Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Miecze obureczne

by morgan


Miecze oburęczne


Duma Durlaga +2
(SW2H08)


Duma Durlaga






PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 13

Waga: 10

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). I poziom podziemi, tkwi zatopiony w skale.


Uwagi: 3500 szt. zł. Wymagane 80 wiedzy, by zidentyfikować. Zwykły miecz oburęczny +2, w dodatku pozbawiony historii. I tak nie można go użyć, więc rozwodzenie się nad przydatnością pozbawione jest sensu.



Miecz oburęczny
(SW2H01)


Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Płatnerze zawsze szukali sposobów ulepszenia istniejącego oręża. Podczas prób udoskonalenia miecza długiego ostrze zostało wydłużone. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Główną funkcją miecza oburęcznego jest dosięgnięcie rycerza, dosiadającego konia i przełamanie formacji z pik.



PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 10
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 14

Waga: 15

Miejsce wystąpienia:
– Powszechny


Uwagi: 50 szt. zł. Broni tej klasy nie mogą używać druidzi, kapłani, magowie i złodzieje (oraz władcy zwierząt).



Miecz oburęczny +1
(SW2H02)


Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Płatnerze zawsze szukali sposobów ulepszenia istniejącego oręża. Podczas prób udoskonalenia miecza długiego ostrze zostało wydłużone. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Główną funkcją miecza oburęcznego jest dosięgnięcie rycerza dosiadającego konia i przełamanie formacji z pik. Ten egzemplarz wyróżnia się szczególną skutecznością, gdyż nadano mu pewne właściwości magiczne.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 14

Waga: 12

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). I poziom podziemi, szkielety wojownicy.
– Lokacja 4400. Półogr Arghain.


Uwagi: 900 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Umagiczniona wersja.



Poszukiwacz złota +1
(SW2H22)


Stworzony przez krasnoludy w służbie świątyni Waukeen w Amn, ten dwuręczny miecz czerpie moc ze złota należącego do dzierżącej go osoby. Ludzie zamożni mogą zadawać nim potężne ciosy, lecz dla biedaków, Poszukiwacz złota nie będzie lepszy niż zwykły wielki miecz.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Zużywa dziesięć sztuk złota, po trafieniu

Obrażenia: 1k10 +4
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagania:
– Siła: 14

Waga: 15

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Można go nabyć u Aella.


Uwagi: 2000 szt. zł. (Wymagane 100 wiedzy, by zidentyfikować.) Nic specjalnego, choć jeśli cierpi się na nadmiar gotówki można weń zainwestować, zawsze to dodatkowe obrażenia. Dodaje go wersja Enhanced.



Przeklęty berserker +3
(SW2H03)


Jest to przeklęty miecz, który sprawuje się doskonale we wszystkich testach, poza ogniem bitwy. Postać, która wejdzie do walki, automatycznie wpada w szał i zaczyna zabijać wszystkich w pobliżu, do czasu, gdy walka się nie skończy lub nie straci przytomności. Broń ta jest zaiste bardzo potężna, ale jej właściciel musi podjąć decyzję czy warto ryzykować, czy też nie. Można się jej pozbyć tylko dzięki egzorcyzmom za pośrednictwem czaru Zdjęcie klątwy.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Sprawia, że dzierżąca go osoba wpada w szał berserkera
– Można się go pozbyć tylko po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy

Obrażenia: 1k10 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 14

Waga: 15

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 4100. Posiada go Brage, kapitan straży z Nashkel.


Uwagi: 1000 szt. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Klątwa sprawia, że ten miecz jest niemalże nieprzydatnym, można rozważyć użycie w akcie desperacji podczas solowej gry.



Skraj świata +3
(SW2H07)


Jest to legendarna broń o heroicznym wymiarze, szczególnie wśród plemion barbarzyńców z północy. Kolejni herosi używali jej przeciw niezliczonym zastępom wrogów, a krew przez nią przelana mogłaby wypełnić niewielkie morze. Historia nie daje dowodów, iż taka broń mogłaby zostać w normalny sposób wykuta i tak każdy kolejny jej właściciel wiązał jej pochodzenie z mitem, w który wierzył. Jedna z najbardziej podniosłych z tych opowieści mówi o wielkim wodzu, który pożeglował ku skałom, mającym stanowić granicę świata. Tam sięgnął w pustkę i jego wola ukształtowała ten miecz z nicości. Jakakolwiek jest prawda, to ostrze we właściwych rękach jest naprawdę straszliwym orężem.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 13

Waga: 9

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). III poziom podziemi, król na szachownicy.


Uwagi: 3500 szt. zł. Wymagane 50 wiedzy, by zidentyfikować. Miecz +3 bez żadnych specjali (choć z ciekawą historią), Zguba pająka znacznie lepsza.



Uraza +1
(SW2HD1)


Ten hebanowy, dwuręczny miecz pokrywają inskrypcje, których nie jesteś w stanie rozszyfrować. W obecności Dorna miecz łagodnie pobrzękuje. Kiedy trzymają go w dłoniach istoty o dobrym sercu, ogarnia je poczucie winy oraz niepokój.




PARAMETRY:

Specjalne:
– Kiedy miecza używa Dorn, każda istota którą zgładzi, zapewnia mu przez dobę premię +1 do trafienia

Obrażenia: 1k10 +1
TraK0: +1, +2 jeśli w przeciągu ostatniej doby za pomocą miecza odebrano życie jakiejś istocie
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 14

Waga: 12

Miejsce wystąpienia:
– Dorn;)


Uwagi: 900 szt. zł. Wymagane 45 wiedzy, by zidentyfikować. Ciekawy miecz, efektywny w rękach Dorna. Nie mogą używać go postaci dobre. Dodaje go wersja Enhanced.



Zguba pająka +2
(SW2H06)


Miecz ten został wykuty w Kniei Otulisko przez krasnoludy z plemienia Orothiara. Stworzyli oni to ostrze, by potwierdzić dobrą wolę w ich stosunkach z Wielkimi Książętami Wrót Baldura. Miecz był własnością książąt przez niemal wiek, by w końcu, jak na ironię, zaginąć podczas walki z pająkami i ettercapami. Nie wiadomo, kto jest obecnie posiadaczem miecza, ale odnalezienie go pomogłoby bardzo w zwalczeniu plagi pająków nawiedzających Knieję.


PARAMETRY:

Specjalne:
– Swoboda działania: chroni dzierżącą osobę przed wszelkimi magicznymi ograniczeniami ruchu, takimi jak Unieruchomienie czy Pajęczyna

Obrażenia: 1k10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna

Wymagania:
– Siła: 13

Waga: 10

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 2100 (Knieja Otulisko). Leży w kryjówce Centeol.


Uwagi: 11000 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Zapewnia szereg niezwykle ważnych odporności - na ogłuszenie, spowolnienie czy unieruchomienie (Pajęczyna, Oplątanie, Śliskość). Do tego niemałe umagicznienie. To wszystko sprawia, że mamy do czynienia z jedną najlepszych broni w grze.