Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Kije

by morgan


Kije


Kij
(STAF01)


Ta najprostsza z lasek może mieć długość od stu osiemdziesięciu centymetrów do grubo ponad dwóch metrów. Wykonuje się ją z dębowego drewna i często obijana jest metalem na obu końcach. Do władania nią trzeba używać obu rąk.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: obuchowe
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Powszechnie dostępny


Uwagi: Zwykły kij. Nie może używać mnich. Niektórymi kijami można nawet zadawać cios w plecy.



Kij
(STAF03)


Ta najprostsza z lasek może mieć długość od stu osiemdziesięciu centymetrów do grubo ponad dwóch metrów. Wykonuje się ją z dębowego drewna i często obijana jest metalem na obu końcach. Do władania nią trzeba używać obu rąk.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: obuchowe
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Powszechnie dostępny


Uwagi: J.w.



Kij
(STAF04)


Ta najprostsza z lasek może mieć długość od stu osiemdziesięciu centymetrów do grubo ponad dwóch metrów. Wykonuje się ją z dębowego drewna i często obijana jest metalem na obu końcach. Do władania nią trzeba używać obu rąk.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: obuchowe
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Powszechnie dostępny


Uwagi: Zwykły kij, ten egzemplarz jest nieupuszczalny i nie może go używać półork.



Kij +1
(STAF02)


Ta najprostsza z lasek może mieć długość od stu osiemdziesięciu centymetrów do grubo ponad dwóch metrów. Wykonuje się ją z dębowego drewna i często obijana jest metalem na obu końcach. Do władania nią trzeba używać obu rąk. Ten egzemplarz jest bardzo szczególny, gdyż został obdarzony magicznymi właściwościami.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3300 (Beregost). Ma go Silke, Nadzwyczajna Tespijka.
– Lokacja 3300 (Beregost). Można kupić u kowala Grzmiącego Młota.


Uwagi: 500 szt. zł. Wymagane 20 wiedzy, by zidentyfikować. Ulepszona wersja poprzedniego. Wciąż niezbyt przydatny.



Kij +2
(STAF18)


Najprostsze z kijów mają długość od dwóch do trzech metrów. Najlepsze z nich robione są z twardego dębu i obite po obu końcach metalem. Potężne czary odprawiane w trakcie ich wykonywania zwiększają ich celność i obrażenia, jakie można nimi zadać, ale nie zostawiają żadnych widocznych śladów.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1600 (Knieja Otulisko). Ma go (nomen omen) Laskal.


Uwagi: 2500 szt. zł. Wymagane 35 wiedzy, by zidentyfikować. Zwykły kij +2.



Kij-wekiera +2
(STAF06)


Ta kapłańska broń wydaje się być zwykłym drewnianym kijem, jakiego używa się przy podróżach przez bezludzia. Otacza go jednak delikatna aura przemian. Gdy pozna się hasło, nabiera on cech wekiery, przez co staje się jednoręczny. Został on stworzony dla kapłanów i druidów, aczkolwiek mogą go używać również inne postacie.



PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 3

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1500 (Wyspa Baldurana). Leży w skrzyni w domu Dradeela.


Uwagi: 2900 szt. zł. Wymagane 25 wiedzy, by zidentyfikować. Jednoręczna odmiana kija. Dla postaci, które lubią eksperymentować - np. mają biegłość w tym typie broni, a chcą używać tarczy.



Kij-włócznia +2
(STAF07)


Magiczne zbadanie tego zwyczajnie wyglądającego kija ujawnia aurę przemian. Na życzenie właściciela z końca kija wysuwa się długi i ostry grot, zmieniając go we włócznię. Ta broń została stworzona dla magów i kapłanów, ale mogą używać jej wszyscy.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +3
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Kirinhale na III piętrze.


