Dzieci Bhaala - Children of Bhaal

Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Mloty bojowe

by morgan


Młoty bojowe


Ashideena +2
(HAMM03)


Lady Ashideena była wspaniałym strategiem i wykazała się znacznymi umiejętnościami podczas wojen z armią orków w Roku Czarnej Hordy. Dama spotkała Dergata Wiltoona – wojownika dzierżącego tę broń – gdy udaremniał on zasadzkę zastawioną przez wielkiego orka Varstoka i wkrótce uczyniła go swym marszałkiem polowym. Ashideena i Dergat przez całą wojnę walczyli u swego boku, zakochali się w sobie i pobrali. Historycy utrzymują, że Dergat nazwał młot imieniem swej wybranki, by broń nieustannie przypominała mu o ukochanej, którą chronił. Nie wiadomo, co o tym myślała lady Ashideena.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +3, +1 obrażenie od elektryczności
TraK0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 8

Waga: 5

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 3700. Bassilus w kamiennym kręgu.


Uwagi: 3000 szt. zł. Wymagane 60 wiedzy, by zidentyfikować. Świetna broń, jak na warunki BG I - przyzwoite obrażenia, niezłe TraK0 i małe opóźnienie. Idealna dla drużynowego kapłana (zwłaszcza Yeslicka).



Łamacz kolan +1
(HAMM04)


„Łamacz kolan” lub „Łamignat”, jak pieszczotliwie określa się tę broń w kręgach krasnoludzkich, został podobno wykuty przez samego Clangeddina. Bóg ofiarował go niewielkiemu klanowi bezdomnych krasnoludów, żeby pomóc im w wywalczeniu własnego miejsca wśród otaczających plemion ogrów i olbrzymów. Młot wędrował od jednego krasnoludzkiego bohatera do następnego, od czasu do czasu trafiając w ręce przedstawiciela innej rasy.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +2, +5 przeciw wielkim humanoidom
TraK0: +1, +4 przeciw wielkim humanoidom
Typ obrażeń: obuchowe
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 10

Waga: 8

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 1000 (Broda Ulgotha). Ewentualna nagroda od Hurgana Kamienne Ostrze (można go też ukraść).


Uwagi: 3580 szt. zł. Wymagane 70 wiedzy, by zidentyfikować. Nieżły sprzęt, tym bardziej, że w grze wspomnianych wielkich humanoidów jest całkiem sporo. Oddajmy głos specjaliście: Technicznie w grze istoty są przypisane do określonych rodzajów, m.in. humanoidów, zwierząt (animal), nieumarłych (undead), potworów (monster) czy właśnie olbrzymów [wielkich humanoidów - przyp. m.] (gianthumanoid). Do tych ostatnich należą m.in. trolle, ogry, półogry, ogrzy magowie i ogrilliony, golemy, żywiołaki (sprowadzane żywiołaki z czarów traktowane są jako potwory - prócz książąt żywiołów), dżiny, ifrity i geniusze, pokraczne kopce oraz ogniste olbrzymy. (Kinski).


Młot bojowy
(HAMM01)


Konni rycerze nie mogą efektywnie używać długich broni drzewcowych, co sprawiło, że wiele rodzajów broni zostało zaopatrzonych w krótsze drzewce, aby mogły być używane jednoręcznie. Wekiery i cepy bojowe są dwoma tego typu rodzajami broni drzewcowych – młot bojowy kolejnym. Cały jest wykonany ze stali, z dyskami, chroniącymi i wzmacniającymi uchwyt. Dyski te są małe i metalowe, często układane w dekoracyjne kształty. Drzewiec ma około sześćdziesiąt centymetrów długości.


PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +1
Typ obrażeń: obuchowe
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 9

Waga: 6

Miejsce wystąpienia:
– Powszechny w grze


Uwagi: 2 szt. zł. Pewną wadę tej klasy broni stanowią relatywnie niskie zadawane obrażenia, jednak doskonale sprawdzi się w ręku kapłana. Młotów bojowych nie mogą używać druidzi, magowie i złodzieje (oraz władcy zwierząt).



Młot bojowy +1
(HAMM02)


Ten młot bojowy jest w całości wykonany ze stali; na prawie półmetrowym trzonku osadzono obuch, który z łatwością może połamać kości. Broń obdarzono również pewną liczbą magicznych mocy, dzięki czemu jest jeszcze bardziej efektywna.




PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +2
TraK0: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 9

Waga: 6

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0500 (Wieża Durlaga). W jednej ze skrzyń na IV poziomie.
– Lokacja 1000 (Broda Ulgotha). W skrzyni w miejscowej gospodzie.
– Lokacja 1200 (Wrota Baldura). Diyab, jeden z akolitów Sarevoka w siedzibie Żelaznego Tronu.
– Lokacja 1900 (Obóz Bandytów). Taugosz Khosann, przywódca Czarnych Szponów.
– Lokacja 2400 (Peldvale). Raiken, miejscowy przywódca bandytów.
– Lokacja 2600 (Podziemia Candlekeep). W stosie trupów (VI rozdział)


Uwagi: 1500 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Minimalnie umagiczniona wersja poprzedniego.



Młot świtu +1
(HAMM13)


Wykonany z kości i łusek złotego smoka, sługi Lathandera. Ten młot bojowy potrafi czasami uderzyć z mocą skrzydeł starożytnego jaszczura.




PARAMETRY:

Specjalne:
– 10% szans na odrzucenie celu, analogicznie do działania zdolności Uderzenie skrzydeł, po trafieniu
– Użytkownik nie może zostać wykryty magicznymi środkami, takimi jak wróżenie oraz zaklęcie Wykrycie niewidzialności

Obrażenia: 1k4 +2
TraK0: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna

Wymagania:
– Siła: 9

Waga: 6

Miejsce wystąpienia:
– Lokacja 0600 (Wrota Baldura). Ma go Brathlan w Komnacie Cudów.


Uwagi: 1500 szt. zł. Wymagane 30 wiedzy, by zidentyfikować. Mimo przeciętnego umagicznienia to efekt specjalny czyni z tego młota jedną z najlepszych broni w grze. A 10% to całkiem sporo - wystarczająco, by podczas większości walk móc delektować się widokiem lecącego w dal wroga (niestety potem trzeba go odszukać, w BG I niewielu przeciwników przeżywa taki cios, hehe). Dodaje go wersja Enhanced. Łatwo pomylić ze zwykłym +1, z uwagi na identyczne ikonki.