Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Miecze dlugie

by morgan


Miecze długie


Miecz długi
(SW1H04)


Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od dziewięćdziesięciu do stu dziesięciu centymetrów. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: miecz długi
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Powszechny


Uwagi: 15 szt. zł. Zwykły długi miecz. Nie mogą ich używać druidzi, kapłani i magowie.



Miecz długi +1
(SW1H05)


Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Broń brzęczy cicho w twoich dłoniach, co świadczy o jej magicznych właściwościach.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: miecz długi
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0100 (Wrota Baldura). Pargus (jeden z Młociarzy z Podgórza) w gospodzie Hełm i Płaszcz.
– Lokacja 0123 (Podziemne Miasto). Haseo (jeden z zabójców wysłanych, by zabić Sarevoka; w VII rozdziale).
– Lokacja 0200 (Wrota Baldura). Jardak, w jednym z domów na północy, na piętrze.
– Lokacja 0700 (Wrota Baldura). Cailan i Vail w rezydencji Feloniusa Gista.
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Można kupić w Czarodziejskich Rozmaitościach.
– Lokacja 1000 (Broda Ulgotha). Wojownicy kultu, którzy pojawiają się po przyniesieniu Pożeracza dusz.
– Lokacja 1100 (Wrota Baldura). Joular (jeden z ochroniarzy Sunina) w domu na południowym-zachodzie.
– Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Desreta, na II poziomie Pochyłej latarni.
– Lokacja 2600 (Candlekeep). Tuth na III piętrze biblioteki (w VI rozdziale).
– Lokacja 3300 (Beregost). Można kupić u kowala Grzmiącego Młota.
– Lokacja 3500. Kirian i Lindin (posiadają łącznie 2 sztuki), wchodzący w skład grupy poszukiwaczy przygód.
– Lokacja 4000 (Gullykin). Molkar z grupy oczekujących nas zabójców; na południu lokacji.
– Lokacja 4500 (Most Firewine). Mailum, "szermierz niezrównany".
– Lokacja 4600. Neville, czai się przy moście z grupą hobgoblinów.
– Lokacja 5300 (Chmurne Szczyty). Sendai, przewodzi grupie poszukiwaczy przygód z Amn.


Uwagi: 1250 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Umagiczniona wersja, jak widać całkiem powszechna.



Ognista ziemia +1
(SW1H24)


Płomienny jęzor +1: „Ognista ziemia”

Był taki czas zanim Neverwinter stało się gorące i zanim wyschła wielka Anauroch... a przynajmniej tak się mówi. Niewiele pozostało reliktów, które mogłyby dowieść istnienia tej ery, a jeszcze mniej z nich ma dające się określić zastosowanie. Przeznaczenie miecza „Ognista ziemia” jest jednak dość proste – pali on ofiary magicznym ogniem, a tajemniczy znak na nim zdaje się sugerować, że ta moc pochodzi z samej ziemi. Jednak tajemnicą pozostaje kto jest jego twórcą. Miecz robi wrażenie w pełni sprawnej broni, jednak coś z jego wyważeniem lub uchwytem jest... nie w porządku. Wymaga nieco zbyt dużego wysiłku od ramienia i jakby niezbyt dobrze pasuje do dłoni. Nie wpływa to na sprawność posługującego się nim wojownika, budzi jednak niejasne podejrzenie, że to ostrze nie zostało stworzone dla niego... ani dla żadnego innego humanoida.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1, +1 od ognia, +2 przeciw istotom obdarzonym zdolnością regeneracji, +3 przeciw istotom posługującym się zimnem, +4 przeciw nieumarłym
TraK0: +1, +2 przeciw istotom obdarzonym zdolnością regeneracji, +3 przeciw istotom posługującym się zimnem, +4 przeciw nieumarłym
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). W jednej ze skrzyń obok czwartego grobowca na IV poziomie.


Uwagi: 4750 szt. zł. Wymagane 70 wiedzy, by zidentyfikować. Całkiem niezła broń, jak na warunki BG I. Najlepiej sprawdza się przeciw nieumarłym, punkt obrażeń od ognia także (w BG I, gdzie brak istot mających odporność na ten żywioł powyżej 100%) należy postrzegać jako zaletę, dodatkowo broń jest zaklasyfikowana jako srebrna, więc można nią zadawać rany większym wilkołakom.



Udręka +1, +3 przeciw nieumarłym
(SW1H79)


Ten miecz długi o obusiecznym ostrzu lśni bielą nawet w blasku pochodni. Runy w alfabecie dethek wzdłuż jego boku układają się w nazwę ostrza: „Udręka” – broń dzierżoną niegdyś przez Ariabel, paladynkę Lathandera z Waterdeep, która z nią właśnie ruszyła przeciwko wampirzycy Zarafex i jej zastępom nieumarłych. Ariabel nie przeżyła starcia, ale dekady później grupa tethyrskich rabusiów grobów znalazła jej miecz w krypcie, gdzie poległa.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8, +3 przeciw nieumarłym
TraK0: +1, +3 przeciw nieumarłym
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: miecz długi
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 5000. Zeela, jedna z czających się na nas przy wyjściu z kopalni Nashkel amazonek.
– Lokacja 1300 (Wrota Baldura). Elkart w gospodzie Ostrze i Gwiazdy.


