Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

AR4100 - Starozytne ruiny
by Shinigami + Tuldor [EE]



Brage

Tutaj wreszcie spotkamy kapitana straży miejskiej Brage'a z Nashkel (1). Znajduje się on pod wpływem swego przeklętego miecza. Mamy teraz parę różnych możliwości postępowania. Jak tylko Brage nas zobaczy, podejdzie i zada nam zagadkę.

a: Jeśli odpowiemy źle, wtedy nas zaatakuje i musimy go zabić (1400 PD, Miecz oburęczny +3: Berseker, Mikstura siły kamiennego giganta). Ciało możemy teraz zanieść do świątyni (stracimy ciało - nie dostaniemy nic) lub dać je Oublekowi (500 PD, 250 szt. złota).

b: Odpowiedzieć na jego zagadkę prawidłowo. Odpowiedź brzmi śmierć. Wtedy odzyska on zmysły i możemy go zaatakować; patrz punkt a lub zaprowadzić do świątyni (1000 PD reputacja podnosi się o 1, 1000 szt. złota, Miecz oburęczny +3, Mikstura siły kamiennego giganta).



Laryssa

Ponadto niedaleko stoi Laryssa (2), kuzynka Brage'a. Jeśli będziemy chcieli zabić Brage'a, wtedy atakuje (600 PD, Mała tarcza +1, Cep bojowy +1). Jeśli zapytamy ją, kim jest Brage, wtedy odchodzi w pokoju.



Wykopaliska

Prowadzone są tutaj też wykopaliska pod przewodnictwem Charlestona Niba (3), który wynajmuje nas do ochrony wykopalisk. Po chwili podejdzie do nas Gallor, współpracownik Niba. Chce on, byśmy zabili Niba oraz przejęli zawartość grobowca. Mamy kilka opcji:

1. Możemy mu odmówić, wtedy odchodzi.

2. Z kolei jeśli przystaniemy na tę propozycję, możemy (już w podziemnej komnacie) jednak się rozmyślić i ostrzec archeologa - w zamian uzyskamy 1000 punktów doświadczenia. Jeśli zdecydujemy się go zaatakować, zamiast ostrzec doświadczenia nie otrzymamy.

3. Jeśli zamiast ostrzec Charlesa pozbędziemy sie go i dostarczymy posążek Gallorowi otrzymamy zapłatę i 900 PD, nasza reputacja spadnie o 2 punkty, ale - wbrew temu co miało miejsce w klasycznej wersji - nasz pracodawca zamiast odejść zostanie opętany przez posążek i zaatakuje nas razem z Siewcą zagłady.

4. Jeśli go ostrzeżemy, wchodzimy do grobowca kopacze zostają opętani i trzeba ich zabić. Rozmawiamy z Nibem (1000 PD, reputacja wzrasta o 1) i teraz możemy wziąć ze sobą posążek lub go zostawić w grobowcu. Jeśli go weźmiemy, pojawi się Siewca Zagłady (4000 PD), z którym musimy walczyć. Jeśli zostawimy posążek w grobowcu, Siewca pojawi się, ale nie będzie on zainteresowany walką z nami. Nie jest on łatwym przeciwnikiem, więc lepiej się przygotować do walki.

5. Opcja dla tygrysków: idziemy z Charlestonem do grobowca. Rozmawiamy z Nibem (1000 PD, reputacja wzrasta o 1), a potem go zabijamy (reputacja spada), bierzemy posążek i wracamy do Gallora (900 szt. złota reputacja spada o 2). Pojawi się też Siewca Zagłady, z którym musimy walczyć (4000 PD).



Bar'uk

Na północnym zachodzie spotkamy też hobgoblina Bar'uka (4) (165 PD), który nie jest szczęśliwy, że weszliśmy na jego teren, więc atakuje, a do pomocy przywołuje 5 koboldów weteranów (35 PD/sztuka).