Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Belty

by morgan


Bełty


Bełt
(BOLT01)


Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni.






PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: pocisk
Wyrzutnia: kusza

Waga: 0


Uwagi: Podstawowa amunicja do kuszy. Można ją kupić w zasadzie u każdego kupca (Shinigami). W porównaniu do BG I zwiększono dopuszczalną ilość grupowanej amunicji z 20 do 80.



Bełt +1
(BOLT02)


Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni. Ten szczególny bełt jest magiczny; lecąc w kierunku celu sprawia wrażenie, jakby sam nakierowywał się na cel.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk
Wyrzutnia: kusza

Waga: 0


Uwagi: 10 szt. zł. Wymagane 20 wiedzy, by zidentyfikować. Umagiczniona amunicja do kuszy. Zwiększa obrażenia i szanse trafienia. Ponadto należy jej używać przeciwko przeciwnikom odpornym na zwykłą broń (Shinigami). W przeciwieństwie do BG I (w której ten bełt był zwykłym, choć magicznym) wersja Enhanced ustawia prawidłową wartość umagicznienia, która wynosi +1.



Bełt +2
(BOLT06)


Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni. Ten szczególny bełt jest magiczny; lecąc w kierunku celu sprawia wrażenie, jakby sam nakierowywał się na cel.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: pocisk
Wyrzutnia: kusza

Waga: 0


Uwagi: 15 szt. zł. Wymagane 50 wiedzy, by zidentyfikować. Umagiczniona amunicja do kuszy. Zwiększa obrażenia i szanse trafienia. Ponadto należy jej używać przeciwko przeciwnikom odpornym na zwykłą broń (Shinigami). W przeciwieństwie do BG I (w której ten bełt był zwykłym, choć magicznym) wersja Enhanced ustawia prawidłową wartość umagicznienia, która wynosi +2.



Bełt błyskawic
(BOLT03)


Kiedy trzymasz w ręku ten bełt, niemalże wyczuwasz energię, która została w nim zamknięta. Lecąc, pozostawia za sobą zapach naelektryzowanego powietrza. Po trafieniu wyładowuje się z całej elektryczności.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8, +4k4 obrażeń od elektryczności (połowa po rzucie obronnym przeciw zionięciom)
Typ obrażeń: pocisk
Wyrzutnia: kusza

Waga: 0


Uwagi: 30 szt. zł. Wymagane 35 wiedzy, by zidentyfikować. Choć nie posiada umagicznienia, jest magiczny. Całkiem niezły, tym bardziej, że zadaje niemałe (jak na fizyczną broń) obrażenia.



Bełt polimorfii
(BOLT05)


Ten bełt jest magiczny; otacza go zielona poświata. Trafiona przez niego osoba, która nie wykona rzutu przeciw różdżkom, zostanie zmieniona w wiewiórkę.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Przemiana celu w wiewiórkę na stałe, po trafieniu (rzut obronny przeciw polimorfii neguje)

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: pocisk
Wyrzutnia: kusza

Waga: 0


Uwagi: 400 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Nie występuje w grze. Choć nie posiada umagicznienia, jest magiczny. Jeśli ofiara nie wykona udanego rzutu obronnego, przemieni się w wiewiórkę. Niestety cały jej ekwipunek również ulegnie zniszczeniu. (Shinigami)



Bełt ukąszeń
(BOLT04)


Ten bełt jest śmiercionośnym dodatkiem w rękach każdego kusznika. Jego zakończony zadziorami grot jest zatruty; trująca substancja dostaje się po trafieniu do krwiobiegu, powodując agonię i, bardzo często, śmierć.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8, +30 obrażeń od trucizny w czasie piętnastu sekund (rzut obronny przeciw śmierci neguje)
Typ obrażeń: pocisk
Wyrzutnia: kusza

Waga: 0


Uwagi: 75 szt. zł. Wymagane 25 wiedzy, by zidentyfikować. Choć nie posiada umagicznienia, jest magiczny. Jeśli jakaś broń zatruwa, to oznacza na ogół, że jest bardzo przydatna. Dość powiedzieć, że zatruty mag ma ogromne trudności z rzucaniem zaklęć (przerywa tę czynność)*, a wojownicy z atakiem (i częściowo z poruszaniem się) (Kinski). Polecam na trudniejszych wrogów (Shinigami, także dopowiedzenie w nawiasie oznaczone *).