Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Baeloth

by Tuldor & morgan


Siła: 12 Imię: Baeloth Barrityl
Zręczność: 14 Rasa: Elf
Kondycja: 16 Płeć: Mężczyzna
Inteligencja: 19 Klasa: Czarownik
Mądrość: 12 Charakter: Chaotyczny zły
Charyzma: 16
Biografia:

Zapytany o swą przeszłość Baeloth Barrityl lub „Baeloth Artysta” jak woli być nazywany, twierdzi, że jest drowim magiem o dużej renomie. Nie jest skory do wyjawienia swoich wcześniejszych dokonań, ale przechwala się swoim najnowszym przedsięwzięciem, Kręgami Podmroku. Mimo że zakończone porażką, twierdzi, że było to najlepsze przedstawienie w Krainach.

Okoliczności jego porażki w Kręgach są niejasne, ale twierdzi on, że dużą w tym rolę odegrała nieuczciwość jego przeciwników.

Miejsce spotkania:

Knieja Larsa w pobliżu ruin wieży (pod warunkiem, że protagonista posiada przynajmniej 4 poziom). Baeloth - główny antagonista znany Ci z mini-areny Kręgów Podmroku - poległ w starciu ze swoimi ostatnimi nabytkami jednak dzięki zapobiegliwości został wskrzeszony i prosi Cię o pomoc, możesz mu na to pozwolić bądź zabić na miejscu.

Ocena:
Tuldor:

Baeloth, cóż... postać miała być easter eggiem, ale wyszło jak wyszło. Mechanicznie jest on bardzo silny - posiada chyba najsilniejszą klasę wśród wszystkich magów, wysokie cechy i drowią niewrażliwość na magię, jakby tego było mało drow posiada na starcie szatę złego Arcymaga - najlepszą szatę, jaką można zdobyć na etapie BG1.

Fabularny rozwój postaci jest całkowitą odwrotnością mechanicznej siły - drowi czarownik przypomina jednego z NPCowych "one-dayów", praktycznie nie odzywa się do innych członków drużyny, nie posiada własnego zadania, a kwestie wypowiadane na etapie dołączenia do drużyny stanowią przykład grafomanii, jakiego nie powstydziliby się twórcy niektórych megamodów. Wypowiedzi miały być zapewne śmieszne, ale dla każdego kto szuka czegoś więcej niż poziom "Świata według Kiepskich" wywołają jedynie grymas zażenowania...

Ocena: Zalety: Wady:

7/10

• doskonała klasa postaci
• wysokie cechy
• niewrażliwość na magię
• ekwipunek

• zbyt silny
• niemy
• brak zadania
• dialog przyłączeniowy wołający o pomstę do nieba

morgan:

Biedny Tuldor miał nieszczęście grać w dawną wersję tłumaczenia (w której tłumacze Baelotha oraz m.in. Neery nie zajarzyli istoty jego wypowiedzi - aliteracje itd.). Oczywiście nie zmienia to faktu, iż tekstowo wciąż nie wygląda to dobrze, ale przecież w BG I nie gra się z NPCami dla ich fantastycznych dialogów i kwiecistych oracji;> Technicznie, jak stwierdził Tuldor, jest bardzo, nawet zbyt, dobrze - to naprawdę potężna postać (jedna z mocniejszych w BG I), silna profesja, do tego niezłe rozdysponowanie cech - optymalna kondycja, nienajgorsza zręczność, choć niepotrzebnie wysoka inteligencja (mimo tych środków stylistycznych, wciąż trochę mu brakuje dialogowo do tej wysokości). No i drow, który nie jest dobry;)

Ocena: Zalety: Wady:

7/10

• dobrze rozłożone cechy
• mocna klasa
• odporności swojej rasy

• nadmierna potęga
• znikoma ilość tekstów
• brak zadania