Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Miecze krotkie

by morgan


Krótkie miecze


Cieniste ostrze +3
(SW1H10)


Miecz krótki ciosów w plecy: „Cieniste ostrze”

Cieniste ostrze wykuto z myślą o zabójcy, dla którego miało być doskonałym narzędziem. Każdy, kto zauważy, że miecz różni się od innych podobnych sobie broni, poszukuje go. Niewielu jednak posiada to ostrze przez długi czas.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: miecz krótki
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 4

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0300 (Wrota Baldura). Slythe w Głębokich Piwnicach Spłonionej Syreny (VII rozdział).


Uwagi: 7000 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Klimatyczna nazwa - Cieniste Ostrze. Rozszerzona (Miecz krótki ciosów w plecy) sugeruje, że posiada jakieś szczególne właściwości (w rodzaju podnoszenia współczynnika sztyletowania), jednak poza obniżoną wymaganą siła (4, zamiast 5) nie różni się niczym od standardowego przedstawiciela tego typu o umagicznieniu +3. Mimo to świetnie się nadaje do do ciosów w plecy, choć katany, które dodaje wersja Enhanced deprecjują jego znaczenie. Do jego wad można zaliczyć bardzo późne wystąpienie.



Gwiżdżący miecz +2
(SW1H09)


Pośród równin wschodniego Shaar żył mały człowieczek wzrostu krasnoluda. Był kowalem o duchu znacznie przewyższającym wzrost. Należał do wprawnych płatnerzy, ale jego prawdziwym darem była umiejętność gwizdania poruszających serce pieśni, po których nawet dorośli płakali niczym noworodki. Z człowieczkiem mile czas spędzał jedynie mag-samotnik – inni w niewielkim wzroście widzieli jedynie powód do śmiechu. Byli głusi na pieśń kowala i pełni uprzedzeń do niego. Ich drwiny z czasem przerodziły się w okrutne żarty, które zmusiły beztroskiego człowieczka do opuszczenia rodzinnego domu na zawsze. Zanim jednak kowal odszedł, wykuł dar dla swego jedynego przyjaciela – ten właśnie miecz, który czarodziej nasączył magią. Dlatego też broń cicho gwiżdże, kiedy zostanie wyjęta z pochwy. Nie minęło wiele czasu, gdy zdegustowany mag również opuścił miasteczko i z mieczem u boku wyruszył poszukiwać przygód.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: miecz krótki
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 4

Waga: 2

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3700. Zargal, jeden z żądających od nas złota hobgoblinów.


Uwagi: 4000 szt. zł. Wymagane 50 wiedzy, by zidentyfikować. Poza ciekawym opisem miecz ten nie oferuje niczego - niemal zwyczajny miecz +2. Niemal, bowiem jego waga jest niższa (2, nie 3) podobnie jak wymagana siła (4, miast 5). Mimo to cena wciąż wydaje się być dość wygórowana.



Miecz krótki
(SW1H07)


Miecze krótkie pojawiły się jako pierwsze w tej grupie broni. W najprostszych słowach, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin „miecz krótki” nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Jednakże jest tu używany do opisania dwusiecznego ostrza o długości około sześćdziesięciu centymetrów. Czubki tych mieczy są zazwyczaj ostre, co czyni je doskonałymi do zadawania ran kłutych.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: miecz krótki
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Powszechny


Uwagi: 10 szt. zł. Zwykły krótki miecz. Jest to niezbyt efektywny typ broni - zadaje niezbyt duże obrażenia, do tego w BG I nie ma ani jednego egzemplarza, który oferowałby coś więcej niż ewentualnie premię do obrażeń i TraK0, dlatego też punkty biegłości lepiej przeznaczyć na wyszkolenie w innej broni. Nie mogą ich używać druidzi, kapłani i magowie.



Miecz krótki +1
(SW1H08)


Miecze krótkie pojawiły się jako pierwsze w tej grupie broni. W najprostszych słowach, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Ten egzemplarz jest magiczny, dzięki czemu zadaje mocniejsze i celniejsze ciosy.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: miecz krótki
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 5

Waga: 3

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0200 (Wrota Baldura). Drelik, sługa Jardaka, w jednym z domów na północy.
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). Jeden ze strażników (Skąpstwo) na pierwszym poziomie podziemi.
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). W głównym skarbcu na IV poziomie.
– Lokacja 1100 (Wrota Baldura). Wiven, która wraz z kompanami okrada jeden z domów.
– Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Gregor, syn Brunosa, w Siedzibie Żelaznego Tronu (VII rozdział).
– Lokacja 1900 (Obóz Bandytów). W jednej ze skrzyń.
– Lokacja 3300 (Beregost). Można nabyć u kowala Grzmiącego Młota.
– Lokacja 4700. Borda, na zachodzie mapy.
– Lokacja 4800 (Nashkel). W jednej ze skrzyń w garnizonie.
– Lokacja 4800 (Naskhel). Nimbul (III rozdział).
– Lokacja 5400 (Kopalnia Naskhel). W skrzyni Mulaheya, na ostatnim poziomie kopalni.


Uwagi: 800 szt. zł. Wymagane 20 wiedzy, by zidentyfikować. Dość pospolita, umagiczniona wersja.