Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Halabardy

by morgan


Halabardy


Halabarda
(HALB01)


Halabarda to jeden z najczęściej używanych rodzajów broni drzewcowej, zakończony zakrzywionym, toporowatym ostrzem na końcu półtora do dwu i półmetrowego drzewca. Koniec ostrza zwęża się i tworzy długi szpic przypominający włócznię lub pikę. Z drugiej strony znajduje się hak do przebijania zbroi i ściągania konnych z siodła. Halabarda może być najlepiej opisana jako skrzyżowanie włóczni z toporem.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10
Typ obrażeń: sieczne lub kłute, wybiera się lepszą opcję
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 13

Waga: 15

Miejsce wystąpienia:
– Powszechna, zwłaszcza w Twierdzy gnolli;)


Uwagi: 10 szt. zł. Zwykła wersja. Halabard nie mogą używać druidzi, kapłani, magowie i złodzieje. Wersja Enhanced zmodyfikował nieco zasadę działania halb - teraz mogą zadawać obrażenia siecznie lub kłute, wybierane są te bardziej korzystne dla nią się posługującego - mała rzecz, a cieszy.



Halabarda +1
(HALB02)


Tak jak inne halabardy broń ta ma toporowaty trzonek, zatknięty na drzewcu o maksymalnej długości 6 stóp. W przeciwieństwie do nich została obdarzona kilkoma magicznymi właściwościami, które czynią ją bardziej efektywną w walce. Jej ostrze tnie ciało jak brzytwa, a zakończony kolcem trzonek przechodzi przez pancerze jak przez masło.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne lub kłute, wybiera się lepszą opcję
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 13

Waga: 14

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Na stojaku z bronią na III piętrze.
– Lokacja 1100 (Wrota Baldura). W skrzyni w piwnicy w siedzibie Płomiennej Pięści.
– Lokacja 5200 (Chmurne Szczyty). W jaskini na wschód od jeziora.


Uwagi: 2000 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Umagiczniona wersja zwykłej, nic specjalnego czy wyględnego.



Ostrze Suryrisa +2
(HALB03)


Suryris – biały minotaur, wędrujący poprzez góry Orsraun w Turmish – żył tylko walką i wiążącymi się z nią emocjami. Zachęcał wojowników, by wyzywali go na pojedynki, których stawką była jego magiczna broń: potężna halabarda. Mimo agresywnej natury był honorowym przeciwnikiem i nigdy nie zabijał tych, których przewyższał umiejętnościami czy siłą. Suryris tylko raz spotkał potężniejszego od siebie wojownika – podczas trwającego wiele godzin starcia minotaur nie raz był bliski przegranej. Walka skończyła się w chwili, gdy pękł miecz przeciwnika. Suryris wiedział jednak, że zostałby pokonany, gdyby dalej walczyli. Dlatego też wręczył swą broń zaskoczonemu mężczyźnie, który później każdemu kto chciał opowiadał o szlachetnej istocie.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne lub kłute, wybiera się lepszą opcję
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 11

Waga: 12

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Zhalimar Cloudwulfe, na ostatnim piętrze siedziby Żelaznego Tronu.


Uwagi: 3500 szt. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Najlepsza halabarda w grze, do tego o interesującej historii. Jeśli już ktoś zdecydował się na rozwój postaci w walce tą - nieefektywną w gruncie rzeczy - bronią, ta będzie jak znalazł. W dalszym ciągu lepsza od dodawanego przez wersję Enhanced Rozdrabniacza, przynajmniej w przypadku co najmniej specjalisty, na 7. lub wyższym poziomie (4 punkty obrażeń nie rekompensują utraty ciosu na rundę).



Rozdrabniacz Chesleya +2
(HALB13)


Ciężka halabarda: „Rozdrabniacz Chesleya”

Pierwszym właścicielem był znany ze swojego okrucieństwa chorąży Chesley z pierwszej floty rozpoznawczej Waterdeep. Jego słynna halabarda była przekazywana przez pokolenia, ale służyła tylko osobom wystarczająco silnym do dźwigania tak znacznego ciężaru. Żelazna rękojeść czyni tę broń powolną i nieporęczną, ale sama jej masa rozbija czaszki i łamie kończyny.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Zmniejsza ilość ataków użytkownika do 1

Obrażenia: 1k10 +6
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne lub kłute, wybiera się lepszą opcję
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 13

Waga: 30

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 5200 (Chmurne Szczyty). Ma ją gnoll Ignus.


Uwagi: 3500 szt. zł. Wymagane 70 wiedzy, by zidentyfikować. Niezła rzecz - przynajmniej dla nie-zbrojnego, czyli w zasadzie barda;). W przypadku zbrojnych do poziomu 7. i co najwyżej wyszkolenia (1 punkt biegłości) w halbach (w przeciwnym przypadku przepadną premie do ataku). Dodaje ją wersja Enhanced. łatwo się pomylić, bowiem wygląda, jak Ostrze Suryrisa. Wydaje się być niedopracowana, bowiem wzmianka w opisie o sile (i waga) predestynują ją do posiadania wymogu tej cechy przynajmnej na poziomie 16-17, tymczasem ma tę wartość standardową dla halabard.