Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Buty

by morgan


Buty


Dar Talosa
(BOOT05)


Buty uziemienia: „Dar Talosa”

Niezliczoną liczbę lat temu Twierdza Półwyspu Gwiezdnej Iglicy wpadła w okrutne łapy Talosa po tym, jak zabito cieszącego się boską łaską Zwiastuna Burz. Talos obiecał zniszczyć miasto wywołując trzęsienia ziemi, odcinając je od świata falami przypływów i sprowadzając śmiercionośne burze na mieszkańców. Para tych butów miała zapewnić, że jeden człowiek przetrwa, jako świadek boskiej furii. Później podróżnicy poszukujący szczęścia w zrujnowanym mieście natrafili na starca, który stracił rozum spędzając lata wśród zniszczeń. Buty, a wraz z nimi opowieść o mieście zniszczonym mocą boskiego gniewu, trafiły do wielu odległych krain.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Odporność na elektryczność: +50%

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 5400 (Kopalnia Nashkel). Mulahey na ostatnim poziomie kopalni.


Uwagi: 900 szt. zł. Wymagane 35 wiedzy, by zidentyfikować. Jedne z najlepszych butów, zapewniają niezwykle przydatną w walce z magami (elektryczność to jeden z ich ulubionych żywiołów), ale także i druidami, premię.



Kocie zmysły
(BOOT04)


Buty uników: „Kocie zmysły”

Te magiczne buty stworzono po to, by nosząca je osoba czuła lecące w jej kierunku pociski i łatwiej ich unikała. Zamówił je ponoć nauczyciel ze szkoły łuczniczej, chcący uniknąć „wypadków”, które często przydarzały się jego niedoświadczonym uczniom.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: +5 przeciw pociskom

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 4800 (Naskhel). Nimbul (w III rozdziale).


Uwagi: 2500 szt. zł. Wymagane 25 wiedzy, by zidentyfikować. Bardzo dobre buty, sporo przeciwników w grze używa broni dystansowej.



Łapy Geparda
(BOOT01)


Buty szybkości: „Łapy Geparda”

Te magiczne buty należały do niebezpiecznego zabójcy lubiącego ścigać swe ofiary. Poruszał się on z taką szybkością, iż jego nieszczęsne cele nie miały szansy zareagować, nawet gdy były konno. Z czasem sława zabójcy sięgała coraz dalej, choć jego imię na zawsze pozostało tajemnicą. Wszyscy wiedzieli jedynie, że należy się obawiać ostatnich słów, które słyszą ofiary: „Zdołasz się ukryć, ale nie zdołasz uciec!”.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Dwukrotnie zwiększają prędkość poruszania się

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1800 (Kopalnia). Drasus, czeka przed wejściem do kopalni.


Uwagi: 2300 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Świetne buty, przede wszystkim z uwagi na możliwość szybszego się poruszania. Posiadają również wartość bojową, bowiem zaokrąglają wartość liczby ataków (z 5/2 na 3 oraz z 7/2 na 4).



Szepczące trzewiki
(BOOT02)


Buty ukrycia: „Szepczące trzewiki”

Żyjący przed wiekami król Rhigaerd znany był z posiadania wielu zdolnych szpiegów. Byli oni tak zręczni, iż żaden zakątek i żadna tajna skrytka nie umknęła ich uwadze. Szpiedzy ci posiadali również dokładne mapy całych zamków i miast. W końcu, po wielu latach, wrogowie króla Rhigaerda zdołali zniszczyć jego szpiegowską siatkę, wykorzystując w tym celu wielu zdrajców. Wszystkie posiadane przez szpiegów przedmioty rozproszono wśród mieszkańców królestwa, co miało zapobiec stworzeniu podobnej organizacji w przyszłości.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Ciche chodzenie: +20%
– Krycie się w cieniu: +15%

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1300 (Wrota Baldura). Nadarin w magazynie (trzeba go okraść).
– Lokacja 3800. Jeden z hobgoblinów.
– Lokacja 3900 (Ruiny szkoły Ulcastera). Jeden z hobgoblinów na południu lokacji.


Uwagi: 1500 szt. zł. Wymagane 45 wiedzy, by zidentyfikować. Mogą być przydatne dla złodzieja, łowcy i mnicha. Nie mogą ich używać wojownicy, magowie, kapłani, drudzi i bardowie.



Uścisk mrozu
(BOOT03)


Buty północy: „Uścisk mrozu”

Daviola Mroźnego zdradzili towarzysze dla sakiewki złota i pozostawili na pastwę chłodu na środku Wielkiego Lodowca. Przekleństwa umierającego doszły do uszu Auril, bogini zimy, która uśmiechnęła się, słysząc je. Obdarzyła nieszczęśnika butami, dzięki którym nagi mógł przebyć lodową krainę w pogoni za swoimi niedoszłymi mordercami. Oszalały Daviol zemścił się na byłych przyjaciołach, gdy ci ogrzewali się w gospodzie w najbliższym mieście. Daviol, zaspokoiwszy głód krwi, powrócił do lodowej krainy i nikt nigdy więcej go nie ujrzał.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Odporność na zimno: +50%

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 4600 (Chmurne Szczyty). Nagroda (wymagana wysoka charyzma) od Jareda (można go też okraść).


Uwagi: 900 szt. zł. Wymagane 35 wiedzy, by zidentyfikować. Niezbyt niestety przydatne z uwagi na fakt, iż mało który przeciwnik w BG I zadaje obrażenia bazujące na zimnie.



Wędrowcy księżycowego światła
(RSBOOT)


Te wygodne buty zapewniają mnichom Słonecznej Duszy wyjątkowo dobre podparcie łuku stopy, co pozwala im na wyczyny, które u zwykłych ludzi skończyłyby się paraliżującym bólem pleców.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza +2

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Rasaad ;)


Uwagi: 250 szt. zł. (Wymagane 45 wiedzy, by zidentyfikować.)



Znoszone buty
(BOOT06)


Buty są zwykle ręcznie wyrabiane przez szewców. Zwykłe buty są robione z użyciem jakiegoś ogólnego modelu stopy, ale te dobre wykonywane są na zamówienie i dopasowywane do stóp zamawiającego.




PARAMETRY:

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3300 (Beregost). W domu obok Wesołego Żonglera.


Uwagi: 1 szt. zł. Jak widać w parametrach, buty te nie dają żadnych premii. Ckni się za nimi niejakiej Landrin w gospodzie Pod Pomocną Dłonią (jedno z jej zleceń).