Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Helmy

by morgan


Hełmy


Dar Pokoju
(HELM04)


Hełm ochrony: „Dar pokoju”

Ten hełm – ceniony za szlacheckie „pochodzenie” oraz za moce, którymi obdarza właściciela – miał być zwykłym darem. W tych dniach nie zbliżało się żadne niebezpieczeństwo czy zło, które trzeba byłoby pokonać. Po prostu jeden przyjaciel zapragnął wręczyć dar innemu. A prezentem mogłaby równie dobrze być ciekawa księga lub butla wina. Niestety, poszukiwacze przygód zwykli obdarzać się bardziej praktycznymi darami. Hełm brał udział w wielu bitwach i zawsze pamiętano o jego skuteczności.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Rzuty obronne: +1
– Odporność na elektryczność: +20%
– Odporność na zimno: +20%
– Odporność na ogień: +20%
– Chroni przed trafieniami krytycznymi

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3100 (Wybrzeże Mieczy). Ogrzy mag Droth więżący sirinę Shoal.


Uwagi: 2000 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Świetny hełm, premie do odporności na żywioły są zawsze mile widziane, do tego polepsza rzuty obronne. Swoją drogą, co robił na głowie tego sierściucha (abstrahując od faktu, iż magom nie wolno używać hełmów). Wersja Enhanced modyfikuje wygląd tego garnka.



Hełm
(HELM01)


Ten rodzaj otwartego hełmu, wykonywany z metalu lub wzmocnionej skóry, stanowi ochronę dla głowy, jednak zwykle bez osłaniania twarzy i karku. Zazwyczaj jest również wyposażony w ochronę nosa.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Chroni przed trafieniami krytycznymi

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Powszechny


Uwagi: 1 szt. zł. Zwykły hełm. Hełmów nie mogą używać magowie, bardowie i złodzieje. Wersja Enhanced modyfikuje wygląd tego hełmu.



Hełm
(HELM08)


Ozdobny typ hełmu, wykonany z utwardzanej skóry lub żelaza, zakrywający twarz i głowę. Otwory na oczy i do oddychania są wysoce zalecane.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Chroni przed trafieniami krytycznymi

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Dość powszechny


Uwagi: 5 szt. zł. Zwykły hełm o fantazyjnym wyglądzie. Wersja Enhanced modyfikuje jego wygląd.



Hełm
(HELM09)


Ozdobny typ hełmu, wykonany z utwardzanej skóry lub żelaza, zakrywający twarz i głowę. Otwory na oczy i do oddychania są wysoce zalecane.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Chroni przed trafieniami krytycznymi

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Dość powszechny


Uwagi: 5 szt. zł. Zwykły hełm o nieco lepszym wyglądzie. Wersja Enhanced modyfikuje jego wygląd.



Hełm
(HELM10)


Ozdobny typ hełmu, wykonany z utwardzanej skóry lub żelaza, zakrywający twarz i głowę. Otwory na oczy i do oddychania są wysoce zalecane.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Chroni przed trafieniami krytycznymi

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Dość powszechny


Uwagi: 5 szt. zł. J.w.



Hełm
(HELM11)


Ozdobny typ hełmu, wykonany z utwardzanej skóry lub żelaza, zakrywający twarz i głowę. Otwory na oczy i do oddychania są wysoce zalecane.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Chroni przed trafieniami krytycznymi

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Dość powszechny


Uwagi: 5 szt. zł. J.w.



Hełm
(HELM12)


Ozdobny typ hełmu, wykonany z utwardzanej skóry lub żelaza, zakrywający twarz i głowę. Otwory na oczy i do oddychania są wysoce zalecane.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Chroni przed trafieniami krytycznymi

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Dość powszechny


Uwagi: 4 szt. zł. J.w.



Hełm
(HELM13)


Ozdobny typ hełmu, wykonany z utwardzanej skóry lub żelaza, zakrywający twarz i głowę. Otwory na oczy i do oddychania są wysoce zalecane.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Chroni przed trafieniami krytycznymi

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Dość powszechny


Uwagi: 5 szt. zł. Kolejny całkiem zwyczajny hełm. Wersja Enhanced modyfikuje jego wygląd.



Hełm
(HELM15)


Ten rodzaj otwartego hełmu, wykonywany z metalu lub wzmocnionej skóry, stanowi ochronę dla głowy, jednak zwykle bez osłaniania twarzy i karku. Zazwyczaj jest również wyposażony w ochronę nosa.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Chroni przed trafieniami krytycznymi

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Dość powszechny


Uwagi: 1 szt. zł. Następny zwykły hełm. Wersja Enhanced modyfikuje jego wygląd.



Hełm Baldurana
(HELM07)


O słynnym Hełmie Baldurana, legendarnego założyciela Wrót Baldura, przez wiele lat mówiono, że dysponuje potężną ochronną magią. Właściwa natura tej magii, jednakże, nie została określona.




PARAMETRY:

Specjalne:
– TraK0: +1
– Klasa Pancerza: +1
– Rzuty obronne: +1
– Punkty życia: +5
– Chroni przed trafieniami krytycznymi

Waga: 1

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0100 (Wrota Baldura). Za obrazem na piętrze gospody Hełm i płaszcz.


Uwagi: 14000 szt. zł. Wymagane 100 wiedzy, by zidentyfikować. Najlepszy hełm w grze, przede wszystkim dla postaci walczących. Wersja Enhanced modyfikuje jego wygląd.



