz się też, że Twój wróg taszczy ze sobą maga - zapewne ma na myśli Winskiego Perorate. Po skończeniu rozmowy czas udać się w pościg za nimi - przed Tobą przejście całego labiryntu (o czających się w nich zagrożeniach powyżej).



Winski Perorate

Gdy dotrzesz do końca, przy wyjściu spotkasz dogorywającego Winskiego Perorate (2) - tego samego, który wyciągnął Sarevoka z Pałacu Ksiażęcego, uniemożliwiając natychmiastową z nim rozprawę. Kiedy z nim porozmawiasz, dowiesz sie, że był nauczycielem Sarevoka, jest również przekonany, że jako jedyny znał też jego prawdziwe motywy. Za jego obecny stan odpowiada Sarevok, który oczekiwał nie ratunku, lecz tego, że Winski zabije Książęta. Kiedy już skończysz rozmowę, wkrocz w widniejące przed Tobą wejście.



Zakończenie

W tym obszarze to wszystko, przed Tobą rozciągają się ruiny dawnego, zapomnianego miasta, gdzie czeka Cię małe spotkanie z pewnym nazbyt ambitnym człowiekiem, ale o tym już za chwilę, w miejscu do tego przeznaczonym - czas na Podziemne Miasto.