Bestiariusz - A
Nazwa: | Amnijski Żołnierz | |
Statystyki | ||
![]() |
PŻ: | 16 |
KP: | 5 | |
Poziom: | 2 | |
Charakter: | Praworządny Dobry lub Praworządny Neutralny | |
PD za zabicie: | 15 lub 75 | |
Trak0: | 19 | |
Liczba ataków: | 1½ | |
Siła: | 14 | |
Zręczność: | 10 | |
Kondycja: | 9 | |
Inteligencja: | 13 | |
Mądrość: | 13 | |
Charyzma: | 10 | |
Rzuty obronne | ||
Paraliż/Trucizny/Śmierć: | 14 | |
Berła/Różdżki/Laski: | 15 | |
Petryfikacja/Polimorfia: | 16 | |
Zionięcie: | 17 | |
Czary: | 17 | |
Odporności: | Brak | |
Obrażenia | ||
Dystans (pocisk) | 1k6, +1 do Trak0, 1 dodatkowy atak | |
Zwarcie (sieczne) | 1k8 | |
|
Amnijscy Żołnierze występują tylko na obszarze Nashkel i kopalni Nashkel. Nie są do nas wrogo nastawieni, więc nie musimy z nimi walczyć. Nie stanowią dla nas większego zagrożenia. |

Nazwa: | Ankheg | |
Statystyki | ||
![]() |
PŻ: | 52 |
KP: | 2 | |
Poziom: | 3 | |
Charakter: | Neutralny | |
PD za zabicie: | 975 | |
Trak0: | 15 | |
Liczba ataków: | 2 | |
Siła: | 9 | |
Zręczność: | 9 | |
Kondycja: | 9 | |
Inteligencja: | 9 | |
Mądrość: | 9 | |
Charyzma: | 9 | |
Rzuty obronne | ||
Paraliż/Trucizny/Śmierć: | 10 | |
Berła/Różdżki/Laski: | 12 | |
Petryfikacja/Polimorfia: | 11 | |
Zionięcie: | 12 | |
Czary: | 13 | |
Odporności: | Ogień: 25% | |
Obrażenia | ||
Dystans (pocisk) | 4k4, + 4k4 (rzut obronny przeciw śmierci neguje obrażenia), +4 do Trak0 | |
Zwarcie (obuchowe) | 3k6 + 1k4 (kwas) | |
|
Ankheg występuje w zasadzie tylko na mapie 1400. Najczęściej atakuje pojedynczo, choć pary też się zdarzają. Jeśli jesteśmy daleko od niego, wtedy atakuje nas z dystansu kwasem. Ponadto potrafi zniknąć pod ziemią i pojawić się zaraz koło nas. Najlepsze wyjście to ostrzał z łuków i jakiś zbrojny z niskim KP na przynętę. W ostateczności możemy się posłużyć magią np: Unieruchomienie czy Grozą. Może stanowić zagrożenie tylko dla niskopoziomowych grup. |

Nazwa: | Ashirukuru | |
Statystyki | ||
![]() |
PŻ: | 30 |
KP: | -5 | |
Poziom: | Wojownik (8) / Złodziej (8) | |
Charakter: | Chaotyczny Zły | |
PD za zabicie: | 2000 | |
Trak0: | 8 | |
Liczba ataków: | 3½ | |
Siła: | 18/3 | |
Zręczność: | 18 | |
Kondycja: | 9 | |
Inteligencja: | 11 | |
Mądrość: | 9 | |
Charyzma: | 11 | |
Rzuty obronne | ||
Paraliż/Trucizny/Śmierć: | 3 | |
Berła/Różdżki/Laski: | 4 | |
Petryfikacja/Polimorfia: | 6 | |
Zionięcie: | 7 | |
Czary: | 7 | |
Odporności: | (Magiczny) Ogień, (Magiczne) Zimno, Elektryczność, Kwas: 90% | |
Obrażenia | ||
Zwarcie (kłute) | 1k4 | |
|
Spotkamy go tylko w Wieży Durlaga. Najczęściej atakuje z ukrycia zadając nam cios w plecy. Należy go jak najszybciej wyeliminować posługując się wszystkimi możliwymi sposobami. Na przynętę najlepiej jest wystawić kogoś z niską KP. |

Nazwa: | Aspekt Powietrzny | |
Statystyki | ||
![]() |
PŻ: | 110 |
KP: | -4 | |
Poziom: | 10 | |
Charakter: | Neutralny Zły | |
PD za zabicie: | 4000 | |
Trak0: | 7 | |
Liczba ataków: | 2 | |
Siła: | 21 | |
Zręczność: | 9 | |
Kondycja: | 18 | |
Inteligencja: | 9 | |
Mądrość: | 9 | |
Charyzma: | 9 | |
Rzuty obronne | ||
Paraliż/Trucizny/Śmierć: | 3 | |
Berła/Różdżki/Laski: | 5 | |
Petryfikacja/Polimorfia: | 4 | |
Zionięcie: | 5 | |
Czary: | 4 | |
Odporności: | (Magiczny)
Ogień, (Magiczne) Zimno, Elektryczność, Kwas: 30% Magia: 20% Pociski: 70% Swoboda ruchu |
|
Obrażenia | ||
Zwarcie (kłute) | 2k6, otrucie przeciwnika (rzut obronny -4) | |
Zwarcie (obuchowe) | 2k8 | |
|
Tego potwora również spotkamy tylko w Wieży Durlaga. Najlepsze wyjście to atakować go magią i walczyć w zwarciu. Należy mieć ze sobą antidotum, gdyż może nas otruć, a trafia bardzo często. Broń dystansową możemy sobie darować ze względu na jego wysoką odporność na pociski. |