Hełm Kiela
(HELM14)


Jest to hełm Kiela Zabójcy Legionów, pierworodnego syna Durlaga Zabójcy Trolli i Klanowego Księcia w nieszczęsnej wieży swego ojca. Podobno osoba, która go nosi staje się odporna na strach zarówno magiczny, jak i naturalny.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Chroni przed trafieniami krytycznymi
– Chroni przed wszystkimi rodzajami paniki i podnosi morale

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). II piętro podziemi, tron Kiela.


Uwagi: 2500 szt. zł. Wymagane 55 wiedzy, by zidentyfikować. Nic specjalnego, szczególnie jeśli ma się odpowiednie czary (np. Przełamanie strachu). Wersja Enhanced modyfikuje jego wygląd.



Hełm ochrony przed urokami
(HELM06)


Jak sugeruje jego nazwa, Hełm ochrony przed urokami chroni noszącą go osobę przed wszystkimi próbami manipulowania jej emocjami. W ramach zachowania ostrożności, niektóre grupy najemników wyposażają swoich ludzi w hełmy tego typu, aby zapobiec zakłóceniu wykonywanych przez nich obowiązków przez zewnętrzne wpływy.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Niewrażliwość na Zauroczenie
– Chroni przed trafieniami krytycznymi

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Do przywołania kodem.


Uwagi: 800 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Przydatny, chroni przed różnego rodzaju urokami (dominacje, zauroczenia, okropne zauroczenia itd.). Bardzo wielu przeciwników używa tego typu zdolności i czarów (m.in. magowie, wampiry, sukkuby itd.), warto nosić ze sobą dla pewności (Kinski). Mają je kopie Upiornego rycerza powstałe po rozbiciu zwierciadła, jednak nie zostawiają ich niestety. Wersja Enhanced modyfikuje wygląd tego hełmu.



Hełm przeciwnego charakteru
(HELM02)


Przeklęty hełm zmiany charakteru jest zaprawdę przerażającym przedmiotem. Jak sama nazwa wskazuje ma moc do zmiany fundamentalnych zasad etycznych, a nawet osobowości osoby, która ma nieszczęście go założyć. Przedmiot ten niszczy więzi rodzinne, przyjaźnie, całe miasta a nawet narody. Gdyby legiony zła kiedykolwiek zatknęły go siłą na głowę przepełnionego dobrem solara, wszechświat, jaki znamy, spotkał by szybki i bolesny koniec.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Charakter staje się przeciwny
– Chroni przed trafieniami krytycznymi
– Może być zdjęty tylko po rzuceniu czaru Zdjęcie Klątwy

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Upiorny rycerz na IV poziomie podziemi.


Uwagi: 700 szt. zł. Wymagane 100 wiedzy, by zidentyfikować. Są lepsze hełmy, ten może być wykorzystany w wyjątkowych sytuacjach (np. używanie przedmiotów wymagających innego (przeciwnego) charakteru czy dbałość o jednolity charakter w drużynie). Wersja Enhanced zmieniła zasady jego redystrybucji, o ile w klasycznym BG zdobycie go z rąk (głowy?) Upiornego rycerza było trudnym zadaniem (trzeba to było uczynić podczas pierwszego spotkania, zanim zniknął), o tyle teraz pozostawia go zawsze po zabiciu go. I tak zupełnie na marginesie, Solar (którą zresztą mamy okazję poznać w ToBie) jest rodzaju żeńskiego i - w 2 ed. D'n'D - jest jedna. Wersja Enhanced modyfikuje wygląd tego hełmu.



Hełm Szlachetnego +1
(HELM03)


Hełm chwały: „Hełm Szlachetnego”

Ten hełm nazwano ku czci lorda Taina Szlachetnego, który brał udział w wielu bitwach. Po pewnym czasie hełm przeszedł w posiadanie jego giermka, który przez prawie dziesięć lat służył swemu panu. Niestety ten młody mężczyzna nie miał ani siły, ani umiejętności, które pozwoliłyby mu zatrzymać to dziedzictwo. Powiadają, że zaginął on próbując udowodnić swą wartość, czego nie udało mu się uczynić. Od tego czas hełm miał jeszcze wielu właścicieli.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Klasa Pancerza: +1
– Charyzma: +1
– Chroni przed trafieniami krytycznymi

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0200 (Wrota Baldura). Jardak na piętrze jednego z domów na północy dzielnicy.


Uwagi: 3500 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Całkiem niezły hełm, do tego wiele postaci może go nosić. Wersja Enhanced modyfikuje wygląd tego hełmu.



Oczy prawdy
(HELM05)


Hełm infrawizji: „Oczy prawdy”

Babette Zamęt była swego rodzaju poszukiwaczem przygód, a hełm ten miał pomagać jej w trakcie niebezpiecznych wypraw. Być może pragnęła ona później wykorzystać zdobyte bogactwo do zwiększenia jego mocy, ale najpewniej cały czas myślała o swym przenikliwym wzroku, a nie o czymś innym.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Chroni przed trafieniami krytycznymi
– Zapewnia noszącemu infrawizję na odległość 40 metrów

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 4800 (Nashkel). Neira, zabójczyni w gospodzie.


Uwagi: 800 szt. zł. Wymagane 18 wiedzy, by zidentyfikować. Zupełnie nieprzydatny hełm. Zapewnia infrawizję, dzięki której postaci nocą świecą na czerwono. Tylko po co nam ona, skoro w opcjach gry można włączyć grupową infrawizję? Wersja Enhanced modyfikuje wygląd tego hełmu.