by Shinigami + Tuldor [EE]

Wstęp
Na zachodzie lokacji znajduje się przejście do Kopalni Nashkel, zaś na północy do lokacji 5000 (Dolina grobów). Można się natknąć na Gibberlingi – 35 PD, Psy dzikie i bojowe - po 35 i 65 PD, Wściekłe i Straszne wilki - po 975 i 650 PD.
W skrytce (x = 1956, y = 2375) w skale jest ukryty Pierścień odporności na ogień, Szafir gwiaździsty i Kamień lol. Położenie oznaczono zielonym kwadratem.

Najemnik Płomiennej Pięści
Na zachodzie lokacji można spotkać Najemnika Płomiennej Pięści (1). Jeśli odpowiesz, że jesteś bandytą, bandą rozszalałych Tarrasków (kra! kra!) albo stwierdzisz, że nie musisz odpowiadać na jego kretyńskie pytania, stanie się wrogi, jego śmierć spowoduje spadek reputacji. Najemnik wspomni, że szuka człowieka o imieniu Samuel, który zdezerterował z Płomiennej Pięści. Za jego znalezienie wyznaczono nagrodę: 50 sztuk złota. Jeśli posiadasz już z sobą ciało Samuela, najemnik będzie chciał wiedzieć, kogo masz z sobą; jeśli odpowiesz, że to kupiec, na którego się natknąłeś, zostawi cię w spokoju. Można mu też powiedzieć, że to ranny towarzysz, jednak jeśli już rozmawiałeś wcześniej z najemnikiem, ten zwietrzy podstęp i rozpozna Samuela.

Hafiz
Na północy natkniesz się na gnoma (w dialogu jest mowa o krasnoludzie...) Hafiza (2), w zależności od rozmowy jej skutki będą różne, jeśli mu odburkniesz i powiesz, że nie masz czasu na pogawędki ze stukniętym karłem, zniknie. Jeśli przedstawisz mu się i powiesz, że niewiele masz do powiedzenia, a szczególnie komuś, kto tak niewiele wie..., oddali się i zniknie. Jednak jeśli stwierdzisz, że jeśli jego sny zawsze się kończą śmiercią jednego z was i może w ogóle nie powinniście rozmawiać..., wtedy gnom stanie się wrogi, gdyż otacza cię aura zła – 650 PD za zabicie, zwój Ochrony przed magią i Migoczących barw. Jeśli powiesz, że sporo jest do opowiadania..., wtedy gnom wręczy ci zwój Ochrony przed magią i zniknie.

Samuel i Lena
Na wschodzie spotkasz Lenę (3) i Samuela, o którym wspominał już Najemnik Płomiennej Pięści. Lena błagalnie prosi o zabranie Samuela do Świątyni Mądrości w lokacji z gospodą Pod Pomocna Dłonią. Jeśli się zgodzisz, Lena odchodzi, a ty otrzymujesz ciało umierającego Samuela. Dodatkowo można wymóc dopłatę w postaci Pierścienia z jadeitem. Samuela można teraz zanieść Najemnikowi Płomiennej Pięści, od którego dostaniesz 50 sztuk złota lub zabrać go do Świątyni Mądrości do Gellany Lustrzany Cień. Samuela trzeba dostarczyć do świątyni w ciągu 3 dni, w innym przypadku umrze. Za dostarczenie żywego Samuela zdobędziesz 500 PD, Miksturę heroizmu i Eliksir zdrowia (chyba że ukradłeś wcześniej) oraz reputacja zwiększy się o 1. Jeśli jednak czas minął i Samuel umarł, drużyna nic nie dostanie. Jeśli nie zgodzisz się pomóc Lenie, to zadanie się zamyka i już nie będzie go można wykonać.

Kryll
Jeśli zdecydowałeś się pomóc Dornowi w jego wendecie i rozmawiałeś w Nashkel z Taris to w pobliżu klifu (4) w centrum lokacji, odnajdziesz jej męża, Hagara, a także Ricka, Shanę, Daryla, Glenna, Lori i starą znajomą półorka - nekromantkę Kryll. Magini bynajmniej nie będzie rada Twoim niezapowiedzianym odwiedzinom i na Twoich oczach wykorzysta magię, by zabić nieszczęśników i wskrzesić ich jako szkielety, a następnie zaatakować Cię przy pomocy zaklęć. Warto wspomnieć, że nieumarli samoczynnie odradzają się po śmierci, do momentu gdy nie pozbędziesz się Kryll - jeśli zginie, nieumarli też przestaną istnieć. Przy zwłokach znajdziesz (znany z BG II) Amulet blokowania czarów (+2 do rzutów obronnych przeciwko zaklęciom), szatę wędrowcy i list do Kryll.