Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Luki

by morgan


Krótkie łuki


Krótki łuk
(BOW05)


Łuki krótkie zostały wprowadzone jako pierwsze, choć na początku nie były tak nazywane. Kategoria ta obejmuje wszystkie rodzaje tej broni, które nie są łukami długimi. Ich drzewce mają zazwyczaj około półtora metra długości. W ciągu lat próbowano zwiększyć zasięg łuków. Osiągano to na dwa sposoby: zwiększając ich długość lub czyniąc bardziej sprężystymi. Łuki należące do pierwszej kategorii nazwano łukami długimi.


PARAMETRY:

Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Powszechny w całej grze


Uwagi: 30 szt. zł. Łuki mają dodatkowy atak na rundę, w przypadku broni dystansowych ważne będzie umagicznienie amunicji, w niektórych przypadkach nawet mimo wysokiego umagicznienia łuku ataki mogą być nieskuteczne. Krótkie łuki mają mniejsze premie do obrażeń niż długie, jednak także mniejsze opóźnienie (co jest plusem) (Kinski). Nie mogą ich używać druidzi, kapłani i magowie. Ciekawostką jest to, że ten łuk zadaje (a raczej zadawałby) obrażenia kłute, podczas gdy premie do zadawanych przez broń dystansową obrażeń praktycznie zawsze (z wyj. zwykłych łuków krótkiego i długiego) dotyczą obrażeń typu pocisk.



Krótki łuk +1
(BOW06)


Łuki krótkie zostały wprowadzone jako pierwsze, choć na początku nie były tak nazywane. Kategoria ta obejmuje wszystkie rodzaje tej broni, które nie są łukami długimi. Ten egzemplarz jest magiczny, dzięki czemu zapewnia użytkownikowi premię +1 do testów trafienia i obrażeń.



PARAMETRY:

Obrażenia: +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3300 (Beregost). Można nabyć u kowala Grzmiącego Młota.


Uwagi: 1500 szt. zł. Wymagane 25 wiedzy, by zidentyfikować. Do rozdziału V najlepszy dostępny dla złodzieja. Tradycyjnie już wersja Enhanced ustawia poziom umagicznienia (na +1).



Obrońca driad +2
(BOW08)


Łuk orłów: „Obrońca driad”

Driady z lasu Gulthmere, pragnąc obronić swą społeczność przed wdzierającymi się na ich tereny orkami wycinającymi drzewa, wręczyły ten wspaniały łuk bohaterowi Hannable'owi Białemu. Drwale ośmielili się spróbować ściąć wielki dąb, przy okazji niemal zabijając mieszkającą w nim driadę; po tym czynie rozgorzało straszliwe starcie. Z pomocą żyjących w lesie zwierząt Hannable zabił wszystkich bandytów, zanim zdołali oni wyrządzić więcej szkód. Orkowie musieli porzucić swój plan, obawiając się gniewu lasu i chroniącego go bohatera. Nie trzeba chyba mówić, że po tym wszystkim Hannable żył długo i szczęśliwie... nie, BARDZO szczęśliwie!


PARAMETRY:

Obrażenia: +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: pocisk
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0300 (Wrota Baldura). Marek w Spłonionej Syrenie (przy ponownym spotkaniu).


Uwagi: 4500 szt. zł. Wymagane 50 wiedzy, by zidentyfikować. Zwykły krótki łuk +2 [choć w dalszym ciągu najlepszy w grze - \m/] z ładną historyjką (Kinski). Także w przypadku tego łuku wersja Enhanced przydała umagicznienie (+2); usunięte zostały również premie za siłę. Dodatkowo zmieniono nazwę (pierwotna to: Łuk orłów).



Długie łuki


Długi łuk
(BOW03)


Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy i mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od stu osiemdziesięciu centymetrów do znacznie powyżej dwóch metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, ale za to mniejszą szybkostrzelność.




PARAMETRY:

TraK0: +1
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Powszechny


Uwagi: 75 szt. zł. Zwykły długi łuk, podobny do refleksyjnych, jednak ma mniejsze wymogi odnośnie siły (Kinski), ale też daje mniejsze premie. Nie mogą ich używać druidzi, kapłani, magowie i złodzieje. Ciekawostką jest to, że ten łuk zadaje (a raczej zadawałby) obrażenia kłute, podczas gdy premie do zadawanych przez broń dystansową obrażeń praktycznie zawsze (z wyj. zwykłych łuków krótkiego i długiego) dotyczą obrażeń typu pocisk.



