Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Miecze poltorareczne

by morgan


Miecze półtoraręczne


Albruin +1
(SW1H34)


Basalin był ogromnym człowiekiem, o którym mówiono, że rzekomo był niedźwiedziołakiem. Przez długi czas nosił do walki swój miecz – Albruin, by bronić swej rodzinnej wioski przed ogromnymi pająkami. Ostrze chroniło go przed ich jadem, a ponadto umożliwiało dostrzeżenie Czerwonych Magów, którzy kontrolowali te nieco bardziej magiczne gatunki pająków. Powód ich wrogości jest nieznany.



PARAMETRY:

Specjalne:
– Wykrycie niewidzialnego, raz dziennie
– Niewrażliwość na trucizny

Obrażenia: 2k4 +3
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 11

Waga: 8

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0900 (Żmijowa przeprawa). Ma go Simmeon, związany z zadaniem Dorna.


Uwagi: 10000 szt. zł. Wymagane 70 wiedzy, by zidentyfikować. Zadaje całkiem spore obrażenia, choć jego umagicznienie to tylko +1 (wbrew temu, co sugerowałaby premia do obrażeń). Może się przydać dla postaci nieczarujących do wykrywania np. złodziei. Z uwagi na to, że został oflagowany jago srebrny, przydać może się również podczas wyprawy na Wyspę Baldurana. Nie chroni przed wszystkimi rodzajami trucizny.



Kondar +1
(SW1H03)


Na pierwszy rzut oka ten miecz niczym nie różni się od innych. Jednakże obecność jakiegoś zmiennokształtnego pobudza magię broni i ostrze staje się ciepłe. Nazwa miecza pochodzi od imienia pierwszego właściciela, którego w większości zapomniana legenda pełna jest zdrad i oszustw. Powiadają, że zapłacił on przerażającą cenę za to ostrze, pomogło mu ono jednak objawić prawdziwą naturę tych, którzy chcieli go zdradzić. Niestety dawno temu zapomniano imiona jego wrogów i ich zbrodnie.


PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +1, +3 przeciw zmiennokształtnym
TraK0: +1, +3 przeciw zmiennokształtnym
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 10

Waga: 8

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1100 (Wrota Baldura). Aldeth, w przypadku ocalenia go w kniei (otrzymujemy go w nagrodę).
– Lokacja 2200 (Knieja Otulisko). Aldeth, w przypadku zabicia go na zlecenie druidów.


Uwagi: 4000 szt. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Od poprzedniego różni się tym, że dodaje premię przeciwko likantropom (wilkołaki i łakowilki) i, co znacznie ważniejsze, sobowtórniakom. To ostatnie sprawia, że od momentu, gdy wejdzie w nasze posiadanie, miecz ten staje się naprawdę przydatny. Wersja Enhanced dostosowała TraK0 (w klasycznej BG I, a także BG II broń ulepszała je zawsze o +1).



Miecz Baldurana
(SW1H18)


Ten bogato zdobiony, ale słabo wyważony miecz znaleziono na wraku statku Baldurana. Złota broń nie jest zbyt użyteczna w zwykłej walce, ale legendy twierdzą, że tylko oręż wykuty ze złota może zranić tak straszliwe istoty, jak loup garou.




PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4, +4 przeciw likantropom
TraK0: +4 przeciw likantropom
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 12

Waga: 12

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1500 (Wyspa Baldurana). Wrak statku.


Uwagi: 2500 szt. zł. Wymagane 80 wiedzy, by zidentyfikować. Świetna broń przeciw większym wilkołakom i innym likantropom. Opis nie jest do końca precyzyjny - w porównaniu z klasycznym BG I, wersja Enhanced nieco go podrasowuje - dodaje mianowicie umagicznienie (+1), co sprawia, że nawet przeciwko istotom innym niż likantropi będzie w jakimś tam stopniu przydatny. Ma też miły - jeśli ktoś lubi złoto - dla oka wygląd (choć sądząc po wadze jest raczej tylko pozłacany), no i ta opowiastka, ciekawe gdzie te legendy tak twierdzą.



Miecz półtoraręczny
(SW1H01)


Zwany jest również „bękartem” – zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od stu dwudziestu do stu czterdziestu pięciu centymetrów.



PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 11

Waga: 10

Miejsce wystąpienia:
– Dość powszechny


Uwagi: 25 szt. zł. Zwykły egzemplarz. Tego typu broni nie mogą używać druidzi, kapłani, magowie i złodzieje. Nie jest to zbyt perpektywiczna biegłość, w BG I nie ma zbyt wiele broni tego typu, podobnie ma się sytuacja przy ewentualnej kontynuacji - w Cieniach Amn również nie znajdziemy wielu przedstawicieli mieczy półtoraręcznych (prócz zwykłych i standardowo umagicznionych), w dodatku nie ma wśród nich niczego naprawdę wartego uwagi, ot, taki właśnie bękart wśród mieczy.



Miecz półtoraręczny +1
(SW1H02)


Zwany jest również „bękartem” – zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Ten egzemplarz został umagiczniony.




PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 11

Waga: 9

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0226 (Kanały zachodnie). Ogrzy mag w kanałach pod zachodnią częścią Wrót 0800.
– Lokacja 0800 (Wrota Baldura). Można kupić w Czarodziejskich Rozmaitościach.
– Lokacja 3300 (Beregost). Można kupić w gospodzie Feldeposta.
– Lokacja 3300 (Beregost). Można znaleźć w jednej ze skrzyń u kowala Grzmiącego Młota.


Uwagi: 2500 szt. zł. Wymagane 40 wiedzy, by zidentyfikować. Umagiczniona wersja, nic ciekawego czy wartego uwagi.