Dzieci Bhaala - Children of Bhaal


Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

AR5400 - Kopalnie Nashkel
by Shinigami (+ korekta by morgan)



Lokacja główna

Na wschodzie można przejść do lokacji 5300, na zachodzie do 5500, na północy na Jarmark i do Nashkel.

Można natknąć się na losowe potwory - Koboldy - po 7 PD, Straszne, Śnieżne i Wściekłe wilki - po 975 i 650 PD, Xvart - 15 PD, Gibberlingi - po 35 PD. Przy uschłym drzewie niedaleko skał na północy można spotkać Ghula - po 175 PD i Ghasta - po 650 PD. Przychodzimy tutaj, by zbadać, co się dzieje w kopalni i dlaczego giną górnicy.

Na prawo od nas jest domek (1). W środku spotkamy trzy psy bojowe (65 PD/sztuka), a w skrzyni leży mikstura lecznicza.

W dziupli drzewa znajduje się różdżka zimna. Położenie x = 166, y = 176. Oznaczone na mapie zielonym kwadratem.

Na wschodzie spotkamy Dandala (2), który ostrzega nas przed bestiami o głowach psów. Jeśli powiemy, że jesteśmy poszukiwaczami przygód i chcemy pomóc, doradzi nam, żebyśmy poszli do kopalni i pogadali z Emersonem (5), a ponadto wspomni o Prismie (4), który rzeźbi na zboczu skały.

Na południu spotkamy też Galtoka (3), który ucieka przed bandą koboldów, można go zabić (15 PD, Szata ochrony przed ogniem, reputacja nie obniża się), choć to zależy od nas samych. Jeśli z nim pogadamy, pojawi się ekipa koboldów do wybicia.

Na południowym zachodzie przy skale spotkamy Prisma (4), który pracuje nad rzeźbą swojej ukochanej, która nazywa się Ellesime. Można zadanie skończyć na dwa sposoby, podać się za Szarego wilka i zabić go oraz obronić go przed Szarym Wilkiem (zalecane), Prism dokończy swoje dzieło (Reputacja podnosi się o 1, 1000 PD), my zabijemy Szarego Wilka (1400 PD, Miecz Varscona +2). Szmaragdy można oddać Oublekowi, dostaniemy nagrodę (200 PD, 300 szt. złota.). Lepiej jednak najpierw zwiedzić kopalnie, a dopiero później wrócić do miasta, by oddać szmaragdy, a więc idziemy do kopalni. Przed wejściem do kopalni musimy pogadać z Emersonem (5), który udzieli nam pozwolenia na wejście. Potem rozmawiamy z Amnijskimi żołnierzami (6), którzy umożliwiają nam wejście do kopalni. Pora sprawdzić, co się kryje pod ziemią.



I poziom Kopalni Nashkel

Na pierwszym piętrze spotkamy paru górników o imionach: Gord, Ruffie, Dilak, Marvin, Cory, Lesley i Bob. Opowiedzą nam oni różne plotki na temat tego, co się kryje w kopalniach. Jeden z nich będzie nawet opowiadał o tym, że w kopalni jest smok, co oczywiście jest nieprawdą. W wózkach znajdziemy zanieczyszczone żelazo, które jest tak kruche, że nie nadaje się do niczego.

Górnik Dink (1) poprosi nas o zaniesienie sztyletu Kylee'mu, który znajduje się na niższym poziomie kopalni. Zgadzamy się bierzemy sztylet i schodzimy wgłąb kopalni (2).



II poziom Kopalni Nashkel

Niedaleko wejścia spotkamy Górnika Beldina (1), którego gonią koboldy. Musimy je wytłuc.

Wyruszamy też na wschód, by odnaleźć Kylee'go (2), któremu mamy oddać sztylet (200 PD). Nie mamy tutaj nic więcej do roboty, więc kierujemy się do wejścia dalej w głąb kopalni (3). Po drodze spotkamy koboldy, które maja mineralną truciznę. To ona sprawia, że żelazo się kruszy.



III poziom Kopalni Nashkel

Na tym piętrze pojawiają się pułapki oznaczone na mapie czerwonym kwadratem.

Zaraz przy wejściu znajdziemy Pierścień z nefrytem - Józefa (1). Jest on związany z zadaniem dla kobiety mieszkającej w Nashkel, dlatego też zabieramy go z sobą. Schodzimy w dół, zabijając koboldy i wszystko, co nam stanie na drodze. Spotkamy też dwa ogromne pająki (270 PD/sztuka) (2), na które lepiej uważać. Schodzimy dalej wgłąb kopalni (3).



IV poziom Kopalni Nashkel

Schodząc niżej, natrafimy na wielkie skalne igloo (1) na środku wyspy. To tam znajduje się odpowiedź na to, co się kryje za kobodami.

Ponadto na północnym wschodzie jest przejście (2), które wyprowadzi nas z kopalni.



Siedziba Mulaheya

Tutaj jest koniec naszej wędrówki; spotkamy Mulaheya (1), który dowodzi koboldami. Po krótkiej wymianie zdań musimy z nim walczyć (650 PD, Buty uziemienia, święty symbol Mulaheya, Pierścień Świętości. Mulahey wspomni też o Tazoku, którego jeszcze spotkamy. Przeszukujemy skrzynię, a w niej znajdziemy dokumenty, które musimy przeczytać. W jednym z listów znajdujemy wzmiankę o agencie Tazoka - Tranzigu, który przebywa w Beregoście w gospodzie Feldeposta. Trzeba będzie złożyć mu wizytę. Po wzięciu dokumentów rozpoczyna się trzeci rozdział. W skrzyni znajdziemy też trochę złota, mikstur, zwojów oraz Krótki miecz +1.

Spotkamy też Xana (2), którego będzie można przyłączyć do drużyny, o ile będziemy posiadać wysoką reputację.


Zakończenie

Teraz możemy wynieść się z kopalni. Można to uczynić na dwa sposoby:

1. Powrócić tak, jak tu przyszliśmy.

2. Skorzystać ze wspomnianego niedawno wyjścia - wracamy do poprzedniego poziomu, po czym kierujemy się ku przeciwległemu krańcowi (2, na mapie IV poziomu). Możemy z niego skorzystać, jeśli w drodze powrotnej nie chcemy przechodzić przez całą kopalnię ponownie. Przejścia strzegą 2 Szare szlamy (275 PD/sztuka). Nie są one jednak zbyt trudnymi przeciwnikami. Wychodzimy w lokacji 5000 (Dolina Grobów), skąd dalszy szlak prowadzi do Nashkel.



Bohater przyłączalny

Xan - mistrz zauroczeń, elf, praworządny neutralny, mężczyzna.

Statystyki: 13|16|7|17|14|16.