Długi łuk +1
(BOW04)


Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy i mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1,8 metra do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, ale mniejszą szybkostrzelność. Niniejszy egzemplarz jest magiczny, co czyni go niemal doskonałym.



PARAMETRY:

Obrażenia: +1
TraK0: +2
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0100 (Wrota Baldura). W jednym z domów na wschodzie na pierwszym piętrze.
– Lokacja 0700 (Wrota Baldura). Achen Dell i Rance w rezydencji Feloniusa Gista.


Uwagi: 1600 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Nieco lepsza wersja poprzedniego. Niestety pojawia się nieco za późno, do tego czasu będziemy bowiem mieli do dyspozycji potężniejsze łuki. Wersja Enhanced ustawia prawidłowe umagicznienie (+1, brak w oryginale).



Zabójczy strzał +2
(BOW07)


Długi łuk celności: „Zabójczy strzał”

Po latach rywalizacji książęta Spandeliyon i Delthuntle zdecydowali się zorganizować mały turniej i rozsądzić, który z nich jest lepszym łucznikiem. Obaj chwalili się potęgą swych magicznych łuków, ale to nie wystarczało Edwallowi Dest, księciu Spandeliyon. Zorganizował kradzież broni przeciwnika i w dniu turnieju nie mógł nie puszyć się ze swej przewagi. Książę Delthuntle – znany jako Rajmond – poprosił Edwalla, by pokazał co potrafi strzelając do stracha na wróble. Dest napiął długi łuk i wypuścił strzałę z wielką determinacją, nie zastanawiając się nad tym, że strach na wróble niezwykle go przypomina. Grot rozciął na dwie połówki głowę wielkiej lalki voodoo i w tej samej chwili głowa Edwalla również się rozpękła.


PARAMETRY:

Obrażenia: +2
TraK0: +3
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1900 (Obóz bandytów). Ma go Hekt broniący namiotu Tazoka.
– Lokacja 4500 (Most Firewine). Ma go Upiorny rycerz w Podziemiach (trzeba go okraść).


Uwagi: 5500 szt. zł. Wymagane 50 wiedzy, by zidentyfikować. Świetny łuk. Obowiązkowe wyposażenie dla łucznika (Shinigami). Enhanced prócz dodania prawidłowego umagicznienia (+2, w oryginale brak), zmienił nazwę (poprzedni nazywał się po prostu: Długi łuk celności).



Łuki refleksyjne


Długi łuk refleksyjny
(BOW01)


Łuki refleksyjne to łuki krótkie lub długie, których drzewce wykonano z kilku rodzajów drewna. Dzięki temu są bardziej elastyczne i mają większy zasięg. Zostały wymyślone po długich łukach.




PARAMETRY:

Obrażenia: +2
TraK0: +1
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 18

Waga: 10

Miejsce wystąpienia:
– Dość powszechny


Uwagi: 100 szt. zł. Łuki refleksyjne zapewniają lepsze premie niż długie i krótkie (TraK0, obrażenia), jednak mają większe opóźnienie. Podobnie jak reszta łuków mają 2 ataki na rundę, jednak do ich używania jest potrzebna siła minimum 18 pkt. W przypadku broni strzeleckiej istotną rolę odgrywa umagicznienie amunicji - mimo wysokiego umagicznienia samego łuku, broń może być nieskuteczna (Kinski). Łuków refleksyjnych nie mogą używać druidzi, kapłani, magowie, złodzieje i bardowie.



Długi łuk refleksyjny +1
(BOW02)


Łuki refleksyjne to łuki krótkie lub długie, których drzewce wykonano z kilku rodzajów drewna. Dzięki temu są bardziej elastyczne i mają większy zasięg. Zostały wymyślone po długich łukach.




PARAMETRY:

Obrażenia: +3
TraK0: +2
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 18

Waga: 9

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3300 (Beregost). Można kupić w Gospodzie Feldeposta.


Uwagi: 2500 szt. zł. (Wymagane 35 wiedzy, by zidentyfikować.) Lepsze premie = lepszy łuk - w BG I niewiele jest lepszych. Jak zwykle wersja Enhanced przywraca umagicznienie (+1).