Uwagi: 4000 szt. zł. Wymagane 25 wiedzy, by zidentyfikować. Zadaje obrażenia większe niż kij czy włócznia. Posiada opóźnienie włóczni i wagę kija. (Shinigami)



Kij Aule'a +3
(STAF08)


Ten delikatnie rzeźbiony kij znajdował się wśród łupów, zdobytych na napastnikach na Wieżę Durlaga. Jest bardzo skuteczny w walce i zapewne należał do czarownika, który lubił znajdować się w pierwszej linii walczących. Wydaje się, że ten kij ma żelazny rdzeń, jednak jego waga nie odbiega od typowej dla tego typu broni. Część jego magicznej natury wydaje się być związana ze skórą, która wzmacnia uchwyt, pochodzącą bez wątpienia z jakiejś walecznej istoty. Biorąc pod uwagę dobrze znane upodobania i inklinacje napastników na Wieżę Durlaga, ta skóra może pochodzić z czegokolwiek... lub kogokolwiek.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1000 (Broda Ulgotha). Można nabyć w miejscowej gospodzie.


Uwagi: 5500 szt. zł. Wymagane 55 wiedzy, by zidentyfikować. Potężne umagicznienie +3 sprawia, że jest to jedna z najlepszych broni w BG I. Jeśli ktoś lubi ofensywnego maga szturmującego szeregi wrogów wręcz - to idealny przedmiot dlań.



Kij uderzania +3
(STAF05)


Kije uderzania wytwarzane są przez złote elfy z Drelagary na wyspie Evermeet. Kije te żyją własnym życiem i podczas walki same rwą się do ciosu. Elficcy rzemieślnicy rzadko sprzedają je przedstawicielom innych ras, jednak od czasu do czasu można jakąś z tych potężnych broni ujrzeć i w Faerunie. Jednak każdy atak zużywa ładunek, a gdy wszystkie ładunki zostaną zużyte, kij ulega zniszczeniu.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +9
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 3

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). W jednej ze skrzyń obok czwartego grobowca na czwartym poziomie.


Uwagi: 2500 szt. zł. Wymagane 65 wiedzy, by zidentyfikować. Ten kij jest - niestety - na ładunki (25). Zniszczeniu broni po wykorzystaniu ładunków można zapobiec sprzedając ją przed zużyciem ostatniego i odkupując. Całkiem przydatna broń, umagicznienie +3, do tego zadaje niezłe obrażenia (w celu zwiększenia ich ilości warto zwiększyć siłę). Dużą zaletą jest możliwość zadawania nim ciosu w plecy.



Kostur Neery +1
(STAFN1)


Ten starannie wykonany i ozdobiony kostur został „ulepszony” przez Neerę. Półelfka chciała stworzyć broń, która spalałaby ofiarę, ale trochę jej nie wyszło. Chociaż może podpalać wrogów, to jest też szansa, że może też zadziałać w drugą stronę i sprawić, by to użytkownik stanął w płomieniach.



PARAMETRY:

Specjalne:
– 10% szans, że użytkownik lub cel otrzymają 1 obrażenie od ognia, po trafieniu

Obrażenia: 1k6 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Neera;)


Uwagi: 500 szt. zł. (Wymagane 20 wiedzy, by zidentyfikować.) Kijaszek +1 z ciekawym efektem. Dodaje go wersja Enhanced.



Skostniec
(STAF25)


Przeklęty kostur petryfikacji: „Skostniec”

Powierzchnia tego dwumetrowego kija przypomina bardziej kamień niż drewno, ale w rękach doświadczonego wojownika waży niewiele więcej niż dębowy kij. Na całej długości widnieją przeróżne upiorne postacie zamarłe w pozycjach obronnych, jakby nagle skamieniały.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Korowa skóra na cel, po trafieniu
– Można zdjąć tylko po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: obuchowe
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Sklep Aella.


Uwagi: 10 szt. zł. Wymagane 100 wiedzy, by zidentyfikować. Jak wszystko w tym sklepie, przedmiot nieprzydatny. Dodaje go wersja Enhanced.