by Shinigami

Wprowadzenie
Ulcaster to w skrócie lokacja, gdzie byli szkoleni magowie, niestety teraz są tu tylko ruiny dawnej szkoły. Na północy znajduje się przejście do Świątyni w Beregoście, na południu do lokacji 4400, na wschodzie do Gullykin, na zachodzie do lokacji 3800 (Dzicze Beregostu). Można natknąć się na Szkielety – 65 PD, Hobgobliny – 35 PD, Hobgobliny Elitę – 95 PD, Koboldy – 7 PD i Koboldy weterany – 35 PD.

Furret
Na północnym zachodzie spotkasz niziołka Furreta (1), złodzieja, który zajmuje się plądrowaniem grobowców i kryjówek z różnych skarbów. Chce sprzedać magiczny kamień widzenia prawdy za 1000 sztuk złota. Tak naprawdę to zwykły Turkus wart 5 sztuk złota. Złodziejaszek jest najzwyczajniej w świecie naciągaczem i szuka naiwniaków. Można mu ten kamień ukraść (złodziej okrada złodzieja – do czego to doszło).

Wilco
Kieruj się na południe, spotykasz Wilco (2) – następnego kuriera, podąża do Wrót Baldura, władze miasta żądąją, żeby skończyły się napaście na karawany.

Hobgobliny
Niedaleko niego spotkasz grupę Hobgoblinów (3). Jeden z elity ma Buty ukrycia, takie same jak te z lokacji 3800. Jeśli wcześniej nie oddałeś tych butów Zhurlongowi – złodziejowi, który znajduje się w gospodzie Płonący Czarodziej w Beregoście, to teraz, mając dwie pary, można mu jedną oddać.

Icharyd
Po spotkaniu z Hobgoblinami kieruj się północny wschód, czyli na teren ruin. Po wejściu na górę, na wschodzie spotkasz Icharyda (4), który chce po stuletnim poście coś przekąsić, a jako że ty będziesz się nadawał do tego najlepiej, to stanie się wrogi. Uwaga, to mocny wojownik, ma 3 ataki i niezłe TraK0, trafia dość często, jest odporny na zwykłą broń, lecz nie na magię. Za pokonanie martwiaka zdobędziesz 950 PD, Cep bojowy +1 i kilka losowych przedmiotów (klejnoty, zwoje).

Duch Ulcastera
Niedaleko zejścia do podziemi można spotkać samego Ulcastera (5), właściwie jego ducha (pojawia się o określonych porach, zawsze można go spotkać w nocy). W trakcie rozmowy wspomni, że potrzebuje jakiejś księgi, która znajduje się w podziemiach szkoły. Niedaleko znajduje się wejście (6) do tych podziemi. Ulcaster poszukuje księgi o nazwie Historia Sióstr Światła i Ciemności; za przyniesienie księgi zdobędziesz 1000 PD, jednak duch Ulcastera nadal będzie nawiedzał to miejsce.
Duchowi przynieść jeszcze dwie rzeczy: Posążek Kozaha (do zdobycia na lokacji 4100, zadanie z archeologiem Charlestonem Nibem) i Starożytną zbroję (do zdobycia w Ruinach Firewine-Gullykin, w podziemiach-labiryncie z koboldami), wtedy Ulcaster podaruje ci Zemstę wampira, przeklęty długi miecz.


Wprowadzenie
Tunele są dość wąskie, jednak trzeba sobie jakoś radzić. Gdzieniegdzie leżą porozrzucane skarby. W lochach jest też sporo pułapek, wszystkie aktywują Kulę ognia. Pułapki oznaczono je czerwonym kwadratem.

Część wschodnia
We wschodniej części można się natknąć na Galaretę ogłuszającą – 270 PD i Galaretę musztardową (obie niejadalne), jest odporna na zwykłą broń (1), za zabicie 2000 PD. Niedaleko nich leżą przedmioty: Mikstura lustrzanych oczu, Przeklęty zwój brzydoty, Chryzobel, Zbroja paskowa i Miecz półtoraręczny.

Część zachodnia
Wróć do wejścia i skieruj się teraz na zachód. Przy zwłokach znajdziesz: Sztylet +1, Miksturę geniuszu i złoto. Dalej można na ogół natknąć się na Wilki – po 65 PD, Wściekłe wilki - po 125 PD i Straszne wilki – po 650 PD. Pojawiają się co jakiś czas w różnych częściach zachodnich lochów (2). Niedaleko przed wejściem do pomieszczenia z pająkami na podłodze leży Mikstura siły i Kamień z nieba. W jednej z komnat można się natknąć na grupę pająków (3) – po 270 PD. W ich siedlisku można znaleźć dwie Mikstury uzdrowienia i złoto.

Dalsze wyzwania
Kieruj się na południe, a potem wschód, zabijaj napotkane potwory, przy drugich zwłokach znajdziesz: Cyrkon, Strzały przebicia i ukąszeń oraz złoto. Dalej spotkasz Wilka-wampira (4) – 2000 PD. Jest odporny na zwykłą broń, a przy ugryzieniu unieruchamia. Obok niego na podłodze leżą: Mikstury uzdrowienia i wchłaniania oraz Różdżka ognia.

Stos zwłok
W końcu znajdziesz wielki stos ze zwłokami (5), a w nim wspominaną przez Ulcastera księgę – Historię Sióstr Światła i Ciemności, ponadto: Miksturę siły giganta wzgórzowego, Olej wściekłego płomienia, dwie Mikstury uzdrowienia, Strzały kwasowe i lodowe, Antidotum.


Zakończenie
Po wyjściu z Podziemi udaj się z książką do ducha (5) – 1000 PD. Powiedz jeszcze pa, pa i oddal się od tego, zapomnianego przez bogów, miejsca...