by Shinigami (+ korekta by Kinski & morgan)
Wstęp
To miejsce to w zasadzie most prowadzący do Wrót Baldura, niestety most jest podniesiony i zostanie opuszczony dopiero w Rozdziale V, kiedy to rozwiążesz problem z bandytami oraz zrobisz porządek w Kniei Otulisko.
Jeśli przyjdziesz tutaj wcześniej, natrafisz na zamknięty most. A stojący na nim (4) Najemnik Płomiennej Pięści poinformuje Cię, że Wrota Baldura zostały zamknięte. Z powodu niezwykłej aktywności bandytów w okolicy, choć niewykluczone, że w przyszłości otwarte zostaną.
Na północy znajduje się przejście do Górnej Chionthar (mapa 0400) i Brody Ulgotha (mapa 1000), na zachodzie do dzielnicy zachodniej Wrót Baldura (mapa 0800), na południu zaś do Dolnej Chionthar (mapa 1400).
Tel-anon
Jeśli Twoja reputacja jest niższa niż 4, nieopodal mostu (1) pojawi się harfiarz, wojownik/mag, Tel-anon (2000 PD, Miecz długi +1), z mocnym postanowieniem położenia kresu złu, które reprezentujesz. Wyzwie Cię do walki, choć można jej uniknąć (odpowiedzi kolejno: 3, 2, 2, 2, 2, 2 i 1; można też zacząć od 1, 1, a potem od pierwszej 2 jak w powyższym) - choć nie bardzo wiadomo, czemu ktoś miałby mieć ochotę.
Tenya
Na północnym wschodzie spotkasz kapłankę o imieniu Tenya (2) związaną z zadaniem od rybaków z mapy na południu, którzy pragną jej likwidacji. Jeśli już podejmiesz się jego wykonania, można je ukończyć na dwa sposoby:
1. Można zabić młodziutką kapłankę (to dziecko właściwie) – drużyna zdobędzie w sumie 1650 PD (z czego 650 PD za zabicie kapłanki), Cep bojowy +1, Bransolety ochrony KP 7 i ewentualnie 20-100 sztuk złota.
2. Można też dążyć do wyjaśnienia całej sprawy, porozmawiaj z nią i powiedz, że chcesz jedynie dowiedzieć się co się tutaj dzieje. Jeśli Twoja reakcja jest wyższa niż 7, za pierwszym razem zostawi Cię w spokoju, jeśli niższa niż 8 lub zagadasz po raz drugi, zostaniesz zaatakowany, jednak gdy ją zranisz, wyjaśni, że rybacy kłamią – ukradli jej matce Czarę Kontroli Żywiołaków Wody, zaś samą matkę torturowali i zabili. Poprosi też o odzyskanie czary. Czas wrócić do rybaków żyjących w lokacji Dolna Chionthar (mapa 1400).
Kiedy już wrócisz do Tenyi – oddaj czarę lub powiedz o śmierci rybaków (jeśli zginęli) – zdobędziesz 2500 PD, zaś Tenya obieca odwdzięczyć się w przyszłości (spotkasz ją w Domu Królowej Wód w dzielnicy południowej Wrót Baldura, o ile będziesz wykonywać zadanie dla Tremaina Belde'ara). Możesz też odmówić wykonania zadania, wtedy odejdzie sama się z nimi porachować (już na nich nie natrafisz), lub dokończyć zabijanie (także i w obu tych przypadkach będzie można spotkać ją ponownie).
W domku kapłanki, w skrzyniach można znaleźć Pierścień z jadeitem i Kamień z nieba oraz 44 sztuki złota.
Sztylet Nestera
Za domkiem Tenyi natkniesz się (3) na Ankhega (975 PD), przy zwłokach którego znajdziesz Sztylet Nestera – sztylet jest związany z zadaniem dla gnoma Quinna mieszkającego w jednym z domów w dzielnicy północno-zachodniej Wrót Baldura (mapa 0100).
