Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Dorn Il-Khan

by Tuldor & morgan


Siła: 19 Imię: Dorn Il-Khan
Zręczność: 16 Rasa: Półork
Kondycja: 14 Płeć: Mężczyzna
Inteligencja: 10 Klasa: Czarny strażnik
Mądrość: 15 Charakter: Neutralny zły
Charyzma: 16
Biografia:

Spytany o przeszłość, DORN niewiele mówi. Mimo, że pomogłeś mu walczyć z jego byłymi kamratami, wydaje się niechętnie dzielić szczegółami ze swojej przeszłości. Z tego co możesz wywnioskować, ten nieznający miłosierdzia półork wywodzi się z północy. Wyczuwasz, że w przeszłości został zdradzony i spodziewasz się, że ktokolwiek zdradziłby go w przyszłości, zostanie krwawo ukarany. Zawsze uparcie dąży do swego celu, przez co ma niewiele zainteresowań poza walką.

Miejsce spotkania:

1. Wnętrze gospody "Pod Pomocną Dłonią" (2300) (4) (bez możliwości przyłączenia).

2. Nowa lokacja pojawiająca się podczas przechodzenia z Nashkel do tamtejszej kopalni (możliwość przyłączenia).

Ocena:
Tuldor:

Postać należy rozpatrywać pod dwoma względami - mechanicznym i fabularnym. Od strony technicznej trzeba przyznać, że Dorn deklasuje pozostałych zbrojnych, jakich spotykamy w grze. Siła, jaką posiada, jest najwyższą spośród wszystkich NPC (a ludzie się Minskiem zachwycali) i zapewnia mu całkiem przyjemne premie, tak do trafienia, jak i obrażeń (specjalne zdolności czarnego strażnika również zapewniają mu bonusy - a raczej kary KP u przeciwników) przez co jedyną jego słabą stroną jest kondycja (tę zaś możemy podnieść przy pomocy mikstury i otrzymać miecznika, który dosłownie przechodzi przez wrogów jak nóż przez masło). Wspomniałem, że posiada punkty wydane na dwuręczne miecze i walkę bronią dwuręczną, a jego miecz dwuręczny (posiada go w ekwipunku od dołączenia w drodze do kopalni Nashkel) dorównuje pod pewnymi względami "Zgubie Pająka"? Nie? To mówię teraz... Postać zbyt mocna mechanicznie, przynajmniej na tle innych NPC.

Zupełnie inaczej ma się kwestia rozwoju fabularnego i wiarygodności postaci. Dorn - jak już wspomniano - jest czarnym strażnikiem - odpowiednikiem paladyna, tyle że oddanym mocom ciemności (diabłom i biesom), postaci, która powinna wzbudzać strach i szacunek... niestety nie wzbudza ani jednego, ani drugiego. Przy każdej okazji, gdy Dorn raczy nas swymi wypowiedziami, mamy wrażenie, iż oglądamy popis podgolonego dresa z bejsbolem - twórcy postanowili zapewne uwypuklić fakt, iż mamy do czynienia z brutalnym półorkiem, acz w efekcie do jego zachowania bardziej pasuje do niego klasa barbarzyńcy niż obecnie posiadana. Zadanie Dorna jest proste (prostackie?) jak on sam - półorka zdradzili dawni towarzysze, więc postanowił ich zabić i w tym celu dołącza do nas, byśmy razem wyeliminowali wszystkich jednego po drugim. Zero zwrotów akcji, zero zaskoczenia, idź i zabij, jak zabijesz pierwszego, idź i zabij drugiego... Co prawda NPC jest bardziej rozbudowany niż te z oryginalnego BG1 (prawie dorównuje tym z BG2) ale jak na płatne DLC (w wersjach na tablety nie ma NPC w BG: EE) twórcy niezbyt się postarali.

Ocena: Zalety: Wady:
7/10

• wysoka siła
• zdolności specjalne
• dobrze dobrane biegłości

• niska kondycja
• prostacka warstwa fabularna

morgan:

Cóż, postać dość dziwna, co nie znaczy, że interesująca. Niby ma relatywnie słabą kondycję (co jednak można obejść, zresztą w oryginalnym BG też pod tym względem często nie było perłowo), ale w jakimś stopniu rekompensuje to bardzo wysoką (co w BG I ma niebagatelne znaczenie, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że możliwe jest zdobycie pasa siły) siłą i przyzwoitą zręcznością. Do tego dochodzą bezsensowne i wyimaginowane paladyńskie (które spokojnie można było pominąć) wymagania odnośnie cech - wskutek czego produktem finalnym jest półork o mądrości 15 i charyzmie 16 (choć wnioskując z konterfektu dałbym mu co najwyżej 6, w obu cechach zresztą, z inteligencją na dodatek, zwłaszcza że jakoś wymowny to on też nie jest). Własne zaklęcia - Absorbowanie (po raz kolejny przekład woła o pomstę do nieba) zdrowia oraz Zatruta broń - także dają popalić wrogom. Portret stylistycznie aż tak bardzo nie odbiegający od baldurkowych, choć moim zdaniem nieco zbyt zapełniony (niemal brak tła). Ogólnie postać jest zbyt potężna - (nie)typowy czołg. Do tego dochodzi jeszcze mocny miecz.

Ocena: Zalety: Wady:
6/10

• bardzo wysoka siła
• zaklęcia innate

• niska kondycja
• zbyt wysokie cechy mentalne
• miałkość fabularna