Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

AR0225 - Kanaly centralne
by Alvarez (+ korekta by morgan)



Wstęp

Jeśli to pierwsza Twoja wizyta w rozciągajacych się pod Wrotami Baldura Kanałach, po wejściu odpali się klimatyczny filmik.

Jeśli zdecydujesz się odpoczywać w tej lokacji, Twój sen przerywany jest przez Koboldów weteranów (35 PD/sztuka).

W tej części kanałów z odnawialnych przy każdym wejściu i wczytaniu przeciwników można spotkać różnorakie galaretki, które upodobały sobie północną część lokacji - spotkać możesz następujące: (pośrodku południowo-zachodniej odnodze północnego kolektora) Zielony śluz (65 PD/sztuka), Galareta ogłuszająca (270 PD/sztuka) oraz Galareta musztardowa (2000 PD/sztuka), (w północnym kolektorze) Zielony śluz i Galareta musztardowa oraz (pośrodku tunelu wiodącego ku centralnemu kolektorowi) Szary szlam (275 PD/sztuka), Galareta ogłuszająca i Galareta musztardowa.

[Mapa - Miejsca odradzania się potworów]

1. Szary szlam/Galareta musztardowa/Galareta ogłuszająca

2. Zielony śluz/Galareta musztardowa

3. Zielony śluz/Galareta ogłuszająca/Galareta musztardowa



Komunikacja

System połączeń podziemno-naziemnych sprawia, że z Kanałów centralnych możesz wyjść w:

Dzielnicy północnej Wrót Baldura (mapa 0200) - wyjścia oznaczono B1-B5

Dzielnicy centralnej Wrót Baldura (mapa 0700) - wyjścia oznaczono E1-E6

Dzielnicy południowej Wrót Baldura (mapa 1200) - wyjścia oznaczono H1-H5

Z Kanałów centralnych możesz także przejść do:

Kanałów zachodnich (mapa 0224) - przejścia oznaczono S1, S2, S3

Kanałów wschodnich (mapa 0226) - przejścia oznaczono S4, S5

Głębokich Piwnic (mapa 0300) - przejście oznaczono U2

Z Kanałów centralnych przejście powinno również wieść do:

Piwnic Pałacu Książęcego (mapa 0200) - punkt teoretycznego przejścia oznaczono O2

Jednak twórcy nie zaopatrzyli lokacji w jeden z dwu niezbędnych elementów przejścia - wejście (wygląda to na element wycofanego przed premierą zadania).



Szczurek

W centralnej części lokacji (1) natkniesz się na kobolda zwącego się Szczurek (350 PD) - twierdzi, że jest przywódcą ludu władającego kanałami, jakkolwiek mu nie odpowiesz, dojdzie do walki, a Szczurek przywoła swoją świtę składającą się z jedenastu Koboldów weteranów (35 PD/sztuka) strzelających Ognistymi strzałami. Sam Szczurek trochę czaruje - rzuca zaklęcia ograniczające swobodę działania - Unieruchomienie i Oplątanie.



Inne

W centralnym kolektorze (2) spotkasz dwóch Czyścicieli kanałów - ostrzegą Cię przed grożącym Ci niebezpieczeństwem, a jeśli będziesz niemiły - wyrażą nadzieję, że nie wyjdziesz stąd żywy.

Ponadto w znajdziesz tu to, co w kanałach być powinno czyli Szczury, w ilości 7 (1 PD/sztuka) - po trzy buszują w kolektorach południowym i północnym, jeden kręci się nieopodal górnego przejścia do Kanałów wschodnich.

W lokacji znajduje się jedna skrytka - w południowym kolektorze w wodzie spoczywają połączone zwłoki zawierają 2x Ciało mężczyzny.



Zakończenie

Niestety Kanały w Baldur's Gate stanowią przerost formy nad treścią - na pewno imponują, stanowią największy tego typu kompleks w całej Sadze, jednak jeśli chodzi o wypełnienie, to z tym już cieniutko. Rażą też mimo wszystko nieumarli.

Odwiedziny tego miejsca jest nieodzowne - pozwalają na (w miarę) bezstresową komunikację w rozdziale VII (a i wcześniej, o ile pozwoliłeś sobie na spadek swojej reputacji poniżej 3).