Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

AR4700 - Wioska xvartow
by Shinigami (+ częściowa korekta by Alvarez)



Wstęp

Na północy znajduje się przejście na teren Starożytnych ruin (mapa 4100) i do lokacji 4200, na południu do Chmurnych szczytów (mapa 5200), na wschodzie do Nashkel, a na zachodzie do lokacji 4600.

Oprócz Xvartów, można się tu natknąć na losowo pojawiające się Czarne niedźwiedzie (175 PD), Niedźwiedzie brunatne (420 PD) i jaskiniowy (650 PD), Wilki (65 PD) i Wściekłe wilki (125 PD).


Wioska xvartów

W centrum lokacji znajduje się Wioska xvartów (1), nie ma tu wiele do roboty - po prostu wybij wszystkie Xvarty - 7 sztuk po 35 PD, losowo mogą pojawiać się jeszcze Xvarty po 15 i 35 PD. Małym fioletowym ludzikom przewodzi Nexlit Xvart, który podejdzie, by do Ciebie zagadać. Będzie zły, że zakłócono spokój wioski i wezwie na pomoc Ursę (twórcy niewiele się natrudzili, wymyślając to imię - por. z łac. Ursus). Ursa niedźwiedź jaskiniowy (650 PD), nie pojawi się, jeśli Nexlit zginie zanim zaczepi kogoś z drużyny.



Jaskinia

Po wybiciu Xvartów możesz w spokoju wejść do jaskini (2), w której spotkasz kolejnego Niedźwiedzia jaskiniowego (650 PD). W skrzyni leży Cep bojowy +1, Mikstura odporności na ogień i Bransolety ochrony KP 8.

Uwaga: po wejściu do jaskini odwróceniu ulega formacja drużyny (bug) - de facto pierwsza postać skierowana jest w stronę wyjścia. Chcąc uniknąć nieprzyjemności można przed wejściem tymczasowo zmienić kolejność postaci.



Borda

Na zachodzie spotkasz Bordę (3) (900 PD). Zacznie on od kilku miłych słów (A co my tu mamy? Ładniejszej drużyny poszukiwaczy przygód chyba w życiu nie widziałem), po czym zaoferuje lekarstwo na Twój problem, jakim jest nie najwyższej jakości wyposażenie - możesz zakupić u niego miksturę uzdrowienia (25 szt. zł.), pergamin ochrony przed skamienieniem (25 szt. zł.) lub ochrony przed magią (100 szt. zł.). Możesz go też zabić i zabrać wszystko, acz nie jest on łatwym przeciwnikiem - ma 100% odporności na magię, ponadto trochę czaruje (Magiczny pocisk, Lustrzane odbicie, Horror), więc lepiej się przygotować. Z jego ciała zabierz tylko Krótki miecz +1, zwoje Migoczących barw i Pajęczyny oraz 74 sztuki złota. Zarówno mikstura, jak i zielone zwoje są przeklęte.