Rozdział V
To był potężny cios organizacji Żelaznego Tronu i z pewnością dobrze to sobie zapamiętają. Teraz musisz się udać do Wrót Baldura. Nie wątpisz, że właśnie tam dowiesz się, kto stoi za osobliwym spiskiem, którego ofiarami padają mieszkańcy Wybrzeża Mieczy.
Wstęp
Po opuszczeniu mostu w Rozdziale 5. można przez niego przejść, przy końcu podejdzie do Ciebie Najemnik Płomiennej Pięści (1), który pobiera opłatę w wysokości 6 sztuk złota od każdej grupy podróżnych. Nieważne, co powiesz, spotkasz się z jego dowódcą, Scarem (2).
Scar
Ten na początku zapyta, czy jesteś zamieszany w sprawę kopalni Nashkel. Można powiedzieć, że nie, wtedy odejdzie, stwierdzając, że znajdziesz go w koszarach Płomiennej Pięści (mapa 1100), jeśli będziesz mieć kłopoty lub zmienisz zdanie i zechcesz mu pomóc. Jeśli natomiast przyznasz, że tak - zaproponuje pracę, gdyż w mieście dzieją się dziwne rzeczy, a on potrzebuje osób, którym można zaufać, a które nie mają powiązań wewnątrz miasta.
Można mu też wspomnieć, że to Żelazny Tron jest odpowiedzialny za ostatnie niefortunne wypadki na Wybrzeżu Mieczy, jednak Scar na razie nie może nic w tej sprawie zrobić, choć obieca zająć się tą sprawą.
Zadanie Scara polega na zbadaniu co się dzieje w kupieckim konsorcjum Siedem Słońc. Scar doradzi, żeby zwrócić szczególną uwagę na zarządcę frakcji – Jhasso, który dziwnie się zachowywał.
Po szczegóły dotyczące tego zadania należy się udać do konsorcjum Siedem Słońc w dzielnicy południowo-zachodniej Wrót Baldura (mapa 1100).
Quayle
Przy wejściu do Wrót Baldura spotkasz gnoma Quayle'a (3), którego można przyłączyć do drużyny.
Wejście do miasta
Czas na perłę w koronie, ten wyczekiwany i upragniony klejnot koronny - przed Tobą największe i najwspanialsze miasto Wybrzeża Mieczy - sklepy, gospody, przybytki rozpusty, świątynie, zadania, zlecenia i intrygi - czyli to, co tygryski lubią najbardziej. W drogę zatem - przed Tobą Wrota Baldura, które poznasz zaczynając od dzielnicy wschodniej (mapa 0800).
Rozdział VII
Życie nie przestaje cię zaskakiwać. Oskarżono cię o morderstwo przywódców Żelaznego Tronu i niewątpliwie Płomienne Pięści pognają za tobą niczym sfora chartów. Tak czy owak, musisz wrócić do Wrót Baldura, gdzie kryje się siedziba tych, którzy cię oskarżyli. Musisz ich zdemaskować, niech odpowiedzą za wszystkie twoje nieszczęścia, oraz musisz odnaleźć Sarevoka.
Tomlin
Przed wejściem na most (1) pojawi się Przemytnik (przedstawia się jako Tomlin) – rozpozna w drużynie ludzi poszukiwanych listami gończymi i zaproponuje, że przemyci Cię do miasta za drobną sumkę 100 sztuk złota, jednak po drodze nie będzie żadnych straży, których się spodziewał, więc właściwie wychodzi na to, że może to być dość kosztowny spacer na świeżym powietrzu. Można też mu odmówić, co spowoduje jego odejście.
Zakończenie
Jak widać lokacja nie ma zbyt wiele do zaoferowania.
Bohater przyłączalny
Quayle - kapłan/iluzjonista, gnom, chaotyczny neutralny, mężczyzna.
Statystyki: 8|15|11|17|10|6.
Uwaga: Można go spotkać przy wejściu do Wrót Baldura.