Uwagi: 2500 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Miecz byłby świetny, gdyby nie fakt, że w BG I nie ma zbyt wielu nieumarłych, choć i tak warto go mieć w swoim ekwipunku. Broń dodaje wersja Enhanced, korzysta z ikonki Miecza długiego +1.



Varscona +2
(SW1H06)


Tego rodzaju ostrza kapłani Shar długi czas używały podczas ceremonii, zwanych „Ucztami Księżyca”. Podług legend ciało dzierżącej miecz ofiary po śmierci ulegało mumifikacji, zaś broń umieszczano w jej piersi jako symbol potęgi. Pierwsza część dawno zapomnianego rytuału wymagała ekshumacji zmarłej osoby w odpowiednim czasie, by mogła się ona odrodzić w nowej postaci. Niestety podczas wojen między kultami zginęła garstka tych, którzy wiedzieli o istnieniu ostatniej z tych ofiar. Grobowiec stał się dla niej więzieniem, a ona sama popadła w szał, graniczący z obłędem. Grób w końcu odnaleziono, ale był już pusty – nie znaleziono w nim żadnych wskazówek na temat losu zmumifikowanej. Niektórzy ryzykują twierdzenie, iż jej gniew był tak wielki, że stała się jednością z ostrzem swej broni. Tak czy inaczej, ostrze to przez stulecia pławiło się w nienawiści, czerpiąc z niej moc, dzięki której jest teraz tak zabójcze w walce.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +2, +1 obrażenie od zimna
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: miecz długi
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 5400 (Kopalnie Naskhel). Szary Wilk.


Uwagi: 4250 szt. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Niezły mieczyk o ciekawej historii i nazwie. Zadaje dodatkowe obrażenia od zimna, co również stanowi zaletę.



Wampirza zemsta
(SW1H19)


Mogło by się wydawać, że same spekulacje na temat istnienia tej broni sprawiły, iż została ona ściągnięta do świata rzeczywistego z krainy fantazji. Jednak, jak to bywa ze wszystkimi rzeczami rodzącymi się w snach, prawda nie jest taka, jaką się wydaje na pierwszy rzut oka. Ostrze jest rzeczywiście wampiryczne, jak sugeruje jego nazwa, jednak nie w taki sposób, na jaki mógłby mieć nadzieję ten, kto chciałby się nim posłużyć. Wieść niesie, że ten miecz, zamiast zachowywać się tak, jak to jest oczekiwane od ostrzy wampirycznych, w rzeczywistości został pomyślany przez wampiry jako pułapka na tych, którzy mogliby przeciw nim wystąpić. Te niezwykle sprytne bestie najwyraźniej wytworzyły z czasem liczne kopie tego nieszczęsnego ostrza i wszystkie one są zgubą prawomyślnych poszukiwaczy przygód. Każdy cios zadaje rany nie ofierze, a temu, kto włada tym mieczem, gdyż miecz wysysa jego energię życiową, by uleczyć tego, w kogo miał trafić. Jakby tego nie dość, broń jest przeklęta w sposób, która uniemożliwia pozbycie się jej, zaś umysł tego, kto nią włada jest stopniowo osłabiany, by nie mógł nawet planować uwolnienia się od niej. To ostrze należy zapewne do tych niewielu magicznych skarbów, które nie są warte poszukiwań i dla każdego byłoby lepiej, gdyby spędzał czas popijając gdzieś jakieś zacne piwo, a nie włóczył się po dzikich ostępach z głową nabitą mrzonkami o różnych magicznych śmieciach.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Wpływa negatywnie na Inteligencję... Nie mogę się skupić... ouhh
– Można zdjąć tylko po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy

Obrażenia: 1k8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: miecz długi
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 6

Waga: 4

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3900 (Szkoła Ulcastera). Nagroda Ulcastera w zamian za przyniesienie Posążka Kozaha i Starożytnej zbroi.


Uwagi: 1250 szt. zł. Wymagane 80 wiedzy, by zidentyfikować. Miecz ten (i możliwość jego zdobycia) dodawały Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy. Broń przeklęta. Obniża inteligencję o 1. Wbrew opisowi nie zadaje obrażeń (kość: 0k8). Każde trafienie tym mieczem przekazuje 7 punktów życia osoby władającej przeciwnikowi. Wywołuje również u osoby go dzierżącej berserk.